فرماندار پاوه:

فناوری کنونی توان پاسخگویی با ویروس کرونا را ندارد/لزوم توجه به امر مهم پدافند غیر عامل پس از شيوع كرونا

سرویس: اجتماعیکد خبر: 298481|18:11 - 1399/02/24
نسخه چاپی
 فناوری کنونی توان پاسخگویی با ویروس کرونا را ندارد/لزوم توجه به امر مهم پدافند غیر عامل پس از شيوع كرونا
ايده پور گفت: در این سه ماهه ما متوجه شدیم که فناوری کنونی توان پاسخگویی و مواجه فوری با ویروس کرونا را ندارد لذا باید منتظر دانشمندان باشیم تا کرونا ویروس را درمان نمایند لذا با این پدیده مخرب بصورت عقلایی باید مواجه نموده ، زیست کرد .

به گزارشهزار ماسوله،فرماندار پاوه در اولين جلسه ستاد ساماندهي امور جوانان در سال جاري ضمن تشریح وضعیت کلی شهرستان در خصوص كرونا ، پدیده ی كويد 19 را یک پدیده ی جهانی عنوان کرد و گفت : در مواجه با کرونا ویروس مدیران بحران و ستاد های اجرایی و بالطبع مردم با فراز و فرودهای مختلفی مواجه بودند .

 

پرويز ايده پور افزود: به دلیل عدم تجربه جهانی در خصوص چگونگی مقابله با ویروس کرونا ما گاهی با بی نظمی هایی که در چنین شرایطی طبیعی می نماید مواجه بودیم.

 

وي گفت: به دلیل زایش نو و تازه ی ، پدیده کرونا ویروس و عدم آگاهی جهانیان از این پدیده ی مخرب همه ی ما گاهی بر احساسات و هیجانات آنی تصمیم گیری نمودیم که پس از گذار از اوقات بروز احساسات و هیجانها با جواب های منطقی مواجه می شدیم لذا با بروز هیجانات بعدی آن هیجانات را کنترل نمودیم.

 

فرماندار پاوه با بيان اينكه کرونا یک دانشگاه تجربه گرایی بود نقاط ضعف ، نقاط قوت ، تهدیدها و فرصتها را به همه نشان داد،
گفت: زمانی می توان وقوع کرونا را یک فرصت تلقی نمود که ما از تاریخ این بیماری مهلک تجربه ی مدون داشته باشیم.

 

ايده پور گفت: در این سه ماهه ما متوجه شدیم که فناوری کنونی توان پاسخگویی و مواجه فوری با ویروس کرونا را ندارد لذا باید منتظر دانشمندان باشیم تا کرونا ویروس را درمان نمایند لذا با این پدیده مخرب بصورت عقلایی باید مواجه نموده ، زیست کرد .

 

وي تصريح كرد: ایران، مامن فرهنگی عملکردی جهانیان است کشف الکل در قرن سوم هجری توسط محمد زکریای رازی ایرانی امروز موجبات نجات میلیونها نفر را در قرن معاصر از گرفتار شدن توسط بیماری گرونا ویروس فراهم نمود . در این عصر نیز کیتهای ایرانی آزمایش این بیماری کیتهای مطمئن تری نسبت به کیتهای عرضه شده ی سایر کشورها شناسایی شده اند و اما دانشمندان این سرزمین در تلاش بسیارهستند تا در آینده ی نزدیک واکسن این بیماری را نیز کشف کنندو چون اسلاف خود از این طریق به جهانیان کمک نمایند .

 

فرماندار شهرستان پاوه افزود: کرونا در برخی بخش ها به ویژه در بخش آموزش و پرورش فرصت آفرینی نموده تهدید دراز مدت منتفی گردید . با آغاز فعالیت سامانه ی شاد همگان دریافتند که زیر ساخت کشور برای آموزش دروس مدرسه ایی بصورت آنلاین و خارج از ساختار مدرسه در کشور فراهم است و می توان این پتانسیل را تا آموزش کامل از راه دور از طریق فضای مجازی گسترش داد و از هزینه کردهای هنگفت آتی در بخش آموزش و پرورش اجتناب نمود .

 

وي خاطر نشان كرد: با شیوع کرونا ویروس ما دریافتیم بیش از پیش باید به امر مهم پدافند غیر عامل و گسترش فرهنگ آن در میان آحاد جامعه اهتمام نمود .

 

ايده پور ادامه داد: با گسترش شیوع کرونا ویروس ما دریافتیم که باید اهتمام بورزیم به اخذ شتابناک اطلاعات مختلف محیطی و پیرامونی و هم چنین تهیه بانک های اطلاعاتی مختلف برای کنترل صحیح و ثانیه ایی بحران ها در دوره ی وقوع بحرانها .

 

وي افزود: راهبردی ترین موضوع در بحث کرونا ویروس که به آن همگان و به ویژه دستگاههای اجرایی باید توجه ویژه داشته باشند جدید در نگه داری حافظه ی تاریخی این بیماری و عواقب و تجربیات آن است .

 

وي در پايان گفت: ما از مردم شهرستان پاوه در دوران شیوع و باز شیوع کرونا یاد گرفتیم گه چگونه برای کم نمودن رنج همنوعان خود در درون بحرانها عمل نماییم.

 

 در این جلسه سایر مسئولین ادارات و ارگان های اجرایی نيز گزارشی از عملکرد اداره ی خود را در ابتدای شیوع کرونا ویروس مرتبط با امور جوانان ارائه نمودند.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد