برگزاری جلسه ی ستاد پیشگیری از کرونا شهرستان پاوه

سرویس: فرهنگ و هنرکد خبر: 298439|08:26 - 1399/02/09
نسخه چاپی
برگزاری جلسه ی ستاد پیشگیری از کرونا شهرستان پاوه
جلسه ی ستاد پیشگیری از کرونا شهرستان پاوه با حضور فرماندار و برخی از مسیولین در سالن جلسات فرمانداری این شهر برگزار شد.

به گزارشهزار ماسوله،  در این جلسه فرماندار پاوه در خصوص نحوه ی ادامه پیشگیری از شیوع کرونا ویروس اظهار داشت : ویروس کرونا سبک زندگی را تغییر داده و ما موظف به رعایت تام پروتکلهای بهداشتی تا پایان گسترش کرونا هستیم .

 

پرویز ایده پور با توجه به نیاز به تغییرات در هنجارهای قبل از کرونا افزود: با توجه به تغییرات در بافتارها و نیاز به آماده سازی مردم برای ورود به دنیایی که کرونا بر آن فعلاً تسلط دارد ضروری می نماید روانشناسان و جامعه شناسان وارد عرصه شده و شهروندان شهرستان را از نظر ذهنی آماده و تجهیز نمایند تا از ایجاد تعارض ها و استرسها و اضطرابها جلوگیری گردد .

 

وی در خصوص مشارکتهای همه جانبه در مدت دو ماه و اندی که از شروع شیوع کرونا در کشور و بالطبع در شهرستان می گذرد  گفت : علما و روحانیون، نیروهای نظامی و انتظامی و بسیج کسبه و اصناف ، کارمندان ادارات و نهادها ، فرهنگیان و دانشجویان و دانش آموزان، کادر پزشکی و پرستاری که در خط مقدم این جنگ بیولوژیک بوده و هستند  و سایر گروه های مردمی در این مدت نشان دادند که هر گاه که  کشور با بحران های مختلف روبه رو شود پای کار و آماده ی فداکاری هستند و جا دارد صمیمانه از تمامی این افراد قدردانی و سپاسگزاری گردد.

 

در ادامه اعضای ستاد کرونا هر یک گزارش ها و عملکردهای مربوطه را ارائه نموده در پایان مقرر گردید :
- تمامی ادارات ، اماکن عمومی و اصناف سطح شهرستان متعهد به رعایت پروتکلهای بهداشتی شده دستگاههای نظارتی به صورت مستمر نسبت به کنترل رعایت موارد یاد شده اقدام نمایند .
- با توجه به حضور خودروهای دوره گرد در سطح شهرستان مقرر گردید مالکین این خودروها متعهد به رعایت نکات بهداشتی و اخذ و بکارگیری دستگاه کارت خوان و استفاده از مواد گند زدا شده ادارات صمت ، بهداشت و درمان ، تعزیرات و نیروی انتظامی با محوریت شهرداریها و در سطح بخش ها و روستاها با محوریت بخشداریها  مربوطه مشترکاً  در صورت عدم رعایت این تعهدات  نسبت به کنترل این خودروها اقدام و در صورت تخلف بدون اغماض با آنها برخورد گردد.
- ورود مسافر به روستاهای هدف گردشگری با مدیریت بخشداریها بصورت هوشمندانه و با الزام مسافرین به رعایت اصول بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در دستور کار قرار گیرد .
- بانک ها با رعایت پروتکلهای بهداشتی ملزم به دریافت وجوه نقدی از مشتریان می باشند .
- با توجه به حلول ماه مبارک رمضان و هم چنین اپیدمی بیماری کرونا ویروس ، بازگشایی سفره خانه ها ، رستورانها و از این قبیل با مجوز اداره صمت و به صورت شیفتی و برون رفت و با رعایت کامل پروتکلهای بهداشتی صورت پذیرد.
- با توجه به ادامه ی روند شیوع کرونا ویروس و به منظور کنترل شیوع مقرر گردید جلوگیری از ورود افراد به عنوان کوله بر در سطح شهرستان و در سه راهی باینگان و ملندر و سطح شهر نوسود مورد توجه قرار گیرد.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد