کتاب «جادوی عشق به خویشتن» اثر روانشناس پاوه‌ای منتشر شد

سرویس: اجتماعیکد خبر: 298434|23:43 - 1399/02/06
نسخه چاپی
کتاب «جادوی عشق به خویشتن» اثر روانشناس پاوه‌ای منتشر شد
کتاب «جادوی عشق به خویشتن» اثر دکتر «مهوش معاذی‌نژاد» روانشناس پاوه‌ای در ۱۴۵ صفحه و به قیمت ۳۸ هزار تومان منتشر شد.

به گزارشهزار ماسوله، 

این دومین اثر پس از کتاب «مهارت‌های خانواده، ازدواج و روابط زناشویی» است که از این روانشناس منتشر می‌شود.

نویسنده در این کتاب با استفاده از رویکرد درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد با تمرکز برشفقت و به خویش ابزارهایی را در اختیار خواننده می‌گذارد که برای رویارویی با مسایل دشوار زندگی به آنها نیاز دارید.

نویسنده روز شنبه در گفت و گو با ایرنا در ارتباط با این کتاب گفت: مطالعه کتاب جادوی عشق به خویش فرصتی استثنایی برای خواننده فراهم می‌کند تا حقیقت درون خود را کشف کند و به بزرگی و عظمت خود پی ببرد.  

معاذی‌نژاد افزود: در واقع با خواندن این کتاب فرصت آغاز سفری عاشقانه با آنچه واقعاً هستید را پیدا می‌کنید، با خوبی‌ها و بدی‌ها، نقاط ضعف و قوت و امیدها و ناامیدی‌هایتان آشناتر می‌شوید.

او گفت: زمانی که دردها و رنج‌های خود را لمس می‌کنید و در آغوش می‌کشید، به سوی نور و آغازی روشن هدایت می‌شوید. پس از آن شما چیزی به مراتب بیشتر از آنچه اکنون دارید می خواهید و می‌دانید که سزاوار آن هستید.

وی اظهار داشت: هدف از نگارش این کتاب این است که با کودک درونتان آشتی کنید و تبدیل به بهترین و قوی ترین دوست خود شوید زیرا رفتار جهان بیرون با شما در واقع انعکاسی از رفتار شما با خودتان است.

دکتر مهوش معاذی نژاد

این روانشناس در ادامه در ارتباط با مطالب کتاب خود می‌گوید: بیشتر مردم گمان می‌کنند که اگر امکانات بیشتر و نامحدودتری داشتند شادتر بودند اما پس از رسیدن به آن متوجه می‌شوند که حتی باوجود زندگی با امکانات نامحدود، شاد بودن و شاد ماندن کار آسانی نیست.

معاذی نژاد افزود: پس از تجربه سال‌ها کار مشاوره با هزاران مراجع متوجه شدم که بیشتر انسانها از یک خلأ درونی رنج می‌برند و آن را نمی‌توانند با پول، موفقیت، جذابیت و ... به دست آورند. آنها غافل از این هستند که تنها یک منبع ناب، بی قید و شرط و بی انتها از عشق، سعادت و آرامش وجود دارد و آن در درون خود ماست.

وی اضافه کرد: با خواندن این کتاب، انجام تمرین ها و بالا بردن آگاهیتان، این فرایند را شروع کنید تا به ذات حقیقی خود مرتبط شوید و از درون احساس رضایت و آرامش عمیق را تجربه کنید. آنگاه به قدرت بی پایان درون خود پی می برید و متوجه می‌شوید که با وصل شدن به قدرتی بالاتر از خویش و بااحساس احترام و شفقت نسبت به خود چنان اعتماد به نفسی پیدا می کنید که هر کاری را می توانید به بهترین شکل ممکن انجام دهید و تمامی توانایی ها و استعدادهای بالقوه خود را شکوفا کنید.

این روانشناس در ادامه در ارتباط با کتابش افزود: اولین شرط برای داشتن یک رابطۀ عاشقانۀ سالم، این است که ابتدا عاشق خویشتن خویش شده و خودمان را با همۀ عیب و نقص هایمان بپذیریم.کسانی که حس تنفر از خود را تجربه می‌کنند، در برقراری روابط عاشقانه دچار سردرگمی و کلافگی می‌شوند.

وی اظهار داشت: همه ما انسانها نیاز داریم که دوست بداریم و دوست داشته شویم، اما تنفر و سرزنش خود مانع صمیمیت و نزدیکی با دیگران می‌شود. افرادی که احساس تنفر نسبت به خویش دارند و خود را ارزشمند نمی‌دانند همیشه بیم آن را دارند که اگر کسی به آنها نزدیک شود متوجه نقص و بی ارزشی آنها شود، از این رو از نزدیکی و صمیمیت بیشتر با دیگران هراس دارند چون اگر دیگران نیز این انتقادها و نقص ها را در آنها ببینند، به شدت آنها را سرخورده می کند.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد