لزوم دریافت مجوز خاکبرداری و مشخص کردن دپوی تخلیه از اداره راهداری توسط شهروندان

سرویس: اجتماعیکد خبر: 298418|01:17 - 1399/02/01
نسخه چاپی
لزوم دریافت مجوز خاکبرداری و مشخص کردن دپوی تخلیه از اداره راهداری توسط شهروندان
رییس اداره راهداری پاوه گفت: چنانچه مالکان زمین و ساختمان های فرسوده که قصد خاکبرداری و پی کنی دارند، لازم است قبل از شروع عملیات خاکبرداری اقدام به استعلام از اداره راهداری شهرستان جهت گرفتن مجوز و مشخص نمودن دپوی تخلیه نمایند.

به گزارشهزار ماسوله، رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان پاوه در گفتگویی با خبرنگار ما اظهار کرد: با افزایش دانش مهندسی خصوصاً مهندسین ایمنی راه، توجه به حاشیه راه برای توسعه راه یا عملیات راهداری، فقط بحث حریم قانونی ما باید بین حریم وحاشیه راه تفاوت قائل شویم،حریم یک مفهوم قانونی است که قانونگذار اختیار آنرا به متولی راه داده تا در کاربری آن مدیریت کند، ولی حاشیه راه جزء راه محسوب میشود و به تبع باید در طراحی آن را ببینیم.

 

ابراهیم شهریاری افزود: حاشیه راه باید عاری از مانع وقابل عبور باشد که اگر وسیله نقلیه خارج شد بتواند در طول ناحیه حرکت کند بدون اینکه واژگونی اتفاق بیفتد، که متاسفانه در حوزه شهرستان پاوه بدلیل وجود رانندگان متخلف رعایت نمی‌شود.

 

وی گفت: چنانچه مالکان زمین و ساختمان های فرسوده که قصد خاکبرداری و پی کنی دارند، لازم است قبل از شروع عملیات خاکبرداری اقدام به استعلام از اداره راهداری شهرستان جهت گرفتن مجوز و مشخص نمودن دپوی تخلیه نمایند.

 

شهریاری گفت: کلیه اپراتورهای بیل مکانیکی، لودر، بکهوبیل قبل از انجام خاکبرداری حتماً از صدور مجوز توسط راهداری اطمینان حاصل نمایند.

 

وی در پایان افزود: متصدیان ماشین آلات نیمه سنگین (کامیون ، کمپرسی) توجه داشته باشند به هیچ عنوان در حاشیه حریم راه اقدام به تخلیه خاک و نخاله ننمایند.در غیر این صورت طبق قوانین ایمنی و حریم از طریق مراجع قضایی اعمال قانون خواهند شد.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد