برگزاری نشست مصاحبه ای متولیان شبکه بهداشت پاوه با اصحاب رسانه در خصوص بیماری کرونا

سرویس: اجتماعیکد خبر: 298363|15:22 - 1399/01/16
نسخه چاپی
برگزاری نشست مصاحبه ای متولیان شبکه بهداشت پاوه با اصحاب رسانه در خصوص بیماری کرونا
نشست مصاحبه ای متولیان شبکه بهداشت پاوه با اصحاب رسانه در خصوص بیماری کرونا برگزار شد.

به گزارشهزار ماسوله، رییس مرکز شبکه بهداشت و در مان شهرستان پاوه در نشست با اصحاب رسانه که صبح امروز در سالن جلسات شبکه بهداشت و درمان برگزار شد در سخنانی با اشاره به شیوع بیماری کرونا و آمار جهانی مبتلایان به این بیماری اظهار داشت: هم اکنون متوسط آمار مرگ و میر در جهان ۵ و ۲ دهم درصد است.

 

حشمت کریمی با اشاره به چگونگی شیوع این بیماری و ناشناخته بودن این بیماری افزود: پیش از این روش انتقال این بیماری از انسان به انسان را محدود اعلام می کردند اما امروز اثبات شده است که شیوع آن از انسان به انسان بیشتر است و هنوز هم سوالات زیادی در رابطه با این بیماری بدون پاسخ مانده اند.

 

وی گفت: روند بیماری اکنون در نیمکره شمالی قرار دارد اما با توجه فرارسیدن فصل سرما برای نیمکره جنوبی پیش بینی می شود که بحرانی برای کشورهای فقیر از لحاظ نبود ملزومات اولیه بهداشتی بوجود بیاید که مرگ و میر به نسبت کشورهای نیمکره شمالی بیشتر باشد.

 

رییس مرکز بهداشت پاوه با اشاره به دلیل عدم اعلام آمار مبتلایان در استان و شهرستان گفت: با توجه به آنکه آمار مبتلایان به این بیماری در استان کرمانشاه نسبت به استانهای همجوار کمتر بود تصمیم بر آن شد بدلیل عدم سرازیر شدن مسافران و گردشگران در تعطیلات نوروزی به این مناطق پاک و یا کمتر الوده از اعلام رسمی آمار خودداری شود.

 

وی افزود: از امروز به بعد آمار مبتلایان به این بیماری در استان و شهرستان همچون سابق به اطلاع عموم خواهد رسید.

 

کریمی ادامه داد: در استان کرمانشاه تا دیروز ۲۶۸ مورد مبتلا به کرونا گزارش شده است که متاسفانه ۳۰ نفر از این تعداد فوت کرده اند.

 

وی تصریح کرد: آمار مبتلایان به کرونا در شهرستان پاوه تا دوم فروردین ماه هم ۶ مورد اعلام شده است که خوشبختانه از آن تاریخ تا به امروز هیچ مورد مثبتی اعلام نشده است.

 

رییس مرکز بهداشت پاوه افزود: تا امروز ۲۷۴ نفر در شهرستان پاوه به مرکز ۱۶ ساعته ما زیر نظر مرکز بهداشت و در محل اورژانس قدیم مراجعه کرده اند که ۶۷ درصد از این تعداد فاقد مشکل بوده و ۲۷ درصد هم علایم سرماخوردگی و یا علایم خفبف بیماری را داشته اند و ۵ درصد از این تعداد نیاز به انتقال به بیمارستان را داشته اند .

 

وی گفت: در تمام مراکز درمانی و خانه بهداشت غربالگری انجام شده است و به صورت روزانه گزارش عملکرد و پیگیری های روزانه ما در انجام غربالگری و اقدامات انجام شده برای افراد مشکوک در سایت سلامت ثبت می شود که خوشبختانه سایت سلامت شهرستان پاوه در سطح استان در رده های نخست قرار دارد.

 

کریمی اظهار کرد: یکی از دلایل موفقیت این طرح در شهرستان پاوه در درجه نخست همکاری مردم و در درجه دوم همکاری رسانه ها و انتشار مطالب و اخبار و در درجه سوم فعالیت های همکاران ما در شبکه و مراکز درمانی به صورت شبانه روزی بوده است.

 

وی در پایان گفت: جلسه امروز هم برای رفع شایبات و شایعات موجود در فضای مجازی است که رسانه های مجوز دار شهرستان به شفاف سازی این موارد بپردازند.

 

در ادامه کیوان سامیان مسیول واحد بیماری های واگیردار و لایق خالدی مسیول بهداشت محیط از کارکنان شبکه بهداشت و درمان نیز به ارایه گزارشی از اقدامات انجام شده در خصوص مبارزه با بیماری کرونا پرداختند.

 

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد