امام جمعه نودشه بر خانه ماندن شهروندان در روز ۱۳ بدر تاکید کرد

سرویس: اجتماعیکد خبر: 298355|02:04 - 1399/01/14
نسخه چاپی
امام جمعه نودشه بر خانه ماندن شهروندان در روز ۱۳ بدر تاکید کرد
امام جمعه نودشه در سخنانی جهت جلوگیری از شیوع کرونا بر خانه ماندن شهروندان در روز ۱۳ بدر تاکید کرد.

به گزارشهزار ماسوله، ماموستا ملا احمد مبارکشاهی گفت: ویروس کرونا در یکماه و نیم گذشته به سرعت در سراسر این کره ی خاکی گسترش یافته و کم کم، همه ی جوامع انسانی را دربرگرفته و به درد خود مبتلا نماید .

 

وی افزود: هر چند ویروس کرونا بسیاری مسری و شیوع آن گسترده است اما جلوگیری از ابتلای به آن با راهکاری که پیامبر عظیم الشان اسلام ((ص)) در 1400 و اندی سال پیش ارائه نمود و انجام آن را جزو رسالت دینی و بخشی از ایمان انسانها برشمرد امکان پذیر است .

 

وی  گفت: آن شعار راهبردی برای جنگ امروز انسانها با کرونا ((النظافة من الايمان- از نشانه های ایمان پاکیزگی است )) می باشد یکی دیگر از اصولی که امروزه متخصصین و پزشکان برای دور ماندن از ابتلای به این ویروس ارائه می دهند دور شدن از کانونهای احتمالی شیوع است ، کانونهایی که می توانند بسیار مرگ آفرین باشند مانند تجمعات و دورهمیهای خانوادگی و از این قبیل امور.

 

 ماموستا مبارکشاهی با اشاره به آیه ۱۹۵ سوره بقره گفت: پروردگار به انسانها نهیب می دهند که به جای آنکه خود را  وارد مهلکه هایی کنید که هیچ خیر و صلاحی برای خودتان و سایر مسلمین وجود ندارد انفاق کنید و به یاری همدیگر بشتابید .

 

امام جمعه نودشه گفت: امروز هم جامعه ی انسانی و اسلامی نودشه به جای خود را در مهلکه انداختن ها، نیاز به انفاق و دوستی و رعایت حال همدیگر داشتن، دارد لذا از همه ی شما شهروندان درخواست دارد در روزهای تعطیلی پیش رو به جای آنکه در دشت و دمن تجمع نموده و شرایط ابتلا به کرونا را برای خود و خانواده و همشهریان فراهم نمایید در خانه بمانید و با این کار خداپسندانه در راه او انفاق کنید و مسلمانان را دعای خیر نمایید ان شاالله روزها و هفته های آینده روزها و هفته های خوبی برای جمیع مسلمانان و انسانهای روی زمین باشد .

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد