خطبه‌های بّرخط امام جمعه پاوه در روزهای خانه‌نشینی مردم

سرویس: اجتماعیکد خبر: 298334|12:26 - 1399/01/09
نسخه چاپی
خطبه‌های بّرخط امام جمعه پاوه در روزهای خانه‌نشینی مردم
ماموستا مُلا «قادر قادری» امام جمعه پاوه پس از شیوع ویروس کرونا و تعطیلی مساجد و برگزارنشدن نماز جمعه در طرحی ابتکاری از طریق شبکه‌های اجتماعی به جای خطبه اقدام به ارشاد و راهنمایی مردم می‌کند.

به گزارشهزار ماسوله، به نقل از ايرنا ؛امام جمعه پاوه برای چهارمین جمعه پیاپی از طریق شبکه اجتماعی اینستاگرام به صورت زنده و راس ساعت ۱۳ و ۴۰ دقیقه سخنرانی می‌کند و افراد بسیاری پای خطبه‌های او می‌نشینند.

 

نماز جمعه شهرستان پاوه به مانند سایر نقاط کشور از روز جمعه ۱۶ اسفند و به دنبال جلسه شورای روحانیت با نمایندگانی از شبکه بهداشت و درمان برگزار نشد و از آن تاریخ تاکنون خطبه‌های نماز در این شهرستان توسط امام جمعه به صورت آنلاین قرائت می‌شود.

 

خطبه های نماز جمعه در تاریخ های ۱۶ و ۲۳  اسفند سال ۹۷ و اول و هشتم فروردین سال ۹۸ به صورت زنده قرائت شده است.

 

امام جمعه پاوه در طول این چهار هفته‌ای که نماز جمعه برگزار نشده است علاوه بر قرائت آنلاین خطبه ها در روز جمعه در پیام هایی به صورت کلیپ های کوتاه ۱۰ دقیقه ای با موضوع کرونا مردم را ارشاد و راهنمایی می‌کند.

 

ماموستا قادری همچنین کلاس‌های هفتگی تفسیر قرآن خود را از روز ۱۳ اسفند و به صورت پیام‌های ۱۰ دقیقه‌ای از طریق شبکه های اجتماعی فضای مجازی پخش می کند.

 

همه باید با دولت همکاری کنند 

امام جمعه پاوه در خطبه جمعه هشتم فروردین که از طریق شبکه اجتماعی اینستاگرام به صورت زنده پخش می شد، از همه اقشار مختلف مردم خواست برای مقابله با شیوع کرونا با دولت همکاری و همراهی کنند.

 

ماموستا قادری از دولت خواست به فقرا، کارگران، کسبه و مغازه داران و رانندگان کمک کند تا بیشتر از این دچار خسارت نشوند.

 

وی از مردم خواست همچنان در خانه بمانند و از دید و بازدید و تفریح و به دامان طبیعت رفتن بپرهیزند و نکات بهداشتی را نیز رعایت کنند. 

 

ماموستا قادری اضافه کرد: در شهرستان پاوه تنها پنج نفر بیمار کرونایی داریم که در خانه قرنطینه هستند و با آنها تماس تلفنی گرفتم و به آنها امید دادم و خوشبختانه وضعیت خوبی دارند.

 

وی با اعلام اینکه خوشبختانه تاکنون در شهرستان پاوه مورد فوتی بر اثر کرونا نداشتیم خواستار همکاری هرچه بیشتر مردم برای گذر از این بحران شد.

 

کرونا زندگی مردم دنیا را تحت شعاع قرار داده است

 

امام جمعه پاوه در ادامه سخنانش خواستار دعا و استغفار به درگاه خداوند برای دور کردن این بلا از مردم شد و گفت: بلایی که به سر دنیا آمده و زندگی و حیات روزانه مردم را متلاشی کرده تاکنون سابقه نداشته است.

 

ماموستا قادری با اشاره به اینکه کرونا دنیا را متحول کرده و همه امور زندگی بشر را تحت شعاع قرار داده است، افزود: باید همه ما به توصیه ها و دستورات پزشکان و متخصصان حوزه بهداشت و درمان توجه کنیم.

 

او این روزهای در خانه ماندن را فرصتی برای تجدیدنظر افراد در رفتار دانست و گفت: این مصیبت ها و بلایا همه درس است و بی حکمت نیست و باید از این موارد درس عبرت بگیریم.

 

او با بیان اینکه بعضی از مسوولان و مردم و به خصوص جوانان در مقابله با کرونا به زحمت افتاده‌اند، گفت: دولت چون برنامه مدونی نداشته موفق نبوده است.

 

باید امیدوار باشیم

 

امام جمعه پاوه با بیان اینکه خداوند متعال در قرآن کریم مردم را به امید دعوت کرده است، گفت: همه باید امیدوار باشیم و با روحیه قوی و نشاط، ترس و خوف به خود راه ندهیم.

 

ماموستا قادری، مرگ براثر کرونا را دلخراش توصیف کرد و افزود: دلخراشی برای اینکه فرد متوفی را نمی توان شست و شو داد و کفن و دفن کرد و برایش مراسم ختم و فاتحه برگزار نمود.

 

او یاداوری کرد که اگر اهل ایمان باشیم این مصیب مدتی مهمان است و می رود و باید مرتب به درگاه خداوند متعال استغفار کنیم چرا که استغفار سپر و سنگر است و در هر مصیبتی که پیش می آید باید استغفار کنیم.

 

سخنگوی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: در ۲۴ ساعت گذشته با مثبت اعلام شدن تست پنج نفر آمار مبتلایان این استان به ۱۹۹ نفر رسید که ۲۴ نفر از آنان فوت کرده‌اند.

 

دکتر محمدابراهیم شکیبا روز جمعه ( هشتم فروردین) در گفت و گو با ایرنا اظهارداشت: از ابتدای شیوع بیماری کرونا تاکنون یک هزار و ۵۵ بیمار مشکوک به کووید ۱۹ در بیمارستان های استان بستری شدند که ۹۲۱ نفر از آنان ترخیص شده اند و اکنون ۱۱۰ نفر بیمار حاد تنفسی در بیمارستان های استان بستری هستند.

 

شهرستان پاوه با ۵۸ هزار نفر جمعیت در ۱۱۲ کیلومتری شمال غرب کرمانشاه واقع شده است.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد