حشمت کریمی خبر داد: راه اندازی سامانه خوداظهاری بیماری های حاد ریوی

سرویس: اجتماعیکد خبر: 298299|00:39 - 1398/12/22
نسخه چاپی
حشمت کریمی خبر داد: راه اندازی سامانه خوداظهاری بیماری های حاد ریوی
رئیس بهداشت شهرستان پاوه تاکید کرد: مردم با ثبت نام در سامانه،خود اظهاری بیماریهای حاد ریوی نظام سلامت کشور را در پیشگیری، شناسایی و مراقبت افراد جامعه در مقابل بیماری کرونا یاری خواهند کرد.

به گزارشهزار ماسوله، رئیس بهداشت شهرستان پاوه تاکید کرد: مردم با ثبت نام در سامانه،خود اظهاری بیماریهای حاد ریوی نظام سلامت کشور را در پیشگیری، شناسایی و مراقبت افراد جامعه در مقابل بیماری کرونا یاری خواهند کرد.

 

حشمت کریمی افزود: همه شهروندان عزیز با مراجعه به سامانه salamat.gov.ir و تکمیل اطلاعات خواسته شده  می توانند گام بلندی در ارتقاء سلامت جامعه و شکست ویروس کرونا بردارند.

 

وی افزود : هموطنان عزیز به جای مراجعه به مراکز درمانی و جلوگیری از هر گونه ازدحام که خود سبب انتشار ویروس کرونا می گردد می توانند از طریق سامانه salamat.gov.ir با وارد کردن شماره ملی خود به سوالات ساده خود ارزیابی بیماری کووید-۱۹ پاسخ داده و راهنمایی لازم را مطابق آخرین دستور عمل های وزارت بهداشت دربافت نمایند. پس از ورود به سامانه علائم بیماری شامل تب ، لرز، سرفه خشک، گلو درد و تنگی نفس سوال شده و سپس از وجود افراد مشکوک به بیماری کرونا در خانواده سوال می گردد و در صورت مثبت بودن توصیه های بهداشتی انجام شده و راهنمایی لازم توسط مراقب سلامت یا بهورز مربوطه (نزدیکترین پایگاه سلامت/خانه بهداشت و یا مرکزخدمات جامع سلامت منتخب) انجام خواهد شد لازم به ذکر است همزمان مراقب سلامت یا بهورز مربوطه نیز پیامکی در همین ارتباط دریافت کرده و مسئول پیگیری های بعدی فرد مشکوک و اطرافیان وی خواهد بود .

 

رئیس مرکز بهداشت پاوه گفت پس از انجام غربالگری و مشکوک بودن فرد، مراقب سلامت از طریق تلفن با افراد مشکوک ثبت شده در سامانه تماس خواهد گرفت و مشاوره و پیگیری های لازم را انجام خواهد داد.

 

کریمی ضمن آرزوی سلامتی، از همه همشهریان عزیز درخواست نمودند تا با انجام خود ارزیابی در سامانه salamat.gov.ir با همکاران حوزه بهداشت همکاری نموده و با انجام غربالگری، رعایت دستورات بهداشت فردی و قرنطینه خانگی زنجیره انتقال ویروس و ایجاد بیماری کووید-۱۹ را قطع نمایند. در این راستا و برای مراجعه حضوری هموطنان نیز یک مرکز خدمات جامع سلامت بیماریهای حاد ریوی(شبانه روزی یا 16 ساعته) برای خدمت رسانی سرپایی در محل اورژانس بیمارستان قدیم راه اندازی شده است.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد