غرس نهال در اولین روز از هفته درختکاری در پاوه/غرس ۸ هزار اصله نهال در شهرستان

سرویس: فرهنگ و هنرکد خبر: 298272|13:56 - 1398/12/15
نسخه چاپی
غرس نهال در اولین روز از  هفته درختکاری در پاوه/غرس ۸ هزار اصله نهال در شهرستان
چندین اصله نهال توسط معاون فرماندار ،‌ فرمانده سپاه ناحیه پاوه، رئیس اداره منابع طبیعی، رئیس اداره ورزش و جوانان و برخی از مسئولین دیگر در اولین روز از هفته درختکاری در پاوه کاشته شد.

به گزارشهزار ماسوله، در این مراسم معاون برنامه ریزی فرماندار شهرستان پاوه در سخنانی ضمن تشکر از اقدامات اداره منابع طبیعی اظهار داشت: بسیار خوشحالیم که موضوع حفاظت از منابع طبیعی و اراضی ملی به عنوان فرهنگ عمومی مردم شهرستان محسوب می شود و خوشبختانه و با مشارکت بالای آنها روز به روز این فرهنگ توسعه پیدا میکند.

 

هوشیار عبدالله زاده افزود: اصل مهم, حفظ و حراست از درختان است که از دوستان انجمن ژیوای تقدیر و تشکر دارم به جهت آنکه در فصل تابستان با آبرسانی به درختان غرس شده سال گذشته مانع خشک شدن آنها شدند.

 

وی گفت:ان شاالله امروز هم غرس نهال چنار در کنار زمین چمن نوریاب اقدامی برای استفاده جوانان در زیر سایه درختان در هنگام تماشای فوتبال شهرستان باشد.

 

رییس اداره منابع طبیعی شهرستان پاوه نیز در سخنانی ضمن خیر مقدم با بیان اینکه امروز اولین روز از هفته منابع طبیعی به عنوان روز درختکاری معرفی شده است اظهار داشت: در کنار حفظ و حراست از منابع طبیعی و غنی سازی پوشش سرسبز منطقه که از اولویتهای مهم منابع طبیعی است هرساله در این ایام اقدامات این اداره نمود بیشتری دارد.

 

یادگار غالبی افزود: امروز در این مکان بنا به پیشنهاد اداره ورزش و جوانان برای غرس نهال حضور پیدا کرده ایم و این محل هم به جهت نمود سرسبزی پاوه در کنار ورزش فوتبال جوانان یکی از بهترین مکان ها محسوب می شود.

 

وی گفت: امروز از یک نوع درخت سنوبر یا چنار که نمود خاصی در سرسبزی منطقه داشته باشد استفاده کرده ایم .

 

وی ادامه داد: ما به عنوان سهمیه شهرستان نزدیک به ۸ هزار اصله نهال را دریافت کرده ایم که در بخشهای شهرستان توزیع می شوند.

 

غالبی با بیان اینکه اصل و اساس منابع طبیعی حفاظت از منابع طبیعی و بالا بردن مشارکت شهروندان است تصریح کرد: شهرستان پاوه در این زمینه از شهرستان هایی است که مشارکت و دلسوزی مردم نسبت به منابع طبیعی در حداکثر قرار دارد.

 

رییس اداره ورزش و جوانان شهرستان پاوه نیز در سخنانی ضمن خیر مقدم و تقدیر و تشکر از مسولین اظهار داشت: زمین چمن نوریاب پاوه در مکانی است که متاسفانه هیچ درختی جهت استفاده جوانان و ورزش دوستان در زیر سایه آن وجود ندارد که در این رابطه در ماههای گذشته از اداره منابع طبیعی این شهرستان درخواست کردیم که غرس نهال را در روز درختکاری در کنار این زمین چمن انجام دهیم.

 

سعدی توفیقی با بیان اینکه ان شاالله این اقدام ماندگار خواهد بود گفت: قبل از تبدیل این زمین چمن به مصنوعی ما روزانه نزدیک ۱۰۰ هزار لیتر آب را برای چمن طبیعی این محل مصرف می کردیم و در آخر نیز این زمین چمن خشک می شد.

 

وی گفت: ان شاالله چه ما و چه آیندگان برای حفظ این درختان در جهت سرسبز ماندن آنها تلاش خواهیم کرد.

 

وی ادامه داد: فلسفه اداره ورزش و جوانان سلامت است که درختان به عنوان تولید کننده اکسیژن محسوب می شوند و امروز هم در این جامعه صنعتی نیاز به این درختان برای سالم ماندن هوای پاک است.

 

توفیقی در پایان گفت: به پاس زحمات رییس هیت اتومبیل رانی و موتورسواری و دبیر هییت تکواندوی شهرستان و حمایت از هییت های ورزشی سطح شهرستان مرحوم حاج مکرم قادری که امروز در بین ما نیست درختی به رسم یادگاری کاشته شود.

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد