هادی شریفی:

احیای سنت ارغوان بافی، توسعه صنایع دستی هورامان را به دنبال دارد

سرویس: اجتماعیکد خبر: 298264|16:16 - 1398/12/11
نسخه چاپی
احیای سنت ارغوان بافی، توسعه صنایع دستی هورامان را به دنبال دارد
رییس اداره مسراث فرهنگی شهرستان پاوه به خبرنگار ما گفت: احیای سنت ارغوان بافی، توسعه پایداری صنایع دستی بومی وحفظ محیط زیست هورامان را به دنبال دارد.

به گزارشهزار ماسوله، رییس اداره مسراث فرهنگی شهرستان پاوه به خبرنگار ما گفت: ارغوان بافی از گذشته های دور  هنر تولید ملزومات زندگی با  ترکه های چوب  در منطقه  پاوه و اورامانات بوده که به دست فراموشی سپرده شده بود.

 

هادی شریفی افزود: مردان کورد با صبر و حوصله ترکه های چوب را در دستان  زحمت کش و هنرمندشان به انعطاف و نرمش  در می آوردند، تا از دسته بافته های چوبی خود  سبدی برای انداختن به آب و  ماهیگیری  بسازند  ویا توشه ای از انار و انجیر را جابجا کنند.

 

وی گفت:  با از بین رفتن این کاربری ها این صنعت دستی  نیز منسوخ شده بود ، اما خوشبختانه امروز با ورود گردشگران به این منطقه و ایجاد اقامتگاههای بومگردی به یکی از کاربردی ترین کالاهای صنایع دستی  هم  در کرمانشاه و هم  در سایر استانها  کشور تبدیل گردیده است.


شریفی گفت: ویژگی و زیبایی  منحصر به فرد این درختچه  سبب شده، تا به عنوان گیاهی زینتی در کلیه معابر و باغات و خانه های روستایی به عنوان یک گیاه زینتی مورد استفاده قرار گیرد.

 

وی در پایان گفت: احیای سنت ارغوان بافی، توسعه پایداری صنایع دستی بومی وحفظ محیط زیست  هورامان را به دنبال دارد.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد