هفت نقطه شهری هزار ماسوله پذیرای عکس و پوستر داوطلبین

سرویس: اجتماعیکد خبر: 298238|13:44 - 1398/11/26
نسخه چاپی
هفت نقطه شهری هزار ماسوله پذیرای عکس و پوستر داوطلبین
شهرداری‌های شهرستان‌های پاوه، جوانرود، روانسر و ثلاث‌باباجانی در فرآیند تبلیغات قانونی یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، تلاش دارند تا سیما و منظر شهری را حفظ کنند.

به گزارشهزار ماسوله، حفظ زیبایی ها و وضع موجود سیمای شهری از وظایف هر شهروند است و رعایت نکردن آن در واقع پایمال کردن حقوق شهروندی و زیرپاگذاشتن حقوق بیت المال است.

از بامداد ۲۴ بهمن ماه، تبلیغات قانونی نامزدهای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی آغاز شده و حفظ پاکیزگی و منظر شهری این روزها به مهمترین دغدغه شهروندان و شهرداری ها تبدیل شده است.

در همین راستا شهرداران شهرهای بزرگ اورامانات، از تدابیر و تمهیدات اندیشیده شده برای تبلیغات داوطلبین مجلس یازدهم می گویند.

هفت نقطه شهری هزار ماسوله پذیرای عکس و پوستر داوطلبین

شهردار پاوه گفت: هفت نقطه شهر برای تبلیغات نامزدهای یازدهمین دوره انتخابات مجس شورای اسلامی جانمایی شده است.

دانا آذری، میزان فضای در نظر گرفته شده برای تبلیغات در شهر پاوه را ۷۰۰ متر مربع اعلام کرد و افزود: به نیروهای خدمات شهری نیز توصیه شده مانع چسباندن عکس و پوستر در غیر از این مکان ها شوند.

وی از متولیان تبلیغات داوطلبین درخواست کرد برای کاهش هزینه های نابجای شهرداری‌ها از دیوارنویسی و نصب پوسترها بر روی تابلوهای اطلاعاتی و راهنمایی و المان های شهری خودداری کنند.

۴۰ نقطه شهر جوانرود در اختیار داوطلبان قرار گرفته است

شهردار جوانرود نیز گفت: بیش از ۲۰ مکان در معابر عمومی و نقاط مختلف و پرتردد که قابلیت تبلیغات برای کاندیداها را دارند توسط شهرداری شناسایی و برای تبلیغات انتخاباتی جانمایی و مهیا شده است.

فرهاد تاب زر اظهار داشت: ۲۰ بیلبورد تبلیغاتی نیز در سطح شهر در اختیار داوطلبان قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: نامزدها و هواداران  آنها از تبلیغات غیرمتعارف و به هم ریختگی سیمای شهری خودداری کنند و تبلیغات باید تنها در فضاهای مجاز طراحی شده از سوی شهرداری ها متمرکز شود.

شهردار جوانرود ادامه داد: یکی از مهمترین چالش های تبلیغات دیوارنویسی با افشانه است که نتیجه ای جز تخریب فضای عمومی که متعلق به همه شهروندان است، ندارد.

در صورت بروز تخلف با افراد خاطی برخورد می شود

شهردار تازه آباد گفت: به منظور پاکیزگی شهر و سیمای شهری نصب هرگونه پوستر و عکس تبلیغاتی به غیر از  فضاهای تعیین شده ممنوع است و در صورت بروز تخلف از طریق مراجع قضایی با افراد متخلف برخورد قانونی خواهد شد.

سرونار ایصافی با بیان اینکه در میادین شهر، بلوار ورودی و خروجی شهر مکان هایی برای نصب بنر و در محدوده میدان امام در ورودی شهر و بلوارامام خمینی(ره) و دیواره شهرداری نیز مکان هایی برای نصب پوستر و عکس در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: در مجموع ۶۰ مکان با متراژ  حدود ۸۵۰ متر مربع برای تبلیغات داوطلبین جانمایی شده است.

شهردار تازه آباد اضافه کرد: از آنجایی که نمایندگان مجلس شورای اسلامی به عنوان مدافعان حقوق شهروندی شناخته می شوند لازم است تا این اصل را به عنوان نخستین وظیفه در سرلوحه کار خویش قرار دهند.

حفظ سیمای شهری در آستانه عید نوروز ضروری است

شهردار روانسر نیز گفت: شهر روانسر به عنوان دروازه اورامانات در روزهای مختلف سال و به ویژه در تعطیلات هموراه مقصد گردشگران است و حفظ سیما و منظر این شهر در آستانه عید نوروز بسیار ضروری است.

امید مجیدی افزود: ۳۰ نقطه در شهر روانسر برای چسباندن عکس و پوستر نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی آماده شده و هواداران نامزدها می توانند از این نقاط برای تبلیغات استفاده کنند.

وی اضافه کرد: با توجه به برنامه های شهرداری برای ایام نوروز و آماده سازی شهر برای مهمانان نوروزی، این اقدامات شهرداری به منظور جلوگیری از آلودگی های بصری انجام شده است.

شهردار روانسر ادامه داد: شهرداریها هزینه های فراوانی برای نظافت و رفت و روب شهر بر عهده دارند و نصب آثار تبلیغاتی در مکان های غیرمجاز، علاوه بر ارایه چهره ای نازیبا و خسارت به منظر شهری، هزینه های سنگینی برای شهروندان دارد.

اورامانات در استان کرمانشاه به منطقه ای در شمال غربی این استان شامل شهرستان‌های پاوه، جوانرود، روانسر و ثلاث باباجانی اطلاق می شود که حدود ۳۰۰ هزار نفر جمعیت دارد.

حوزه انتخابیه پاوه و اورامانات شامل شهرستان های پاوه، جوانرود، روانسر و ثلاث باباجانی است که دارای یک کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی است.

در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی این حوزه، ۱۴ داوطلب با هم رقابت می کنند. 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد