مهندس بالایی:

هیچ تضمینی برای اینکه امهال وامها تمدید شود، وجود ندارد/ پیگیری ما برای تمدید ادامه دارد

سرویس: اجتماعیکد خبر: 298202|00:36 - 1398/11/14
نسخه چاپی
هیچ تضمینی برای اینکه امهال وامها تمدید شود، وجود ندارد/ پیگیری ما برای تمدید ادامه دارد
وی گفت: هیچ تضمینی برای اینکه امهال تمدید شود، وجود ندارد، چون قانونی بوده که اجرا شده و اکنون زمان آن به پایان رسیده است.

به گزارشهزار ماسوله، شایعاتی در خصوص امهال وامهای مناطق زلزله زده در فضای مجازی منتشر شد مبنی بر اینکه دولت بر امهال وامها موافقت نکرده است و تنها منازلی که کد بازسازی را از سازمان بنیاد مسکن دریافت کرده اند را شامل می کند.

 

صحت و ثقم این موضوع را از مهندس جلیل بالایی جویا شدیم.

 

مدیرکل مدیریت بحران استان کرمانشاه در گفتگویی با خبرنگار ما در این باره اظهار داشت: امهال وامها چند وجه دارد که به موجب بند ششم قانون تسهیل در بازسازی مناطق آسیب‌دیده ، مدت زمان امهال وام‌ها دو سال از تاریخ ۹۶/۸/۲۱  تا ۹۸/۸/۲۱ است و تغییر آن ، نیاز به تصمیم دولت یا تغییر قانون دارد.

 

جلیلی بالایی افزود: ما از یک طرف از مردمی که برایشان ممکن است خواستاریم که به بازپرداخت وامهای خود اقدام کنند و از بانک‌ها هم درخواست می‌کنیم تا جایی که می‌توانند با مردمی که امکان بازپرداخت تسهیلات را ندارند مدارا بکنند.

 

وی گفت: هیچ تضمینی برای اینکه امهال تمدید شود، وجود ندارد، چون قانونی بوده که اجرا شده و اکنون زمان آن به پایان رسیده است.

 

بالایی ادامه داد: آقای استاندار  پیگیری‌های جدی خود را پیش از آنکه زمان اتمام امهال فرا برسد انجام دادند. مذاکره، پیگیری حضوری با رئیس جمهور و .. انجام شده است و وزارت کشور این پیشنهاد را به سازمان برنامه و بودجه داده است.

 

وی با بیان اینکه این دیگر تصمیم دولت و مجلس است نه ما افزود: ما با درک صحیحی که از وضعیت مناطق زلزله زده داریم این قول را داده ایم که نهایت تلاش خود را برای امهال وام‌ها انجام دهیم.ممکن است امهال صورت نگیرد.

 

مدیر کل بحران استان اضافه کرد: تلاش ها همچنان ادامه دارد اگر دولت و مجلس موافقت کردند ما نیز اعمال خواهیم کرد.

 

وی گفت: امهال وامها چندوجهی است و آقای استاندار اگر گزارشی ارائه دادند از روند مراحل و تلاش‌ها برای تمدید امهال گفته‌اند و ما مردم را سرگردان نکرده‌ایم، بلکه پیگیری ما برای تمدید ادامه دارد چرا که ما مقام پیشنهاد دهنده هستیم نه تصمیم گیرنده.

 

وی در پاسخ به این سوال که ایا امهال وام تنها برای منازلی که کد بازسازی را از سازمان بنیاد مسکن دریافت کرده اند شامل می شود گفت: دولت سه پیشنهاد را از ما خواسته است که اول اینکه اگر کل وام‌ها امهال شود هزینه‌ آن چقدر است ،دوم اینکه اگر فقط واحدهای تخریبی دارای کد بازسازی دارای امهال شوند چقد هزینه داردو سوم اگر تنفس وامهای معیشتی را افزایش دهیم چقدر هزینه دارد ،که ممکن است با کل امهال وامها موافقت شود و یا ممکن است با امهال وامهای واحدهای تخریبی دارای کد بازسازی موافقت شود یا با وامهای معیشتی موافقت شود.
 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد