ماموستا قادری: هجمه فرهنگی از تمامی جنگ ها خطرناک تر است

سرویس: فرهنگ و هنرکد خبر: 298193|14:33 - 1398/11/12
نسخه چاپی
ماموستا قادری: هجمه فرهنگی از تمامی جنگ ها خطرناک تر است
حاج ماموستا ملا قادر قادری در دیدار اعضای شورای تـأمین و شورای اداری شهرستان پاوه با ایشان، با اشاره به ۴ جنگ نظامی، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی دشمنان اضافه کردند: برای منطقۀ ما هجمۀ فرهنگی از تمام جنگ‌ها خطرناک‌تر است و خانه‌ها و جوانان و بچه‌های ما تحت تأثیر فرهنگ دشمنان قرار گرفته‌اند.

به گزارشهزار ماسوله، حاج ماموستا قادریدر دیدار شورای اداری شهرستان پاوه بمناسبت دهه مبارکه فجر با وی ضمن عرض سلام و خوش آمدگویی و تبریک ورود به چهل و یکمین بهار انقلاب اسلامی از بنیانگذار جمهوری اسلامی یاد و تجلیل نموده و ۱۲ بهمن را روز تجلیل از امام خمینی معرفی و سپس به عمر انقلاب‌ها اشاره کردند و گفتند: ابن خلدون جامعه شناس قرن هفتم، عمر طبیعی هر انقلاب را ۲۰ سال و عمرو خالد مصری معاصر ما نیز عمر هر انقلاب را ۲۲ سال تعیین کرده اند، ولی خداوند به مردم شریف ایران و مسئولان محترم آن کمک کرده و امروز ما چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی را رد کردیم و در مقدمۀ سال ۴۱ هستیم.

 

ایشانبا اشاره به آیۀ ۱۵ سورۀ مبارکۀ احقاف «وَبَلَغَ أَرْبَعِينَ سَنَةً قَالَ رَبِّ أَوْزِعْنِي أَنْ أَشْكُرَ نِعْمَتَكَ الَّتِي أَنْعَمْتَ عَلَيَّ وَعَلَىٰ وَالِدَيَّ وَأَنْ أَعْمَلَ صَالِحًا تَرْضَاهُ وَأَصْلِحْ لِي فِي ذُرِّيَّتِي إِنِّي تُبْتُ إِلَيْكَ وَإِنِّي مِنَ الْمُسْلِمِينَ» خاطرنشان کردند: خداوند در این آیه به کسانی که عمرو مسئولیت و در خدمت مردم بودنشان به چهل سال می‌رسد امر و توصیه فرموده است، شکرخداوند را به جای بیاورند؛ اعمال صالح انجام دهند؛ برای نسل جوان دعا و به فکر جوانان جامعه باشند؛ در گذشته خود تجدیدنظر نمایند و در کار خود استقامت داشته باشند.

 

امام‌جمعۀ پاوهبابیان اینکه نسل جدید و فعلی همانند نسل دهه‌های ۵۰ و ۶۰ و ۷۰ فکر نمی‌کنند، خاطرنشان کردند: ایننسل جوانی که می‌خواهند فردا و پس‌فردا در پشت میزهای این مملکت قرار گیرند مثل ما فکر نمی‌کنند و مثل ما فراز و نشیب‌ها را طی نکرده و جزر و مدها را ندیده‌اند و اکثراً نمی‌دانند ما تا کجا سنگرها را برده‌ایم. لذا باید برایشان دعا کنیم و به فکر کار و شغل برای آن‌ها باشیم.

 

ایشاندر ادامه به اوضاع کنونی دنیا اشاره کردند و گفتند:دنیای امروزی دنیایی قابل‌تعریف نیست. از نیجر و لیبی در آفریقا گرفته تا نزدیکی شرق آسیا و افغانستان و پاکستان و هند و از یمن تا استانبول دشمنان برای مسلمانان مشکلات عدیده‌ای درست کرده‌اند.

 

حاج ماموستا قادریافزودند:آمریکائی‌ها در سال ۲۰۰۱ به خاطر سرکوب مسلمانان قضیۀ ۱۱ سپتامبر و انفجار برجهای دو قلو را پیش کشیدند و تا امروز ۴۸ حزب و تشکیلات و گروه تندرو را در دنیا مستقیم و غیرمستقیم درست کرده‌اند که در ۶۸ دولت، قریب ۱۲۰ هزار انسان بی‌گناه به دست این افراد کشته شده‌اند و هنوز هم مصیب وجود این گروهها دامن گیر دنیای اسلام است.

 

امام جمعه پاوهبا اشاره به ۴ جنگ نظامی، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی دشمنان اضافه کردند: برای منطقۀ ما هجمۀ فرهنگی از تمام جنگ‌ها خطرناک‌تر است و خانه‌ها و جوانان و بچه‌های ما تحت تأثیر فرهنگ دشمنان قرار گرفته‌اند.

 

ایشانتصریح کردند:  اکثر بچه ­های ما حتی بچه های 4-5 ساله، از طریق گوشی­ های موبایل عمر خود را شبانه روز در فضای مجازی سپری می کنند و این‌ها هجمه فرهنگی‌اند اگر ما نتوانیم این‌ها را اصلاح کنیم؛ در آینده با مشکل جدی مواجه خواهیم شد.

 

امام‌جمعۀ پاوهدر بخش سوم سخنان خود بهمسئله انتخاباتاشاره کردند و گفتند: در قضیه انتخابات با چند مورد روبرو هستیم یکی انجام انتخابات است که دوستان وزارت کشور متولی آن هستند ضمن آرزوی توفیق برای این عزیزان، امیدواریم به‌نحوی‌که رضایت خداوند و رضایت مردم در آن باشد این انتخابات را برگزار کنند.

 

حاج ماموستا قادریافزودند: مسئله مهم دیگر در انتخابات بحث تبلیغ برای انتخاب اصلح است که این وظیفه را در درجه اول منبرداران و ائمه جمعه و سپس صاحبان رسانه و فضاهای مجازی و خصوصاً منبر نماز جمعه به عهده دارند. باید ما هم ان شا الله به وظیفۀ خود عمل کنیم تا بتوانیم مردم را بار دیگر در پای صندوق‌های رأی حاضر کنیم که هم عزت است برای داخل و هم پیام است برای خارج.

 

ایشانقانون‌گذاری و نظارت بر اجرای قانون را دو وظیفۀ اصلی نمایندگان مجلس شورای اسلامیدانستند و گفتند:نمایندگان ما در طول ۴۰ سال گذشته این دو مسئولیت را در حاشیه قرار داده و برایشان مهم نبوده چه قانونی تصویب می‌شود و نظارت هم بیشتر با تهدید و تعویض مسئول و مدیر بوده که همیشه خطراتش بیش از توفیق بوده است.

 

حاج ماموستا ملا قادر قادریدر بخش پایانی سخنان خود به فوت فرزندشان اشاره کردند و گفتند: اراده و صلاح خداوند متعال بر این بود که در این مقطع زمان از عمر اینجانب این مسئله برایمان پیش آید؛ بنده و خانواده‌ام شاکر خداوند هستیم و از لحظه اول ضمن شکر پروردگارف صابر بوده و معتقد بودیم حتماً صلاح الهی برای خانواده ما بر این مقدر بوده است و ما هم تسلیم امر پروردگار هستیم.

 

ایشانضمن تشکر از همه آحاد مردم اظهار داشتند:حضور و پیام‌های مهر و محبت تمامی عزیزان واقعاً به ما صبوری داد و رنج و غم مصیبت را بر ما سبک کرد؛ در این مصیبت مسئولان ادارات پاوه، همشهریان عزیز، اعضای محترم شورای تأمین ازجمله شخص آقای ایده پور فرماندار محترم اعلام همدردی و همراهی نمودند و ما نتوانستم محبت عزیزان را تک‌تک پاسخ دهیم؛ امروز فرصتی دست داد تا از شما و سایر مسئولین محترم و کارمندان ادارات در پاوه و نوسود و نودشه و باینگان تقدیر و تشکر کنم.

 

در ادامه فرماندار شهرستان پاوه نیز در سخنانیبا اشاره به اینکه دیدار با امام جمعه به مناسبت های مختلف از سابقه است و مرسوم است گزارشی را اراپه نماپیم اظهار داشت: امسال ۴۰ طرح عمرانی با اعتبار ۲۲۰میلیارد ریال همزمان با دهه فجر در پاوه افتتاح می شود.

 

پرویز ایده پور افزود: امروز در استانه ۴۱ مین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی پروژه ها تغییر کرده اند.

 

وی با بیان اینکه در گذشته از اینکه برق رسانی صورت می گرفت خوشحال بودیم و یکی از خواسته های مردم هم رفع محرومیتها بود گفت: امروز پس از گذشت ۴۰ سال از عمر انقلاب از اصلاح شبکه برق حرف می زنیم، شبکه ها را تعمیر و مرمت می کنیم و پیشرفتهای ثانویه را مطرح می کنیم.

 

وی با اشاره به اینکه امروز گازرسانی به شهرها معنی خود را از دست داده است گفت: امروز باید از فیبر نوری و اینترنت در روستاها و شهر مرزی صحبت کنیم چرا که خواسته های مردم عوض شده است.

 

فرماندار پاوه ادانه داد: امروز مردم خواستار استفاده اینترنت بالاتر از فورجی هستند و همینطور اسیبها و فرصت ها هم متفاوت است.

 

وی افزود: مساپلی که امروز در پیشبرد توسعه نظام وجود دارد با گذشته بسیار فرق دارد و چیزی که باید تعییر کند سواد و نوع نگرش و خواسته های مردم است.

 

وی با اشاره به وقوع انقلاب در سال ۵۷ گفت: روزی که انقلاب شد یکی از معلمین ما می گفت که اگرملتی خودشان تغییری ایجاد نکنند کسی به داد آنها نمی رسد.

 

ایده پور گفت: خوشبختانه انقلاب ما در حرکت تاریخی خود علی رعم سختی ها و ظلم ها دوران خود را پشت سر نهاده است توسعه نسبی در کشور و رفع محرومیت و حداقل فراخور شان زندگی مردم ایجاد امکانات از دستاوردهای نظام بوده است .

 

وی افزود: امروز خدمت امام جمعه که بیش از ۲ هزار نماز جنعه رادر این شهر برگزار کرده است که هر بار مسایل سیاسی را برای مردم بیان کرده است که با وجود بیانات سیاسی است که می بینیم مردم ما از شعور سیاسی بالایی برخوردار هستند و امروز اگاهی های عمومی مردم بواسطه روحانیت همچون امام جمعه و رسانه ها و دانشگاهها مردم ما اگاهی و بینش کافی را بدست اورده اند.

 

فرماندار پاوه با اشاره به مشکلاتی چند در کشور گفت: ما بخاطر  دشمنی و مقاومت سردار مقاومت را ازدست دادیم و پس از آن با سقوط هواپیمای مسافربری و سیل را در سیستان بر مردم و امروز هم در مقابل ویروس کرونا دیدیم که اگر ملت ما انقلابی و آگاه نباشد مقاومت در مقایل این سختی ها بسیار سخت است.



ایده پور با اشاره به دشمنی امریکا با ما گفت: اختلاف ما با امریکا اختلاف ساختاری است و منطبق بر هم نخواهد بود.

 

فرماندار شهرستان پاوه گفت: امریکا دنیا را در ۴ دسته کشورهای دوست ، دشمن ، کشورهای توخالی و کشورهای دارای منابع طبیعی ژئوفولوتیک مهم می بیند.

 

پرویز ایده پور افزود: ما ایرانیها را ادمای باهوشی می بینند ولی ما را در ردیف دشمن خود می دانند.

 

وی با شااره به سخنانی از رهبر انقلاب گفت: باید خودمان را قوی کنیم و باید دستور کار داشته باشیم بدون برنامه ماندگار نخواهیم بود.

 

وی در پایان گفت: برگترین فرد تاثیرگزار را در مقاومت دنیا را به عنوان سپهبد شهید را از ما گرفتند که عدم وحود سردار برای کشورهای همسایه هم لطمش  بیشتر است.
 

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد