بابلی:

پیش شرط توسعه کشور درهمه ی ابعاد مرهون توسعه فرهنگ وهنر است

سرویس: اجتماعیکد خبر: 298182|14:37 - 1398/11/08
نسخه چاپی
پیش شرط توسعه کشور درهمه ی ابعاد مرهون توسعه فرهنگ وهنر است
معاون فرهنگی هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه با اشاره به جایگاه مهم فرهنگ و هنر در جامعه گفت: پیش نیاز و پیش شرط توسعه کشور درهمه ی ابعادی وجودی آن اقتصادی، فرهنگی … مرهون توسعه فرهنگ وهنر است.

به گزارشهزار ماسوله، معاون فرهنگی هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه در مراسم تودیع و معارفه رپیس ارشاد اسلامی شهرستان پاوه اظهار داشت: برگزاری آئین تودیع ومعارفه معمولاً در مراسم کوچک وساده ای برگزار می گردد که طی آن از مساعی رئیس پیشین تجلیل به عمل می آید وبرای مدیر جدید نیز آرزوی موفقیت می گردد و از اهتمام دوستان فرمانداری پاوه تشکر می کنم.

 

صدراله بابلی ضمن اشاره به انتخاب درست روسای ادارات ارشاد دو شهرستان پاوه و روانسر افزود: آقای محمودی بالغ بر ۷ سال سکاندار مدیریت ارشاد پاوه هستند و دربحث مدیریتی هم این روال امری طبیعی است وقرار نیست مدیریتی همیشگی باشد .

 

وی با اشاره به جایگاه مهم فرهنگ و هنر در جامعه گفت: پیش نیاز و پیش شرط توسعه کشور درهمه ی ابعادی وجودی آن اقتصادی، فرهنگی … مرهون توسعه فرهنگ وهنر است.

 

وی با اشاره به سخنانی از امام(ره) ادامه داد: بنیان گذار جمهوری اسلامی ایران در بدو ورود به کشور، انقلاب را یک انقلاب فرهنگی برشمرد واین نیز به تأسی از فرمایشات پیامبر عظیم الشان اسلام (ص)است که با زدودن دوران جاهلیت ارزش های انسانی را احیاء نمود.

 

بابلی افزود: رهبر معظم انقلاب نیز به تبعیت از این دیدگاه می فرمایند: اگر حوزه ی فرهنگ وهنر غنی وقوی ومستحکم باشند، دشمن به حوزه های دیگر رخنه نمی کند.

 

بابلی در ادامه با اشاره به جنگ نرم دشمن و با بیان اینکه بعداز جنگ نظامی تصور بر این بود که همه ترفندها به یکباره تمام می شوند تصریح کرد: پس از آن دشمن برای رسیدن به مطامع خویش برنامه ریزی کرد واگر ما نیز مقابله نکنیم خروجی ما مثبت نخواهد شد.

 

وی افزود: در حوزه ی رسانه اگر رسانه قلم اش برنده نباشد تاثیری در پی نخواهد داشت در حوزه های دیگر موسیقی و… نیز بدین سان بوده بنابراین تنها چیزی که دراین برهه ی زمانی می تواند تاثیرگذار باشد مقوله ی فرهنگ وهنر است .

 

بابلی در پایان توصیه‌هایی برای رئیس جدید اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان پاوه داشت و  گفت: اصحاب فرهنگ وهنر ورسانه برای گفتن حرف ها دارند ، خواهشی که از آقای محمدی راد دارم این است که تعامل، اعتماد وتکریم را درکار خویش پیشه گیرند اگرچه وی سعه صدر بالایی دارند باید بدانیم  فرهنگ یک تعریف کلی دارد ؛ آفرینش، دین، فلسفه ، علم وهنر .. برای موفقیت نیاز به خرد جمعی است وهمه از جمله مسئولین باید پای کار باشند .

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد