امام جمعه پاوه:

ضربه ای که داعش به اسلام زد مهلک تر از ضربه صهیونیسم بود

سرویس: اجتماعیکد خبر: 298178|20:47 - 1398/11/07
نسخه چاپی
ضربه ای که داعش به اسلام زد مهلک تر از ضربه صهیونیسم بود
داعش با جنایت‌هایی که مرتکب شد ۱۰۰ سال دنیای اسلام را به عقب برد و مستکبرین نیز به بهانه مبارزه با داعش ثروت کشور‌های اسلامی را به یغما بردند.

به گزارشهزار ماسوله، به نقل از تسنيم ماموستا ملا قادر قادری پیش‌از ظهر امروز در آئین افتتاحیه همایش تبیین و ایده‌پردازی گام دوم انقلاب اسلامی ویژه ائمه جمعه و جماعات استان‌های آذربایجان غربی، کرمانشاه و کردستان که در سالن شهدای روحانی مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور در سنندج برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی، به مشکلات و دغدغه‌های رهبران دینی مبنی بر فاصله نسل اول انقلاب با نسل چهارم اشاره و اظهار داشت: متأسفانه نسل کنونی با مشکلات زیادی روبه‌رو و خانواده‌ها نگرانی‌های مختلف دارند.

 

وی با بیان اینکه براساس نظرسنجی‌ها در برخی از شهرها 60 تا 70 درصد جوانان از مساجد فاصله و اهل مسجد نیستند، گفت: باید روحانیون راهبردهای جذب جوانان را در دستور کار خود قرار دهند.

 

امام جمعه پاوه گفت: شرایط زمانی و مکانی عامل انقطاع نسل و قابل مقایسه با گذشته نیست به‌ طوری‌که امروزه موبایل و فضای مجازی جایگزین استاد، ماموستا و معلم شده و در مساجد و مدارس هم نتوانسته فرزندانمان را خوب پرورش دهیم.

 

وی به فقر فرهنگی در بعد دینی اشاره و بیان کرد: شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی بر روابط اعضای خانواده تأثیر منفی گذاشته و سبب درگیری میان والدین و فرزندان شده و اکثر آنان با مساجد و دین دوری می‌کنند.

 

ماموستا قادری با تاکید بر ضرورت تحقق بیانیه گام دوم انقلاب یادآور شد: رهبر معظم انقلاب اسلامی در گام دوم انقلاب به پیشرفت‌های نظام همچون استقلال سیاسی، معنویت و اخلاق، توجه به علم و پژوهش، اقتصاد، عدالت و مبارزه با فساد، استقلال و آزادی، عزت ملی و سبک زندگی اشاره فرموده که در دنیا مشهود و باید همواره در اولویت قرار گیرد.

 

وی با تاکید بر ضرورت تقویت بصیرت‌افزایی و وحدت شیعه و سنی در برابر توطئه‌های دشمنان اظهار کرد: حرکت در مسیر اعتدال و رهبری و مبارزه با تندروی در هر لباسی و با هر عنوانی وظیفه روحانیت است چراکه ضربه‌ای که داعش به اسلام وارد کرد، صهیونیست و استکبار جهانی هم نتوانسته چنین ضربه‌ای بزند.

 

امام جمعه پاوه خطاب به مسلمانان شیعه و سنی هشدار داد: نباید هیچ‌گاه از نقشه‌ها و دسیسه‌های دشمنان نظام غافل شویم چراکه آرزوی آنان ضربه‌زدن به انقلاب اسلامی و نابودی ماست.

 

وی عنوان کرد: جامعه روحانیت همانند 40 سال گذشته پشتیبان نظام و رهبری بوده و با تمام توان و اندیشه با دشمنان مبارزه می‌کنند.

 

امام جمعه پاوه با یادآوری اینکه برخورداری نقاط صفر مرزی از نعمت گاز یکی از دستاوردهای نظام است، افزود: ما به تمام خدمات و تلاش‌های انقلاب در طول این 40 سال در تمام زمینه‌ها واقف هستیم اما همواره از مشکلاتی چون نبود مدارس علوم دینی و توجه نکردن به این مهم در روستاها، عدم برخورداری از مسکن و حقوق مناسب از گله‌مندی‌های به‌حق روحانیون است که باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد