برگزاری نشست هماهنگی اردوهای راهیان نور در آموزش و پرورش منطقه نوسود

سرویس: فرهنگ و هنرکد خبر: 298165|20:14 - 1398/11/01
نسخه چاپی
برگزاری نشست هماهنگی اردوهای راهیان نور در آموزش و پرورش منطقه نوسود
نشست ستادی هماهنگی اردوهای راهیان نور با حضور بخشدار نوسود ،سرهنگ سلطانقلی فرمانده بسیج سپاه ناحیه پاوه و هیات همراه و همچنین نجیب ویسی رئیس اداره آموزش و پرورش نوسود در محل سالن جلسات این اداره برگزار گردید.

به گزارشهزار ماسوله، به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش نوسود، رئیس اداره آموزش و پرورش منطقه نوسود ،ضمن عرض سلام وخیر مقدم و خوش آمد گویی به مدعوین بویژه سرهنگ سلطانقلی فرماندهی بسیج سپاه شهرستان پاوه و هیات همراه ، فلسفه راهیان نور را آشنایی نسل جوان ما با دفاع مقدس و پیوند ناگسستنی بین نسل جوان و نسل اولیه انقلاب برشمرد و بستری برای مقاومت در مقابل دشمن دانست .

 

نجیب ویسی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه شهر های نوسود و نودشه را همواره سنگر های مستحکم برای دفاع از کشور و نظام بوده اند و مردمان غیور این منطقه همچنان با عزمی راسخ و اراده ای استوار در صحنه دفاع و صیانت از ارزشها و دستاورد های انقلاب اسلامی حضور داشته و دارند .

 

وی وجود امنیت را نعمت بزرگی برای کشور دانست و افزود: جمهوری اسلامی ایران تنها کشور امن و مقتدر است در منطقه که در جهان حرف برای گفتن دارد .

 

در این جلسه ویسی ضمن ارائه گزارشی از روند برگزاری اردوهای راهیان نور در طول سال جاری وظایف و تکالیف دستگاه ها در ستاد راهیان نور را تشریح نمود.

 

در ادامه فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه پاوه در سخنان خود به فلسفه اردوهای راهیان نور اشاره نمود و آنرا یک وظیفه دینی دانست .

 

سرهنگ ارسلان سلطانقلی همچنین اساس و پایه نظام را بر مبنای دین مبین اسلام دانست و با اشاره به آیات قرآنی و احادیث نبوی موضوعات شهادت و مقاومت و دفاع از کیان اسلام و سرزمین اسلامی را تشریح نمود.

 

وی خاطرنشان کرد: در این برهه کنونی ما بعنوان وارثان شهدا ،وظیفه سنگینی بر عهده داریم و همه باید دست به دست هم دهیم تا این فرهنگ ایثار و شهادت به نسل های آینده نیز منتقل شود .

 

سرهنگ سلطانقلی گفت :برگزاری اردوهای راهیان نور بعنوان یک عملیات بزرگ فرهنگی تاثیر زیادی در ترویج و انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به جوانان و نسل های آینده دارد .لذا همه دستگاها از جمله آموزش و پرورش که ارتباط فرهنگی و پرورشی با جوانان و نوجوانان ما دارند باید در جهت هرچه باشکوه تر برگزار شدن این اردوها اهتمام لازم را داشته باشند.

 

فرمانده بسیج سپاه ناحیه پاوه در ادامه سخنان خود به اتفاقات اخیر در کشور از جمله  به شهادت رسیدن سردار رشید اسلام حاج قاسم سلیمانی و خدمات ارزنده ایشان و نقش شهیدان دفاع مقدس در پاسداری و امنیت این مرز و بوم پرداخت.

 

بخشدار نوسود در ادامه به کلام گوهر بار مقام معظم رهبری «زنده نگه داشتن یاد شهدا کمتر از شهاد نیست » اشاره نمود و همچنین به تاریخچه ایجاد و چگونگی تشکیل کاروان راهیان نور پرداخت.

 

یونس جهابانی نیز درسخنان خود به شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی اشاره کرد که جلوه ای از شکوه ، ایثار و عظمت را متجلی نمود .

 

در پایان جلسه از فرهنگیانی که در سفرهای قبلی راهیان نور همراهی دانش آموزان را برعهده داشتند با اهداء لوح تقدیر از آنان تقدیر به عمل آمد.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد