دشمن از حادثه تلخ هواپیما خوشحال شد

امام خامنه‌ای: کوبیدن پایگاه‌های آمریکا از سوی سپاه «ایام الله» است

سرویس: سیاسیکد خبر: 298154|14:12 - 1398/10/27
نسخه چاپی
امام خامنه‌ای: کوبیدن پایگاه‌های آمریکا از سوی سپاه «ایام الله» است
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای فرمودند: آن روزی که ده‌ها میلیون در ایران و صدها هزار نفر در بعضی کشورها به پاس خون فرمانده سپاه قدس به خیابان‌ها آمدند و بزرگترین بدرقه جهان را شکل دادند از ایام الله است.

به گزارشهزار ماسوله، در آستانه سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و در طلیعه گام دوم انقلاب، مراسم نماز جمعه تهران به امامت حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای (مدظله‌العالی) و با حضور پر شور مردم بصیر و انقلابی در مصلی امام خمینی(ره) برگزار شد.

مهمترین محورهای سخنان رهبر انقلاب اسلامی به این شرح است:

- اگر نصرت الهی را می‌خواهیم در تقوا ست، اگر توفیقات الهی و هدایت الهی را می‌خواهیم در تقواست، اگر فرج و گشایش در مسائل شخصی و اجتماعی را می‌خواهیم در تقواست؛ همه باید کوشش کنیم که تقوای الهی را معیار کار خودمان قرار دهیم. در نماز جمعه آنچه مهم است توصیه به تقوا است.

- اهمیت ایام الله در آیات قرآن مشخص می‌شود و به موسی (ع) دستور داده می‌شود که ایام الله را به یاد مردم بیاورد؛ یکی از ایام‌الله وقتی است که جوامع، انسان‌ها و اقوام از دست قدرت‌های ستمگر نجات پیدا می‌کنند.

- خداوند متعال یاد آوری می‌کند اگر شکرگزاری کنید، ما نعمتی که به شما داده ایم را روز به روز زیاد می‌کنیم و اگر کفران نعمت کنید عذاب الهی و مشکلات فراوانی برای شما پیش خواهد آمد.

- این دو هفته‌ای که بر ما گذشت دو هفته پر ماجرا و استثنایی بود، ماجراهای تلخ ماجراهای شیرین حوادث درس آموز در این دو هفته برای ملت ایران پیش آمد.

-آن روزی که ۱۰ میلیون در ایران و صدها هزار نفر در عراق و بعضی کشورهای دیگر به پاس خون فرمانده نیروی قدس به خیابان‌ها آمدند و بزرگترین بدرقه جهان را شکل دادن «ایام الله» است.

- من عرض می‌کنم ۴۱ سال از پیروزی انقلاب اسلامی این جمعیت بی نظیر را کدام دسته قدرتی آورد این اشک و عشق و شور را چه کسی پدید آورد؟

- آن روزی هم که موشک‌های سپاه، پایگاه آمریکا را در هم کوبیدن «ایام الله» است.

- این روزها، روزهای نقطه عطف تاریخ هستند. روزهای تاریخ ساز هستند. روزهای عادی نیستند.

- این روزها تمام می‌شود اما تأثیر این روزها در منش ملت‌ها باقی می‌ماند.

- این حوادث نشان می‌دهد که اراده الهی بر پیروزی این ملت است.

- کسی که دست قدرت خدارا نمی‌تواند در این حوادث ببیند و تحلیل‌های مادی می‌کند، عقب می‌ماند.

-ملت ما ملت شکرگزار است و در طول این سال‌ها همواره شکرگزار نعمت‌های الهی بودند.

- مردم به روح این شهید بزرگ درود فرستادند و پرچم آمریکا و اسرائیل را آتش زدند. آیا دست خدا را به وضوح نمی‌توان دید؟

- امپراطوری رسانه‌ای صهیونیسم سعی کرد که سردار ما را متهم به تروریسم کند، اما خداوند متعال صحنه را به عکس آنچه آنها می‌خواستند قرار داد.

- این ترور، رسوایی دولت آمریکا را رقم زد و آنها کسی که قوی‌ترین فرمانده مبارزه با تروریسم در منطقه بود را به شهادت رساندند.

- رئیس جمهور آمریکا اعتراف به ترور کرد. رسوایی از این بالاتر چه می‌شود؟

- ترور سردار سلیمانی بزدلانه بود و مایه روسیاهی آمریکا شد.

- آمریکایی‌ها آدم خیلی کشتند، در عراق در افغانستان در جاهای دیگر هر چه توانستند آدم کشتند منتها اعتراف نمی‌کردند که ترور کردیم. اینجا اعتراف کردند که ترور کردیم.

- در این منطقه تا قبل از این حادثه اینجور کارها، مخصوص رژیم صهیونیستی بود که افراد را ترور کند.

- رهبر حماس را ترور کردند و گفتند که ما ترور کردیم. رهبر جهاد را ترور کردند و گفتند ما ترور کردیم. ترور می‌کردند و می‌گفتند ما کردیم.

- حاج قاسم سلیمانی را باید به چشم یک مکتب نگاه کنیم، به چشم یک مدرسه دست آموز نگاه کنیم تا اهمیت این قضیه روشن خواهد شد.

- نیروی قدس سپاه را به عنوان یکی مجموعه اداری صرفاً نبینید، بلکه به چشم یک نهاد انسانی و دارای انگیزه‌های بزرگ و روشن انسانی مشاهده کنید. هرجا که به آنها نیاز باشد در آنجا حضور پیدا می‌کنند و کرامت مستضعفان را حفظ می‌کنند و خود را بلاگردان مقدسات می‌کنند.

- این نیروها با جان خودشان به کمک ملت‌های منطقه می‌روند و همین‌ها سایه جنگ و ترور را از میهن خودمان دفع می‌کنند.

-آن چند نفری که به عکس سردار عزیز ما اهانت کردند ملت ایران هستند؟ یا آن چندین میلیون نفری که در مراسم بزرگداشت سپهبد شرکت کردند؟

- آمریکایی‌ها می‌گویند در کنار ملت ایران هستیم، دروغ می‌گویند، اگر هم می‌خواهند در کنار ملت باشند در واقع می‌خواهند خنجر خود را در بدن ملت فرو کنند.

- پاسخ قدرتمندانه سپاه هم درخور تدبر است. این یوم‌الله تشییع جنازه و شهادت بزرگ شهید عزیز یک طرف قضیه است، عکس‌العمل و واکنش قدرتمندانه سپاه طرف دیگر قضیه است، آن هم درخور تدبر است.

- این ضربه به آمریکا بود. البته ضربه مؤثر نظامی بود اما مهمتر و بالاتر از ضربه نظامی، ضربه حیثیتی بود، ضربه به هیبت ابرقدرتی آمریکا بود.

- آمریکا سال‌هاست در سوریه، در عراق، در لبنان، در افغانستان ضربه می‌خورد.

- از دست قدرتمند مقاومت ضربه می‌خورد لکن این ضربه از همه آنها بالاتر بود. این ضربه حیثیتی بود. ضربه به ابهت آمریکا بود.

- این ضربه با هیچ چیزی جبران نمی‌شود. حالا اعلام می‌کنند که ما تحریم کردیم، تحریم‌ها را افزایش می‌دهند اما این کار نمی‌تواند آبروی از دست رفته آمریکا را بر گرداند. این پاسخ قدرتمندانه یک چنین خصوصیتی بود.

-ملت ایران هم خود را در این قضیه نشان داد، قاعده و زیربنای فکری و احساسات صادقانه خود را نشان داد و این فریاد انتقامی که از مردم در سرتاسر کشور شنیده شد، فریادهای انتقام موشک‌هایی بود که پایگاه آمریکا را زیر و رو کرد.

- آن فریب خوردگانی که یک روزی فریاد زدند: «نه غزه نه لبنان» آنها هرگز جانشان را، نه فقط جانشان را فدای ایران نکردند، حتی راحتی خودشان و منافع خودشان را در راه کشور حاضر نشدند فدا کنند.

- آنکه جانش را فدای ایران کرد باز همین شهید سلیمانی‌ها بودند. اینها بودند که در زمانی که نیاز به دفاع از کشور بود، جان خودشان را کف دست گرفتند و به میدان جنگ رفتند، از کشور دفاع کردند، از ایران دفاع کردند. آنها هستند که می‌توانند ادعا بکنند که دفاع می‌کنند از امنیت کشور.

- ملت ایران نشان داد از خط مجاهدت شجاعانه دفاع می‌کند و به نمادهای مقاومت عشق می ورزد و طرفدار مقاومت است و طرفدار تسلیم نیست.

- کسانی که سعی می‌کنند چیز دیگری از ملت بزرگ ما به مردم و افکار بیگانه و یا افکار عمومی داخل نشان دهند، با صدق رفتار نمی‌کنند.

- سقوط هواپیما، اتفاق تلخی بود. از دست دادن جوانان و مردم ایران حادثه تلخی بود.

- همان اندازه‌ای که ما از حادثه هواپیما غصه خوردیم، دشمنان خوشحال شدند.

- در حادثه هواپیما ابهاماتی هست. از فرماندهان تشکر می‌کنیم که برای مردم توضیح دادند اما این موضوع باید پیگیری شود و از وقوع حوادث مشابه به جد جلوگیری شود.

ـ  صمیمانه بار دیگر با اصحاب این مصیبت همدردی کنم و در غم آنها شریک هستیم و تشکر کنم از پدر و مادرها و صاحبان عزاهایی با وجود اینکه دلهاشان پر از غم بود در برابر توطئه دشمن ایستادند و برخلاف میل دشمن حرف زدند.

- یکی از مادران جان‌باختگان این حادثه به من نامه داد و گفت ما پای جمهوری اسلامی ایستادیم، پای انگیزه‌های شما ایستادیم، آدم در مقابل این‌جور شخصیت‌ها احساس تکریم و تعظیم می‌کند.

- مذاکره دشمن آمیخته با دغل و فریبکاری است.

- جنتلمن‌های پشت میز مذاکره همان تروریست های فرودگاه بغداد هستند.

- تنها راه پیش روی ملت ایران قوی‌تر شدن است.

- ما ابایی از مذاکره نداریم البته نه با آمریکا، اما باید خودمان را قوی‌تر کنیم و اقتصادمان را از نفت رها کنیم.

- سه کشور اروپایی نشان دادند پادوی آمریکا هستند. آنها نخواهند توانست ملت ایران را به زانو در بیاورند.

- این سه کشور، همان سه کشوری هستند که در دوران جنگ تحمیلی به ما، تا توانستند به صدام حسین کمک کردند.

- دولت آلمان سلاح شیمیایی را در اختیار صدام حسین گذاشت که شهرها و جبهه ها را با آن سلاح هدف قرار دهد که هنوز آثارش در بین رزمندگان قدیمی ما وجود دارد.

- دولت فرانسه «سوپراتانداردهای جنگی» را برای زدن کشتی‌های نفتی ما در اختیار صدام حسین قرار داد. دولت انگلیس  هم با همه وجود در خدمت دشمنان ما و در خدمت صدام بود. آنها اینجوری‌اند. سوابقشان این است. 

- به اینها به این چشم باید نگاه کرد. بنده از اول هم گفتم، بعد از خروج آمریکا از برجام، که این سه دولت هی حرف می زدند، هی یاوه گویی می کردند، گفتم من به آنها اعتمادی ندارم؛ کاری نخواهند کرد. در خدمت آمریکا خواهند بود.

- امروز بعد از گذشت حدود یکسال معلوم شده است که اینها به معنای واقعی کلمه پادوی آمریکا هستند. 

- آینده ملت ایران باید به گونه‌ای باشد که دشمنان حتی جرأت تهدید کردن هم پیدا نکنند.

- مردم باید باشوق و ذوق در انتخابات شرکت کنند.

-مراقبت کنید مبادا دشمن خواسته خود را تحقق ببخشد که عبارت است از کم رنگ کردن انتخابات.

- در انتخابات حضور ملت ایران، کشور را بیمه می‌کند.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد