وزارت خارجه عراق رسمی شدن مرز‌ها را ابلاغ نکرده است

سرویس: اجتماعیکد خبر: 298136|12:41 - 1398/10/22
نسخه چاپی
وزارت خارجه عراق رسمی شدن مرز‌ها را ابلاغ نکرده است
فرماندار شهرستان پاوه گفت : موضوع رسمی شدن سه مرز استان کرمانشاه از طریق وزارت امور خارجه کشورمان به وزارت خارجه عراق اطلاع داده شده است، اما این وزارتخانه این موضوع را تاکنون ابلاغ نکرده است.

به گزارشهزار ماسوله، پرویز ایده پور فرمانده شهرستان پاوه گفت : تا زمانی کهدولتمرکزیعراقموضوع رسمی شدن این مرز‌ها را به اقلیم کردستان عراق ابلاغ نکند، این مرز‌ها در طرف عراقی برای تردد افراد بازگشایی نمی‌شود.

او با بیان اینکه ناهماهنگی دستگاه‌های اجرایی در عراق مانع اصلی بازگشایی این گذرگاه‌های مرزی هستند، گفت : باید از طریق رسانه‌ها موضوع بازگشایی مرز‌ها را عنوان کنیم تا آنان نیز تحت فشار افکار عمومی قرار گیرند.

فرمانده پاوه با بیان اینکه دیپلماسی محلی با مقامات محلی عراق برای گشایش مرز‌ها در جریان است، افزود: باید زیرساخت‌های لازم را ایجاد کنیم تا عراقی‌ها دیگر بهانه‌ای برای باز نکردن مرز نداشته باشند.

ایده پور مشخص نبودن نقطه صفر مرزی را یکی از دلایل تاخیر در ایجاد زیرساخت‌ها دانست و گفت: سازمان جغرافیایی نیرو‌های مسلح نقطه صفر مرزی را در اطراف مرز‌های شیخ صله و شوشمی مشخص کرده است، اما طراف عراقی برای تایید نهایی و آغاز روند احداث زیرساخت‌ها پای کار نمی‌آید.

او گفت: باید از وزارت امور خارجه بخواهیم که باجدیت پیگیر موضوع باشد تا طرف عراقی هرچه زودتر پای کار آید.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: در منطقه سومار نقطه صفر مرزی مشخص شده است، اما در مرز‌های شیخ صله و شوشمی منطقه صفر مرزی کماکان مشخص نیست.

فریبرز کرمی افزود: این موضوع ما را برای احداث بنا‌ها و ایجاد زیرساخت‌ها با مشکل روبه رو می‌کند.

او با بیان اینکه قسمتی از زمین موردنظر برای فراهم شدن زیرساخت‌ها در مرز شوشمی در اختیار نیرو‌های نظامی قرار دارد، گفت: تا زمانی که این زمین‌ها را در اختیار نگیریم عملا نمی‌توانیم کاری برای فراهم کردن زیرساخت‌های شوشمی انجام دهیم .

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد