رهبر معظم انقلاب در دیدار مردم قم:

حضور فسادانگیز آمریکا در منطقه باید تمام شود

سرویس: صرفا جهت اطلاعکد خبر: 298131|11:09 - 1398/10/18
نسخه چاپی
حضور فسادانگیز آمریکا در منطقه باید تمام شود
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با بیان اینکه حضور فسادبرانگیز آمریکا در منطقه تمام باید تمام شود، فرمودند: بحث مذاکره و پشت میز نشستن‌ها مقدمه دخالت آمریکایی‌ها است.

به گزارشهزار ماسوله، حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب صبح امروز (چهارشنبه) به مناسبت سالروز قیام مردم قم در ۱۹ دی ۱۳۵۶ در جمع هزاران نفر از مردم این شهر اظهار کردند: این مراسم چهل است که هر سال با عظمت برگزار می‌شود و مردم سراسر کشور در روز ۱۹ دی چشم شان به مردم قم است.

اهم فرمایشات رهبر انقلاب به شرح زیر است:

 

-روز ۱۹ دی خاطراتش زنده است و باید از آن درس بگیریم و گذشته باید همواره چراغ راه آینده باشد. بخاطر دفاع از مرجعیت و رهبر بزرگ انقلاب که در آن زمان ایران نبودند، مردم قم برای دفاع از ایشان در مقابل نیروهای مسلح و بی‌رحم رژیم طاغوت سینه سپر کردند. ایمان و غیرت دینی آنها را به میدان کشاند.

 

-قیام کنندگان قمی هرگز فکر نمی‌کردند که حرکتشان منشاء تحول عظیمی نه در کشور بلکه در دنیا بشود. همین حرکتی که در آن روز فقط به خاطر ایمان و غیرت دینی از سوی مردم انجام گرفت، خدا به این حرکت برکت داد، ادامه پیدا کرد و پشت سر هم اربعین‌ها مردم را به وسط میدان کشاند و امام هم مساله را رهبری کردند و منتهی شد به ماه بهمن سال بعد یعنی سال ۵۷.

 

-سرآغاز حرکت انقلابی، یک اقدام مردمی از روی ایمان و غیرت دینی بود و این باید همیشه یادمان باشد. ما باید به برکت ایمان و غیرت دینی کارهای بزرگی انجام دهیم. همچنان که در این قضیه کار بزرگی انجام گرفت یعنی انقلابی بوجود آمد که دنیا را تکان داد و مسیر تاریخی کشور و منطقه و شاید جهان را تغییر داد.

 

-مردم قم در آن روز دستشان خالی بود اما ما امروز دستمان پر است و ملت ایران امروز در مقابل زورگویان عالم مجهز هستند. البته ابزار نظامی آن وقتی فایده می‌بخشد که متکی به ایمان و غیرت دینی تکیه داشته باشد، در این هنگام است ابزار نظامی اثر می‌کند. این را امروز در مقابل جبهه وسیع دشمن باید همیشه به یاد داشته باشیم.

 

-آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به شخصیت شهید حاج قاسم سلیمانی فرمودند: شهید سلیمانی هم شجاع بود و هم با تدبیر؛ برخی شجاعت دارند اما تدبیر و ععقل لازم را ندارند برخی هم اهل تدبیر هستند اما اهل اقدام و عمل نیستند. شهید سلیمانی به دهان خطر می رفت و دل و جگر داشت. در دوران دفاع مقدس هم همینطور بود.

 

-شهید سلیمانی برای کارهایش منطق داشت. این شجاعت و تدبیر توامان فقط در میدان نظامی نبود، درمیدان سیاست هم اینطور بود.

 

-در مورد این «رفیق خوشبخت» حرف‌های زیادی زده شده است که درست هم گفتند.

 

-شهید سلیمانی ابزار شجاعت و ابزار تدبیر را برای خدا خرج می‌کرد و اهل تظاهر و ریا نبود، اخلاص داشت.

 

-فرمانده جنگاور و مسلط بود و هم به شدت مقید به حدود شرعی بود در میدان جنگ گاهی برخی افراد حدود الهی را فراموش می کنند اما مراقب بود و آنجایی که نباید سلاح به کار رود سلاح به کار نمی‌برند و مراقب بود به کسی تعدی نشود

 

-او به دهان خطر می‌رفت اما مراقب جان سربازان و همکارانش بود.

 

-شهید سلیمانی در داخل کشور اهل حزب و جناح نبود و به شدت انقلابی بود. انقلاب و انقلابی‌گری خط قرمز قطعی او بود. برخی‌ها سعی نکنند این واقعیت را کمرنگ کنند این واقعیت است که ایشان انقلابی بود. او ذوب در انقلاب بود.

 

-او توانست نقشه‌های آمریکا در منطقه غرب آسیا را خنثی کند.

 

-نقشه آمریکا درباره فلسطین این بود که آنان را در حالت ضعف قرار دهند اما این مرد، دست فلسطینی‌ها را پر کرد و کاری کرد که بتوانند بایستند و مقاومت کنند و رهبران فلسطینی این موضوع را بارها مطرح کرده اند.

 

-در جلسات رسمی هم حاج قاسم معمولا یک گوشه ای می نشست و تظاهر نمی کرد.

 

-نقشه آمریکا در عراق، سوریه و لبنان به کمک این شهید بزرگوار خنثی شد چراکه آنان عراق را به صورت گاوشیرده می خواستند و حاج قاسم به همه این جبهه وسیع مدد رساند.

 

-در مورد لبنان آمریکا مایل است که آنان را از حزب الله محروم کنند اما حزب الله به حمدالله روز به روز قوی‌تر شده است. دست و چشم لبنان، حزب‌الله است که نقش سردار سلیمانی در این باره هم ممتاز است.

 

-ملت ها بیدارند اما نقش شهید عزیز و همرزمانش چون ابومهدی المهدس بسیار زیاد بود. یک فصل دیگر درباره شهید سلیمانی، برکات این شهید عزیز است. هر وقت که شهید سلیمانی به ما گزارش می داد، بنده قلبا و زبانا آن را تایید می کردم و در مقابل او تعظیم می کنم به جهت قیامتی که به پا کرد.

 

-معنویت او شهادتش را اینطور برجسته کرد. بدرقه های ایرانی و عراقی دیدم که مردم با این پیکر شهید «اربا اربا» چه کردند.

 

-از روح مطهر او از اعماق دل تشکر می‌کنیم. شهادت او زنده بودن انقلاب در کشور ما را به رخ همه دنیا کشید. عده ای می خواستند وانمود کنند که انقلاب در ایران مرده است و برخی سعی می‌کنند این اتفاق بیفتاد. ولی شهادت او نشان داد که انقلاب زنده است.

 

-البته من برای حادثه ای که برای شهروندان کرمانی در مراسم تشییع اتفاق افتاد متاسفم و به خانواده های آنها تسلیت عرض می‌کنم.

 

-او با شهادتش چشم های غبار گرفته را باز کرد. دشمنان در مقابل عظمت ملت ایران احساس خضوع کردند اما به روی خود نمی‌آورند و چاره ای ندارند.

 

-دشمنان در مقابل عظمت ملت ایران احساس خضوع کردند. آن دشمنی که سعی می کند این مجاهد و فرمانده مبارز با تروریسم را به عنوان تروریست معرفی کند؛ آمریکایی های هجوگو، دروغگو و بی انصاف که ملت ایران در دهان آنان زد.

 

-یک نکته مهم و قابل توجه دیگر وظیفه ما در مقابل این حادثه است که بحث انتقام چیز دیگری است که دیشب سیلی محکمی به آنان زده شد.

 

-آنچه در مقام مقابله مهم است، کارهای نظامی کفایت نمی‌کند و مهم است که حضور فسادبرانگیز آمریکا در منطقه تمام شود.

 

-آمریکایی‌ها در این منطقه جنگ، اختلاف، فتنه و ویرانی را آوردند، اصرار هم دارند که همین فساد و ویرانگری را نسبت به ایران عزیز هم داشته باشند. بحث مذاکره و پشت میز نشستن‌ها مقدمه دخالت هاست که باید پایان پذیرد و ملت‌های منطقه حضور و دخالت آنان را قبول نمی‌کنند.

 

-ما نباید در شناخت دشمن اشتباه کنیم. تلاش وسیعی دارد انجام می‌شود که این قضیه را برعکس و نظر مردم را با شیوه های پیچیده تبلیغاتی عوض کنند که باید دقت شود. دانستن نقشه دشمن مهم است و دانستن شیوه مقابله با دشمن را مردم باید بدانند.

 

-امروز در کشور، مردان شجاع و باتدبیر در عرصه‌های مختلف کم نداریم و باید سخن اینها شنیده شود و کاری که مناسب می‌دانند در سطح کشور به نحو درست انجام دهند. تربیت شدگان مکتب امام روز به روز بیشتر می‌شوند.

 

-دشمن عبارت است از آمریکا، رژیم صهیونیستی و دستگاه استکبار که مجموعه‌ای از کمپانی‌ها و غارتگران دنیا هستند. نقشه آنان این است که جوانان و مردم ما را در بخش‌های مختلف دچار خلل در عزم و اراده و تردیدافکنی در عزم راسخ آنان کنند.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد