مراسم گرامیداشت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در پاوه برگزار شد

سرویس: فرهنگ و هنرکد خبر: 298127|12:01 - 1398/10/17
نسخه چاپی
مراسم گرامیداشت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در پاوه برگزار شد
مراسم گرامیداشت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در پاوه با حضور اقشار مختلف مردم برگزار شد.

به گزارشهزار ماسوله، امام جمعه پاوه در مراسم بزرگداشت شهادت سپهبد سردار حاج قاسم سلیمانی، در مسجد شهدای پاوه، در سخنانی ضمن تسلیت به پیشگام مقام معظم رهبری، خانواده و ملت ایران و خیر مقدم به مهمانان اظهار داشت: این اجتماع و همبستگی که امروز برای بزرگداشت شهادت حاج قاسم برگزار شده، ابروی شهرستان است.

 

ماموستا ملا قادر قادری اظهار داشت: امروز عصر ما عصر فتنه های عدیده به اسلام و انقلاب است.

 

وی با اشاره به حدیثی از پیامبر بزرگوار اسلام گفت: پیامبر می فرماید هوشیار فتنه ها باشید، در بعضی از زمانها، تاثیرات زبان ها از شمشیر و موشک و توپ بیشتر و شدیدتر است.

 

ماموستا قادری ادامه داد: امروز هجمه تند دشمنان اسلام و انقلاب و ایران را در هیچ زمانی به اندازه این ایام مشاهده نکرده ایم.

 

ماموستا قادری با بیان اینکه اگر هوشیار و بصیر نباشیم نسل جوان ما را فریب خواهند داد گفت: بزرگان ما گفته اند که داروی هر فتنه ، بصیرت و درمان هر هجمه ای بیداری است.

 

وی افزود: متاسفانه آنهایی که در خوابند به خواب غفلت رفته اند و انهایی هم که بیدارند وحدت در بین انها وجود ندارد و دشمن براحتی با این شرایط در خانه های ما ورود می کند.

 

امام جمعه پاوه با بیان اینکه امروز رسانه ها بیش از توپ و تانک سینه ها را هدف قرار داده است گفت: امروز جامعه اسلامی گرفتار هیاهوی دشمنان از طریق رسانه ها و فضای مجازی است، و راه اصلی در مقابل آنان بیداری است.

 

ماموستا قادری با اشاره به شعری از مرحوم شهریار گفت: بدون پرده، وضعیت منطقه خاورمیانه بخصوص عراق خطرناک است،اگر مشکل دارد ما هم داغدیه و ناراحتیم.

 

وی با بیان اینکه فتنه دشمنان به حد اعلی رسیده است تصریح کرد: بصیرت و اگاهی چون اب و نان برای ما نیاز است اگر هوشیار نباشیم فریب خواهیم خورد.

 

ماموستا قادری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به شهادت شهید حاج قاسم سلیمانی و با اشاره به ایه ای از قران کریم ادامه داد: انسانهای جهادی و مومن دو دسته اند که یک دسته دوست دارند زودتر به درجه شهادت برسند و دسته دیگر می مانند و مسیر راه دسته اول را پیگیری میکنند و ادامه می دهند.

 

وی گفت: حضرت علی (ع) در زمانی که بدست مشرکان به شهادت رسید می فرماید: به فیض رسیدم قسم به صاحب کعبه.

 

ماموستا قادری گفت: باورم این است که شهید حاج قاسم هم این لفظ را تکرار کرده است.

 

امام جمعه پاوه تصریح کرد: خداوند شهادت را نصیب کسانی می کند که انها را دوست دارد و دوستان خداوند هم ارزوی پوشیدن جلد شهادت را دارند.

 

وی افزود: حاج قاسم از کسانی بود که جان خودش را برای اسلام و انقلاب داد.

 

ماموستا قادری گفت: دشمنان می دانستند که حاج قاسم چون مومن ،بصیر ،صادق ،اثر گذار ، ضد صهیونیسم و داعش، مرد عمل و معمار سیاسی در خاورمیانه بود، به شهادت رساند.

 

امام جمعه پاوه با بیان اینکه زمانی که خبر شهادت وی پخش شد، از افعانستان، فلسطین لبنان، یمن و ... از شیعه و سنی همه اعلام حسرت و ناراحتی کردند، چرا که در بین مظلومین اثرگذار بود.


وی گفت: کسانی امروز در تشییع جنازه سردار شرکت کرده بودند که شاید نزدیک به بیست سال علیه نظام حرکت بودند.

 

وی با اشاره به خاطره ای از حاج قاسم سلیمانی خاطر نشان کرد: گروهی از فرماندهان  و هيئت قرارگاه رمضان به پاوه آمدند اما فورا اعلام کردند که حاج قاسم به کرمانشاه آمده است که باید برگردیم،من هم کتاب خود را برای سردار هدیه و ارسال کردم.

 

وی ادامه داد: حاج قاسم يك روز پس از آن ، در قصر شيرين گفته بود 300 صفحه از كتاب را مطالعه كرده ام این انگشتر من را که از فرد مومنی هدیه گرفته‌ام ر ا به ماموستا بدهید، ان شاالله در یک زمان مناسب، به دیدار وی خواهم رفت.

 

ماموستا قادری گفت: با شنیدن شهادت حاج قاسم به دو جهت خیلی ناراحت شدم، یک جهت رفتن وی و دوم وعده ای که بهم نرسیدیم ، روحش شاد.

 

وی در پایان گفت: اغتشاشات ابان ماه امسال نیز، مسولین و طرفداران انقلاب را بیدار کرد و شهادت حاج قاسم هم ما را به میدان اورد ، به روح ان بزرگوار درود می فرستم.

 

امام جمعه پاوه افزود: حاج قاسم رفت اما به حقیقت در زمان حیاتش خاورمیانه را و با خونش دنیا را متوجه ایران کرد ، امروز برای دومین بار است که این خروش مردمی را در تشییع جنازه وی پس از بنیان گذار جمهوری اسلامی می بینیم.

 

وی گفت: مملکت ما دارد تهدید می شود و ما هم در مقابل دشمنان واهمه ای نداریم.

 

جانشين فرمانده قرارگاه منطقه اي غرب سپاه نيز ضمن تبریک و تسلیت شهادت سردار مبارز سالهای دفاع مقدس حاج قاسم سلیمانی با بیان اینکه این سردار سلحشور دهها بار تا لحظه شهادت پیش رفته بود گفت: در سالهای دفاع مقدس فرمانده عملیاتهای متعدد در شمال غرب و غرب و جنوب بود و به عنوان فرمانده همیشه پیروز ، زبانزد عام و خاص بود.

 

سردار كورش آسياباني افزود: حاج قاسم مانع بزرگی در مقابل ستیزه جویان استکبار جهانی و اسرائیل بود ، اين سردار جبهه مقاومت را گسترش و به آن استحکام بخشید و این جبهه مقاومت هم نشات گرفته از زمان صدر اسلام و در زمانی که مسلمانان مورد سرزنش و تهدید مشرکین قرار می گرفتند، بود.

 

سردار اسیابانی افزود: محور مقاومت این سردار سلحشور از انجا شکل گرفت و راه این شهید ادامه راه یاران و صحابه رسول بود.

 

جانشين فرمانده قرارگاه منطقه اي غرب سپاه تصریح کرد: امریکایی ها سالها بود به دنبال ایجاد یک خاورمیانه جدید، به منظور ایجاد امنیت اسراییل و در جهت تجزیه کشورهای مسلمان بودند، اما نمی دانستند سربازی از خطه شهید پرور ایران اسلامی بلند می شود و مثل مالک اشتر زمان، پا به عرصه میگذارد و این نقشه شوم آنها را به باد فنا می گذارد.

 

اسیابانی گفت: در این محور مقاومت، در نبرد ۳۳ روزه لبنان، هر ۳۳ روز در نبرد با اسرائیل حضور داشت و از نزدیک صحنه نبرد را هدایت می کرد و بارها در معرض شهادت قرار می گرفت.

 

وی افزود: در نبرد ۲۱ و ۵۱ روزه غزه هم یک گام عقب ننشست و استراحت نداشت، به طوری که در لبنان و غزه نقشه اسرائیل و آن هیبت توخالی اسرائیل را به نابودی کشاند.

 

جانشين فرمانده قرارگاه منطقه اي غرب سپاه اظهار کرد: ارتش اسرائیلی که تا چنگ و دندان مسلح بود نتوانست در مقابل مردم لبنان قرار بگیرد و مجبور به عقب نشینی شدند.

 

وی با اشاره به حرکتهای داعش در اربیل گفت: پس از آن که گروهکهای تکفیری در عراق و سوریه قد علم کردند و در زمانی که چیزی نمانده بود اربیل به دست داعش بیافتد، در کمترین زمان و با درخواست اقای مسعود بارزانی به کمک آنها شتافت و از تسخیر منطقه بدست داعشیان جلوگیری کرد.

 

سردار آسیابانی گفت: حاج قاسم سپر بلای جان مردم اهل سنت و تشیع،برای برقراری امنیت انها بود.

 

جانشين فرمانده قرارگاه منطقه اي غرب سپاه افزود: در سوریه هم تکفیری ها مصیبت ها و جنایاتی را بر اهل سنت شافعی مذهب وارد اوردند طوری که دمشق در حال سقوط بود و مستاصل شده بودند اما حاج قاسم ایستاد و مقاومت کرد و دیگران را به میدان اورد و نگذاشت که بیش از این دست تکفیری به خون مسلمانان رنگین شود.

 

وی ادامه داد: حاج قاسم متعلق به ایران نبود بلکه متعلق به جهان اسلام بود، هرجایی که فریاد مظلومی بر میخاست بلند می شد و بدون ریا می رفت، چه شبهایی که درخواب بودیم اما ایشان از مرز شومشی و برای برقراری امنیت کشورمان، خارج می شد.

 

وی ادامه داد: انها فکر کردند که با شهادت وی کار تمام می شود بلکه برعکس شد در بین ملت ما یک وحدت ناگسستنی بوجود امد خون ما با خون شهدای عراق امیخته شدو تا قیامت این پیوند ناگسستنی باقی و پابرجاست.

 

جانشين فرمانده قرارگاه منطقه اي غرب سپاه افزود: با شهادت وی بزرگترین ضربه به خود امریکایی ها وارد شد، چرا که درمیان آن همه جمعیت، صدها سلیمانی دیگر پیدا می شود و جای وی خالی نیست.

 

وی با بيان اینکه این شهید بزرگ خالصانه و بدون ریا در وصیت نامه اش می نویسد که بر سنگ قبر من بنویسید "سرباز اسلام قاسم سلیمانی"، ادامه داد: روز ۱۳ که حرکت میکند اخرین وداعش این است که می گوید خدایا منو پاکیزه نگه دار و منو لیاقت شهادت قرار بده، و بعد از ان به شهادت برسان.

 

سردار آسيباني در پايان با بیان اینکه این سردار بزرگ، باید زودتر پرواز می کرد گفت: امروز فراق داغ حاج قاسم برای مردم اهل سنت و تشیع ما در کشورهای مختلف، سخت و دشوار است، اما یقینا راه وی ادامه دارد و بدانید پیروزی از ان مجاهدان خداست.

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد