طرح مطالعاتی شهر نودشه تدوین می‌شود

سرویس: اجتماعیکد خبر: 298103|17:22 - 1398/10/09
نسخه چاپی
طرح مطالعاتی شهر نودشه تدوین می‌شود
سرپرست معاونت میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمانشاه گفت: «طرح مطالعاتی ضوابط میراث‌فرهنگی شهر نودشه از توابع شهرستان پاوه تدوین می‌شود.»

به گزارشهزار ماسوله، به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمانشاه علیرضا برشاهی سرپرست معاونت میراث‌فرهنگی امروز دوشنبه ۹ دی در شورای فنی این اداره‌کل که در دفتر وی برگزار شد، اظهار داشت: «موضوع بررسی طرح مطالعات ضوابط اختصاصی شهر نودشه مورد بررسی قرار گرفت و مکاتباتی با دفتر حفظ و احیا وزارت و شرکت مشاور طرح انجام شده است.

 

او افزود: «متأسفانه شرکت مشاور تاکنون توجهی به این طرح نکرده و مقرر گردید آخرین اخطار کتبی به او داده شود.

 

برشاهی گفت: «شرکت مشاور باید در اسرع وقت نسبت به طرح مطالعات اهتمام ورزد و در غیر این صورت ضمن فسخ قرارداد واحد حقوقی نیز پیگیر تخلفات او خواهد شد.

 

او ادامه داد: «سیاست معاونت میراث‌فرهنگی حفاظت از آثار باارزش فرهنگی بوده و تدوین حرایم مواریث فاخر فرهنگی و همچنین ساماندهی بناها و محوطه‌های تاریخی جهت جذب گردشگر و ایجاد اشتغال پایدار در اولویت قرار دارد.

 

نودشه شهری از توابع شهرستان پاوه است و سال‌هاست که بیشتر مردم آن از طریق گیوه‌بافی درآمد دارند. بیش از 5هزار نفر صنعتگر در زمینه گیوه‌بافی در این شهر مشغول به کار هستند و حدود پنج تعاونی فعال در این شهر وجود دارد که یکی از تعاونی‌ها در زمینه طراحی روی گیوه فعالیت می‌کند. با توجه به مستنداتی که درباره گیوه‌بافی شهر نودشه توسط اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمانشاه ارائه شد، این شهر به‌عنوان شهیر گیوه ایران به ثبت ملی رسید و پرونده آن برای ثبت جهانی نیز آماده شده و در دست بررسی است.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد