مراسم گرامیداشت نهم دی ماه در پاوه برگزار شد

سرویس: اجتماعیکد خبر: 298101|15:43 - 1398/10/09
نسخه چاپی
مراسم گرامیداشت نهم دی ماه در پاوه برگزار شد
مراسم گرامیداشت سالروز نهم دی ماه در یادمان شهدای این شهر با حضور امام جمعه، مسئولین و اقشار مختلف مردم برگزار شد .

به گزارشهزار ماسوله، امام جمعه پاوه در مراسم سالروز نهم دی ماه که در یادمان شهدای این شهر با حضور مسئولین و اقشار مختلف مردم برگزار شد در سخنانی با اشاره به شهدای 26 مرداد پاوه اظهار داشت: با وجود نوپا بودن این انقلاب و اعمال دشمنان در منطقه کورد نشین ، اما به لطف خداوند، نیروهای مردمی و سپاه ، با اقتدار ایستادند و شهیدان حماسه 26 مرداد هم همراه با شهیدان بومی و محلی ، مدافعین انقلاب اسلامی بودند .

 

ماموستا ملا قادر قادری افزود: وظیفه ما نسبت به این عزیزان ادامه راه آنان است چرا که آنها بنا به حمایت و پاسداری از انقلاب به این شهر آمدند.

 

وی با اشاره به حادثه نهم دی ماه و با بیان اینکه راهپیمایی مردم پاوه در یک روز قبل از کل کشور رخ داد گفت: با برگزاری انتخابات در سال 88 ، تبلیغات در جهت تقلب بودن آرا شروع  و در بسیاری از شهرها مردم اعتراض و به خیابانها آمدند.

 

وی با بیان اینکه فتنه در تهران به اوج رسید ادامه داد: فتنه های مردمی با اسلحه خاموش نمی شود، جواب موشک در زمان جنگ نحمیلی، موشک بود و جواب حضور هم ، حضور است.

 

ماموستا قادری گفت: مردمی که در خیابانها ریخته و به بزرگان محرم نیز بی ادبانه نگریستند، در روز نهم دی ماه طرفداران اقنلاب اسلامی همچنان که بعد از اغتشاشات آبان ماه به میدان آمدند، فتنه را خاموش کردند.

 

وی تصریح کرد: فتنه منافقین، فتنه 8 سال جنگ تحمیلی، فتنه اغتشاشات آبان گذشته و اغتشاشات و فته های سال 88 همه قیامی علیه نظام و خون شهدا بود که با بصیرت مردم و هدایت مقام معظم رهبری، همه این فتنه ها خاموش شدند.

 

وی افزود: ما حق داریم از کسانی که سپر سینه و استقامت کردند و اجازه خونریزی را ندادند، در هر زمان تقدیر و تشکر کنیم و امروز در این مکان جمع شده ایم که از نیروهای مخلص و پایند به نظام و رهبری تشکر کنیم.

 

امام جمعه پاوه گفت: امریکا بخاطر کشتن یک کارگر خود در کرکوک به 5 مقر و پایگاه حزب الله عراق حمله کرد که در پی آن 25 نفر کشته و 55 نفر زخمی بر جای گذاشت، که این نوع جنگ، موسوم به جنگ گرم با خونریزی مردم است.

 

وی با اشاره به جنگ نرم نیز گفت: آنچه امروز خانه و مدارس و جوانان ما را گرفتار کرده است، جنگ نرم است، امروز موبایل و فضای مجازی به عنوان اسلحه دشمن است، که با نیت دیگری این فضا را اداره می کنند.

 

ماموستا قادری با بیان اینکه دشمن نسبت به جمهوری اسلامی، شاید بیش از 150 شبکه تلویزیونی به زبانهای مختلف را اداره می کند گفت: اختلاف قومی و مذهبی، تشویق فرهنگ بدحجابی و یا بی حجابی، اشاعه فساد از طریق رسانه ها، توزیع مواد مخدر و تشویق بی بند و باری در جامعه ما از اهداف دشمنان در این جنگ نرم است.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ایه ای از قران کریم گفت: خداوند می فرماید که همیشه باید در مقابل مخالفین خود آمادگی و ایستادگی داشته باشید.

 

ماموستا قادری با اشاره به اعتراضات گرانی بنزین گفت: با وجود تحریک دشمن و احساسات داخلی، اما با توفیق خداوند، هوشیاری نیروهای مردمی، امنیتی و نظامی و سپاه این بار توطئه حساب شده و طرح ریزی شده خارج خاموش شد.

 

امام جمعه پاوه خاطر نشان کرد: اما فتنه ها تمام نشده است و این مردم توقعات و مشکلات دارند و جوانان بیکار دارند که در مقابل گرانی اجناس کمرشان خم شده است که نیاز به جلسات است که اگر دولت می تواند، کمک کند و اگر نمی تواند عقده ها و اعتراضات در درون مانده که باید به این مردم رسیدگی شود.

 

وی افزود: در طول چهل روز گذشته به اندازه چهل سال در شبکه های مختلف و رسانه ها ، علیه جمهوری اسلامی تبلیغ و مردم ایران را تحریک کردند.

 

وی در پایان گفت: نیاز است که آموزش و بصیرت دادن به نسل جدید در اولویت باشد و نیروها را تقسیم بندی و بصیرت داد .

 

فرمانده سپاه ناحیه پاوه نیز در سخنانی ضمن خیر مقدم به مهمانان اظهار داشت: نهم دی ماه روز تجدید پیمان ملت با ولایت است، و روزی که به فرمایش رهبر معظم انقلاب ماندگار شد.

 

سرهنگ سلطان قلی افزود: همواره دشمنان فته هایی را برای ملت ما بوجود آورده اند، که اولین فتنه فتنه منافقین بود که 17 هزار را ناجوانمردانه شهید کردند، پس از آن جنگ هشت ساله را تحمیل و پس از آن فتنه 88 را در کشور ما ایجاد کردند.

 

وی گفت: امروز سالروز روزی است که به ساحت مقدس امام حسین توهین شد و مردم با بصیرت بخشی این فتنه ها را خاموش کردند.

 

وی ادامه داد: با وجود فتنه های مختلفی همچون فتنه 88 یا فتنه یک ماه اخیر ، الحق مردم شهرستان لیاقت دو مدال دینداری و روشنفکری که رهبر معظم انقلاب به آنها هدیه داد، را دارند .

 

پاوه قم کردستانات است و شهر مذهبی دینی و دارای مردمی روشن ضمیر و درست تصمیم گیری می کنند و امنیت این شهرستان هم همواره توسط خود مردم حفظ شده است.

 

وی در پایان گفت: روز نهم دی در واقع روز نه گفتن ملت به سران فتنه بود و این ملت نشان دادند که در میان فتنه های فتنه گران راه را گم نخواهند کرد و همواره پیرو رهبر حکیم خود خواهند بود.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد