معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان کرمانشاه خبر داد؛

انتخاب آموزش و پرورش پاوه به عنوان دبیرخانه کارگروه بازی و یادگیری استان کرمانشاه

سرویس: فرهنگ و هنرکد خبر: 298091|19:10 - 1398/10/03
نسخه چاپی
انتخاب آموزش و پرورش پاوه به عنوان دبیرخانه کارگروه بازی و یادگیری استان کرمانشاه
در سال های اخیر با روند رو به رشد تکالیف مهارت محور و برگزاری نمایشگاه های دست سازه های دانش آموزان و بازارچه های کسب و کار در سطح مدارس پاوه، و همچنین ظرفیت غنی فرهنگی منطقه در زمینه بازی های بومی محلی، آموزش و پرورش پاوه به عنوان دبیرخانه کارگروه بازی و یادگیری استان کرمانشاه انتخاب شده است.

به گزارشهزار ماسوله،  صبح امروز دکتر ناهید فضلی معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان کرمانشاه در نشست تخصصی کارگروه بازی و یادگیری، با اشاره به اهمیت دوره تحصیلی ابتدایی در تحول بنیادین آموزش و پرورش، تغییر چهره آموزش و پرورش در دوره ابتدایی را ضرورتی جدی عنوان کرد و افزود؛ برای دستیابی به اهداف متعالی نظام تعلیم و تربیت، جذابیت و نشاط در محیط مدرسه باید در اولویت برنامه ها قرار گیرد.

 

وی؛ نقش بازی در ارتقای سطح فعالیت های آموزشی و پرورشی را مهم توصیف کرد و تصریح نمود؛ بازی زندگی کودک است اما زندگی کودک بازی دست بزرگترها نیست.

 

ناهید فضلی؛ با قدردانی از حضور معاون فرماندار پاوه در این نشست تخصصی، همراهی و همدلی مجموعه سازمان ها و نهادهای دولتی و اولیای دانش آموزان را در پویایی و حرکت رو به جلوی آموزش و پرورش اجتناب ناپذیر دانست و عزم همگانی در مسیر پیش رو را، ضامن حرکت و پویایی آموزش و پرورش عنوان کرد.

 

 معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان کرمانشاه اظهار داشت؛ آموزش ابتدایی در منطقه اورامانات، همچون نگینی در کشور می درخشد و اضافه کرد؛ در سال های اخیر با روند رو به رشد تکالیف مهارت محور و برگزاری نمایشگاه های دست سازه های دانش آموزان و بازارچه های کسب و کار در سطح مدارس پاوه، و همچنین ظرفیت غنی فرهنگی منطقه در زمینه بازی های بومی محلی، آموزش و پرورش پاوه به عنوان دبیرخانه کارگروه بازی و یادگیری استان کرمانشاه انتخاب شده است و با افتتاح دو اتاق بازی در مدارس دوره ابتدایی روستاهای دوریسان و داریان از امروز فعالیت رسمی این دبیرخانه آغاز خواهد شد.

 

در ادامه؛ هوشیار عبداله زاده معاون برنامه ریزی فرماندار پاوه، با تاکید بر لزوم توجه به تفاوت های فردی و علاقمندی دانش آموزان و استعدایابی در مدارس، ورود مقوله بازی به مدارس را در این راستا حایز اهمیت دانست.


عبداله زاده؛ تلاش دست اندرکاران تعلیم و تربیت در آگاه سازی خانواده ها در مورد اهمیت بازی در افزایش سطح یادگیری دانش آموزان را خواستار شد.

 

معاون فرماندار پاوه؛ با اشاره به تعهد در انجام وظایف به عنوان ویژگی بارز مردمان دیار پاوه، ابراز امیدواری نمود با توجه به برنامه های در دست اجراو  وجود نیروهای جوان و خلاق در بدنه آموزش و پرورش پاوه و توان مدیریتی حاکم بر این نهاد، شاهد محیط با نشاط و افزایش سطح یادگیری در مدارس باشیم.

 

در ابتدای این نشست؛ مختار برزگرفرد مدیر آموزش و پرورش شهرستان پاوه با اشاره به آیاتی از سوره یوسف و روایاتی از سیره پیامبر اسلام (ص)، به بیان جایگاه بازی کودکان در تعالیم اسلامی پرداخت.

 

وی در ادامه؛ با بیان تاریخچه ای کوتاه پیرامون نحوه ورود بازی به عرصه یادگیری در فلسفه تعلیم و تربیت، علاقه کودکان به بازی را منطبق بر فطرت بشری عنوان کرد.

 

مدیر آموزش و پرورش شهرستان پاوه؛ افتتاح اتاق بازی و راه اندازی بازی های بومی محلی در مدارس را، همسو با اهداف ساحت زیبایی شناسی و هنر در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش دانست و از ابتکار مدیر کل و معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان کرمانشاه و حمایت های مسئولان شهرستان پاوه و اهتمام خیرین در تجهیز اتاق بازی در مدارس تجلیل و قدردانی نمود.

 

گفتنی است؛ نشست تخصصی کارگروه بازی و یادگیری با حضور معاون برنامه ریزی فرماندار پاوه، معاون آموزش ابتدایی و رئیس اداره تکنولوژی و گروه های آموزشی آموزش و پرورش استان کرمانشاه، مدیر و معاونان آموزش و پرورش پاوه، روسا و معاونان آموزشی آموزش و پرورش مناطق نوسود و باینگان، سرگروهها و راهبران آموزشی دوره ابتدایی شهرستان، در محل سالن نشست های آموزش و پرورش پاوه برگزار شد.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد