نادری:

منطقه ویژه اقتصادی اورامانات، باعث رشد و کاهش مشکلات منطقه می شود

سرویس: اجتماعیکد خبر: 298072|01:08 - 1398/09/27
نسخه چاپی
منطقه ویژه اقتصادی اورامانات، باعث رشد و کاهش مشکلات منطقه می شود
نادری ادامه داد: همیشه شناسایی و کشف اجناس و کالاها در مغازه های مردم اورامانات به عنوان اجناس قاچاق و دغدغه مردم منطقه لحاظ می شد ، که با تصویب آن، این طرح باعث رونق اقتصادی و کاهش این محدودیت ها خواهد شد.

به گزارشهزار ماسوله،  صبح امروز در صحن علنی مجلس ایجاد منطقه آزاد قصرشیرین و منطقه ویژه اقتصادی اورامانات به تصویب رسید که دو مصوبه خوب برای استان کرمانشاه است.

 

در این باره رئیس مجمع نمایندگان استان کرمانشاه در گفتگویی با خبرنگار ما اظهار داشت: یکی از اهداف ویژه ما برای اورامانات توسعه این منطقه است، که در طول این مدت همواره تلاش و کوشش خود را در جهت رشد و توسعه و پیشرفت آن به کار گرفته ایم.

 

شهاب نادری افزود: منطقه ویژه اقتصادی، در کل استان کرمانشاه تنها به اورامانات اختصاص یافته است و صبح امروز در صحن علنی مجلس، تنها حوزه اورامانات را در این زمینه به تصویب رساندند.

 

وی ضمن تبریک به مردم اورامانات در تصویب این منطقه به عنوان ویژه اقتصادی، گفت: علاوه برآن منطقه آزاد تجاری قصر شیرین نیز با تلاش دیگر نمایندگان استان تصویب گردید، که این دو مهم برای استان حائز اهمیت هستند.

 

نادری ادامه داد: همیشه شناسایی و کشف اجناس و کالاها در مغازه های مردم اورامانات به عنوان اجناس قاچاق و دغدغه مردم منطقه لحاظ می شد ، که با تصویب آن، این طرح باعث رونق اقتصادی و کاهش این محدودیت ها خواهد شد.

 

وی با بیان اینکه نقطه فعالیت این طرح را در سه راهی بیاشوش به عنوان مرکزیت هرچهار شهرستان تعیین کرده ایم گفت: بهره مالیاتی به مدت 13 سال برای تجار و بازرگانانی که در این منطقه فعالیت داشته باشند، معاف خواهد شد و مرکز تجاری و تعریف شده ای برای فروش اجناس و کالاها خواهد بود.

 

نماینده مردم اورامانات در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مرزهای منطقه نیز گفت: از وزیر کشور انتظار این است که با مرزهای اورامانات به عنوان مرز رسمی برخورد شود و با دید بازارچه به آنها نگاه نکنند.

 

وی افزود: امروز مرزهای شوشمی و شیخ صله مرز رسمی هستند که باید زیرساختهای مناسب آن ایجاد و ادارات مربوط به مرز هم استقرار یابند که کوتاهی ادارات در این زمینه از جانب ما به عنوان ناظر بر قوانین، قابل نقد است.

 

نادری تصریح کرد: با تصویب طرح منطقه ویژه اقتصادی من از نمایندگان مجلس تشکر و آن را نیز به مردم شریف اورامانات تبریک عرض می کنم ، و ان شاالله دولت هم به امورات اجرایی آن بپردازد.

 

وی گفت: توسعه و پیشرفت اورامانات را تا زمانی که به عنوان خدمتگزار مردم باشم، رها نخواهیم کرد .

 

وی با اشاره به ثبت جهانی اورامانات نیز گفت: قطعا حضور گردشگران در اورامانات و تلاش خود مردم و صاحب نظران و خبرنگاران، ان شاالله رونق آن در آینده بر منطقه تاثیر گزار است و روبه رشد است.

 

شهاب نادری با بیان اینکه ان شاالله حضور بخش خصوصی و سرمایه گذاران در منطقه نیز پررنگ باشد گفت: ثبت جهانی اورامانات که هر سال ، کشور مجاز به ثبت یک منطقه می باشد، با حمایت 193 کشور بین المللی از آن به عنوان منطقه ای پررونق و رشد صنعت گردشگری و اقتصادی یاد خواهد شد.

 

وی در پایان گفت: با دستور رئیس جمهور محترم ما و با همت و خواست خود مردم اورامانات، امروز این منطقه با جهان قابل قیاس است و به عنوان یک فرصت طلایی برای رونق و رشد اقتصادی از آن یاد می شود.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد