طمع شکار ، در فصل کله هرز

سرویس: اجتماعیکد خبر: 298060|21:44 - 1398/09/20
نسخه چاپی
طمع شکار ، در فصل کله هرز
متاسفانه شکارچیان هرساله در این منطقه با شکار این جانوران، زیبایی را از طبیعت ستانده و هر ساله شاهد کاهش انها در کوههای شاهو هستیم.

به گزارشهزار ماسوله، کوههای شاهو با قرار گرفتن در امتداد رشته کوه زاگرس و با دارا بودن آب هوای معتدل و کوهستانی و داشتن چشمه سار‌ها، کوه‌های سربه فلک کشیده، تنوع اقلیمی فراوان، جنگل‌های عظیم بلوط ، بهترین مناطق برای تنوع حیات وحش ، را ایجاد کرده است.

 

همین امر هم موجب شده است تا شکارچیان, این منطقه را مکانی مناسب برای شکار و صید گونه‌های جانوری انتخاب کنند.

 

با تنوع جانوري کوههای شاهو نیز ، متاسفانه شاهد شكار بي رويه نسل برخي از جانوران از جمله کل و كبك می باشیم،پلنگ، خرس،روباه، شغال، گرگ نیز از جمله جانوران موجود دیگر در این کوهها هستند.

 

آنچه که برای همگان مشهود است این منطقه در چند دهه گذشته مملو از جانوران باارزشی چون کل و بز بوده است که با سفر به ارتفاعات این کوهها، چشم هر بیننده ای را ، معطوف می کرد.

 

در حدود دو هفته اخیر و با آغاز فصل جفت گیری (کله هرز)، افرادی متجاوز اقدام به شکار این حیوانات در منطقه کرده و ازاین فرصت که این گونه جانوری در این فصل کاملا به محیط اطراف بی توجه می باشد، سوء استفاده می کنند و به نوعی، طمع شکار در این فصل ازدیاد پیدا کرده است.

 

با وجود نیروهای یگان محیط زیست اما متاسفانه شکارچیان هرساله در این منطقه با شکار این جانوران، زیبایی را از طبیعت ستانده و هر ساله شاهد کاهش انها در کوههای شاهو هستیم.

 

با فرهنگ سازی مناسب ،جهت حفظ این گونه های جانوری می توانیم سالهای آتی شاهد تنوع و ازدیاد کل و بز در منطقه همچون دهه های گذشته باشیم بلکه از شکار این حیوانات و روند روبه نابودی آنها جلوگیری شود.

 

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد