سومین انصرافی یازدهمین دوره انتخابات مجلس در حوزه اورامانات

سرویس: اجتماعیکد خبر: 298056|21:27 - 1398/09/18
نسخه چاپی
سومین انصرافی یازدهمین دوره انتخابات مجلس در حوزه اورامانات

به گزارشهزار ماسوله، امروز آزاد محمدی، کاندیداتوری انتخابات مجلس در حوزه اورامانات انصراف خود را تحویل ستاد انتخابات داد و در این رابطه بیانیه ای را برای این سایت خبری تحلیلی ارسال نموده است که در پی خواهد آمد:

 


بنام خدا

حمد و سپاس بیکران  خدایی که انسان را عقل، اراده، آزادی و کرامت بخشید و سرنوشت مردم را در گرو عزم آنها در تغییر احوال درونی‌شان مقدر نمود؛ ("اِنَّ اللّهَ لا یُغَیِّرُ ما بِقَومٍ حَتّیَ یُغَیِّروا ما بِاَنفُسِهِم" سوره رعد آیه 12)

مردم شریف و سرفراز اورامانات

اطمینان دارم،  شما مردم فهیم و عزیز  در آستانه ی انتخابات  یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی همانند آحاد مردم ایران سربلند ، دغدغه ی انتخاب نماینده ای دارید که برآیند مطالبات و انتظارات بحق شما باشد و از طرفی جسارت و توانایی احقاق حقوق حوزه ی انتخابیه و تاثیر گذاری فعال در قوه مقننه را داشته باشد. از همین روی یکایک مردمی که نمی توانند نسبت به سرنوشت و شهر و دیار خود بی تفاوت باشند،  در این ایام  اخبار و آرایش انتخابات پیش رو را با دقت رصد و پالایش می‌کنند. لیکن جوانان ونوجوانان ، مردان و زنان با صافی تجارب خود ، سره از ناسره باز خواهند گرفت.

دیر زمانی ست،  بزرگان،  پیشکسوتان، اساتید دانشگاه، فعالان سیاسی و مدنی و جوانان پرشور و شعور اورامانات و همچنین بزرگانی از مرکز استان و کشور از سر مهر وصفا به کرات  هریک از زوایه و نگرگاههای خویش درخواست حضوراینجانب در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی را مطرح نمودند، در کمال ادب وآزرم و به حرمت پاسداشت محبت دوستان،  به درخواست عزیزان دلسوز، بررسی و تصمیم گیری و در نهایت برای انتخابات ثبت نام کردم.

اکنون و در آستانه انتخابات مجلس شورای اسلامی و پس از بررسی وضعیت حوزه انتخابیه و خلوت با خود و خدای خود،  پس از ابراز سپاسی بیرون وفراتر از مرز زمان از حسن عنایت مردم اورامانات عزیز، ضمن اعلام انصراف حضور خویش در انتخابات پیش رو ، لازم دانستم در همین راستا، نکاتی را صادقانه به استحضار ارجمندان گرامی برسانم:

1 - موفقیت و پیروزی کاندیدای مردمی مبحثی ست که در  حمایت و کمک به پیشبرد  آنان خود را موظف می دانم.

2 - بدیهی است در این زمان، انصراف دادن، به معنای کنار کشیدن از مسئولیت اجتماعی و سیاسی در مقابل مردم همواره شریف و قدرشناس اورامانات نیست و اینجانب همچنان به عنوان یک جوان و فعال سیاسی در پاسداری و دفاع از حقوق مردم اورامانات و زادگاهم شهرستان روانسر هیچگونه کوتاهی نخواهم ورزید.

3 - از محضرهمه دوستان و همشهریان از اقشار و اصناف مختلف اورامانات که با انگیزه‌های خدمتی متفاوت، خواهان حضور حقیردر عرصه انتخابات بودند و با نظر لطف، احتمال خدمتگزاری بیشتری را برای اینجانب متصور بوده ومشفقانه اصرار بر حضور اینجانب داشتند؛ جداً  و از اعماق وجودم  پوزش می طلبم  که امکان اجابت درخواست آنان برای ادامه ی حضورم به عنوان کاندیدا مقدور نبود

4 - آسیب های هر دوره از انتخابات بعضا دروغ پردازی و تخریب رقیب به هرشیوه وبا هر رسم واسم است. رقیب از جناح همفکر باشد یا غیرآن؛  تفاوتی نیست،  تخریب و اتهامات دروغ ، بدترین و غیر اخلاقی ترین اسلوب ممکنه در معادلات انتخاباتی است.  بالا بردن آستانه تحمل، پذیرش نقد منصفانه، احترام متقابل و پرهیز از تخریب و جبهه‌گیری، ضرورت یک رقابت سالم است که امید است مورد توجه همه کاندیداها  قرار گیرد.

5 - شاید بارزترین دلیلی که باعث انصراف اینجانب از عرصه انتخابات شد، رسالت خطیر و مسئولیت سنگین یک نماینده است که الحمدالله  جسور تر از اینجانب در جمع دوستان کاندیدا برای تصدی این مسئولیت وجود دارد .

6- اجتناب از کینه ورزی، قاطعیت و تدبیر، فصاحت و بلاغت، تیزبینی و دور اندیشی، اخلاص و تواضع، نظم و انضباط، قانونمداری، رسیدگی به محرومان و مستمندان، سعه ی صدر و حسن تدبیر، صداقت در رفتار و گفتار، تقوی و تدین و از همه مهمتر دنبال رضایت اربابان قدرت نبودن و اراده ای قوی برای دست رد زدن به رانت های نمایندگی از ویژگی های لازم برای یک نماینده مجلس است ؛ که بی تعارف خود را در برخی از این موارد  دارای ضعف دانسته و  خود را در حال حاضرشایسته پوشیدن قبای نمایندگی و وکالت مردم نمی دانم.

7- خداوند متعال یکی از شاخص ترین صفات مؤمنان حقیقی را امانتداری و عمل به پیمانها می داند و می فرماید: «والذین هم لاماناتهم وعهدهم راعون »؛ «[مؤمنان راستین] کسانی هستند که به امانتها و پیمانهایشان وفادارند». در ایام تبلیغات انتخابات کاندیداها قول ها و برنامه ها و وعده های زیادی به مردم می دهند که در واقع این قول ها و برنامه ها همان "پیمان" ی است که با مردم می بندند چنانچه به مجلس راه پیدا کنند چنین کنند و چنان!  و من ناتوان از عمل کردن به بسیاری از قول ها و وعده های انتخاباتی! لذا ترجیحم این است که از ادامه ی انتخابات انصراف دهم و فرصت را در اختیار دوستانی  قرار دهم که بر پیمان شان با مردم استوارترند.
 8- حضرت امام خمینی (ره) می فرماید: «آن روزی که - خدای نخواسته - مجلسیان خوی کاخ نشینی پیدا کنند و از این خوی ارزنده کوخ نشینی بیرون بروند، آن روز است که ما برای این کشور باید فاتحه بخوانیم.» (آئین انقلاب اسلامی، ص 349) و من برای چشم پوشی از رانت های نمایندگی که می تواند غرق در رفاه و ثروتم نماید و خوی کاخ نشینی را برمن غالب کند چندان آماده نیستم.

در پایان برای مردم شریف وپاک اورامانات سرفراز ، سربلندی وموفقیت روزاروز ،  از درگاه خداوندگار هستی تمنا دارم و برای کاندیداهای محترم نیز موفقیت و پیروزی در رقابتی اخلاق مدارانه را آرزو می نمایم.

 

فرزند کوچک اورامانات بزرگ – آزاد محمدی

1398/09/18

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد