گردنه «تته» در طول فصل سرما مسدود است

سرویس: اجتماعیکد خبر: 298051|14:49 - 1398/09/17
نسخه چاپی
گردنه «تته» در طول فصل سرما مسدود است
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه بااشاره به بسته بودن گردنه «تته» در مسیر پاوه به مریوان گفت: معمولا در تمام فصل سرما این گردنه مسدود می‌ماند و مسیر جایگزینی از سمت روستای «هجیج» برای تردد از شهرستان پاوه به شهرستان مریوان در استان کردستان در نظر گرفته می‌شود.

به گزارشهزار ماسوله، فریبرز کرمی​ روز شنبه با اشاره به مسدود بودن گردنه تته بعد از اولین بارش برفی که در ارتفاعات استان داشتیم، افزود: این گردنه معمولا بیش از هفت ماه از سال مسدود است.

 

وی اظهار داشت: گردنه تته که محور پاوه را به مریوان متصل می‌کند یکی از برف‌گیرترین گردنه‌های استان است که هم اکنون نیز بعد از بارش‌های چند روز اخیر مسدود شد و همچنان بسته است.

 

وی ادامه داد: این گردنه معمولا از اولین بارندگی فصل سرما تا اردیبهشت و خرداد و به مدت بیش از هفت ماه از سال مسدود است و امکان بازگشایی آن نیست.

 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه با اشاره به اینکه در ایامی که برف سنگین باشد گاهی ارتفاع برف در گردنه تته به بیش از پنج متر هم می‌رسد، گفت: در این شرایط با هدف جلوگیری از بروز هرگونه حادثه یا مشکل این گردنه بازگشایی نمی‌شود.

 

کرمی طول مسیر این گردنه در استان کرمانشاه را حدود ۱۷ کیلومتر و در استان کردستان چهار کیلومتر اعلام کرد.

 

وی با بیان اینکه هم اکنون به جز این گردنه در هیچ گردنه دیگری مسدودی نداریم، افزود: برای بارندگی‌های پیش رو نیز نیروهای راهداری در آماده‌باش هستند.​

 

استان کرمانشاه در مجموع بیش از هشت هزار کیلومتر راه اصلی، فرعی و روستایی دارد.

 

هم اکنون ۲۴۳ دستگاه اتوبوس، هزار و ۳۶۵ مینی بوس و یک هزار و ۲۰۸ دستگاه خودرو سواری در ناوگان حمل و نقل عمومی کرمانشاه به مسافران خدمات می‌دهند.

 

۲۷ مجتمع خدمات رفاهی بین راهی در این استان هم اکنون با امکانات لازم پذیرای ارائه خدمات به مسافران و هموطنان هستند.

 

همچنین بیش از سه هزار و ۵۶۱ هزار راننده برون شهری در استان کرمانشاه مشغول فعالیت هستند.

 

ایرنا

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد