جلسه مجمع عالی بسیجیان در پاوه برگزار شد

سرویس: اجتماعیکد خبر: 298041|21:15 - 1398/09/13
نسخه چاپی
جلسه مجمع عالی بسیجیان در پاوه برگزار شد
جلسه مجمع عالی بسیجیان با حضور برخی از مسئولین و بسیجیان در پاوه برگزار شد.

به گزارشهزار ماسوله، فرمانده سپاه ناحیه پاوه در نشست مجمع عالی بسیج که با حضور برخی از مسئولین و بسیجیان در این ناحیه برگزار شد در سخنانی اظهار کرد: مجمع بسیج مجمعی متشکل از صاحب‌نظران و ایده پردازان در هر شهرستان بوده که دارای ارکان مختلفی است.

 

سرهنگ سلطان قلی افزود: مهمترین فعالیتی که مجمع بسیج در سطح شهرستان انجام می دهد برگزاری جلسات کار گروهای تخصصی و موضوعی، برگزاری جلسات شورای قشر و جلسات شورای بسیج شهرستان است که به صورت فصلی  برگزار می‌شود.

 

وی گفت: با برگزاری جلسات متعدد آسیب های کلی شهرستان را رصد و حتی المقدور در این رابطه به ارائه راهکارهایی در حل آن مشکلات پرداخته ایم.

 

وی ادامه داد: امروز مسئله طلاق به عنوان معظل اصلی شهرستان محسوب می شود، که متاسفانه فرزندان طلاق زیادی از نعمت مهر مادری محروم هستند.

 

وی با بیان اینکه قاچاق کالا به عنوان مشکل دیگر شهرستان، باعث گرانی در بازار خواهد شد گفت: برخلاف تصور ظاهری، شهرستان پاوه دارای اقشار فقیر و زیر خط فقر می باشد، که درآمد در بین مردم به نسبت مساوی تقسیم نشده است و این به عنوان یک زنگ خطر ایجاب می کند که مسئولین راه چاره ای برای برون رفت از این مشکل داشته باشند.

 

فرمانده سپاه ناحیه پاوه خاطر نشان کرد: مجمع عالی بسیج این مشکلات را احصا و راه حل های گوناگونی را در این زمینه به جهت خدمت رسانی در حل مشکلات شهرستان ارائه خواهد داد.

 

در ادامه رئیس جهاد کشاورزی شهرستان پاوه به عنوان رئیس کارگروه اقتصادی مجمع عالی بسیج نیز در سخنانی، اظهار کرد: با توجه به اینکه در جهاد کشاورزی کار می کنم مشکلات را به کشاورزی مربوط داده ام و تا به امروز راه رفتی که به ذهنمان رسیده است توجه و عمل کردن به فرمایشات رهبر و روی آوردن به اقتصاد مقاومتی است.

 

مهندس صفیعی افزود: اقتصاد مقاومتی، اقتصادی مبتنی بر کار ، تولید و مبتنی بر داشته هایمان است و به حداکثر رساندن بهره وری از آن جیزی که داریم،هست.

 

وی با اشاره به وضعیت کشاورزی شهرستان و با اشاره به فرمایشات معظم له ادامه داد: در هر شهرستان با توجه به شرایط بومی منطقه ای، به چه شیوه ای عمل بکنیم که اقتصاد مقاومتی و بهره ورزی را به حداکثر برسانیم.

 

وی تصریح کرد: ما در شهرستان چند محصول انار گردو، انگور را داریم که جزء اقتصادی ترین کشاورزی و باغداری شهرستان محسوب می شوند که اگر بخواهیم انار را با زعفران مقایسه کنیم ، محصول تولیدی انار در یک هکتار حدود شش تن با میزان درآمد 24 میلیون تومان است که با کسر هزینه های سالیانه این رقم 16 میلیون تومان است. 

 

وی با بیان اینکه سرلوحه جهاد کشاورزی روی اوردن به کاشت اقتصادی است گفت: با توجه به اینکه زعفران جزء گیاهان بومی استان است و براحتی می توان آن را گسترش داد در یک هکتار سه کیلوگرم با درآمد 60 میلیون تومان و آن هم با آبیاری دو مرحله در سال با مصرف یک هزار لیتر در مقابل انار با مصرف ده هزار لیتر ، خواهد بود.

 

وی گفت: این دقیقا همان اقتصاد مقاومتی به صورت عملی و کاربردی می باشد.

 

وی در پایان گفت: کشت های جایگزین، به عنوان عامل رونق در تولید و هم در افزایش درامد پایدار خواهد بود و این هم دقیقا معنی اقتصاد مقاومتی است.

 

در ادامه حمید ظاهری رئیس کارگروه اموزش و تحقیقات شهرستان،نیز در سخنانی اظهار داشت: فنی حرفه ای به عنوان متولی اموزش و مهارت است که فعالیتهای آموزشی مختلف را برای جوانان این شهرستان ارائه داده است.

 

وی افزود: چالشهای مهمی که ما در بحث مهارت و آموزش داریم بحث خصوصی سازی است که در دنیا آموزش و بهداشت تنها شاخص هایی هستند که به آنها پرداخته نشده است اما متاسفانه ما در بخش خصوصی سازی اولین گزینه ها را به آموزش و بهداشت اختصاص داده ایم.

 

وی گفت: کمبود نیروی انسانی ماهر و نبود اعتبارات از دیگر چالش های ما است که در راه توسعه آموزش به عنوان مشکل می باشند.

 

وی ادامه داد: در توسعه کسب و کارهای خانگی امیدواریم که دستگاههای متولی، در این رابطه مجوزهای بیشتری را بدلیل سرمایه گذاری کم و بهره وری زیاد و در راه اشتغال جوانان صادر کنند.

 

در ادامه رئیس آموزش و پرورش شهرستان پاوه نیز به عنوان رئیس کارگروه فرهنگی و اجتماعی مجمع عالی بسیج در سخنانی اظهار کرد: ما در فضایی هستیم که شلوغی کار و انواع و اقسام بحث های روزمرگی، صدای تیک نیک فرزندان و همسران خود را نمی شنویم و بدلیل آنکه این موارد در فضای خانواده را نمی شنویم،مقدمه ای برای طلاق عاطفی در هر خانواده ای می شود.

 

مختار برزگر افزود: اگر آمار طلاق را اعلام می کنند، طلاق سندی است اما جامعه شناسان طلاق عاطفی را بیش از 90 درصد ثابت می کنند.

 

وی گفت: ما 5 نوع خانواده منطقی و معتدل، پرکار، اردوگاهی، بی تفاوت و گسسته داریم که در بند یک طلاق عاطفی وجودندارد.

 

وی ادامه داد: متاسفانه در مجموع کل دانش آموزان شهرستان نزدیک به 600 نفر دچار آسیب های اجتماعی هستند، که 191 نفر از آنها فرزند طلاق در سه مقطع هستند که 105 نفر از آنها هم در مرحله آموزش ابتدایی هستند که سن شکل گیری شخصیت این دانش آموزان از محبت مادر و سرپرستی پدر محروم و بقیه آمار هم بد سرپرست هستند.

 

وی با بیان اینکه هدف از این نشست هم این است که به نوعی به خودمان بیائیم تصریح کرد: در جمع بندی 195 مقاله در باره عوامل طلاق، آیتم های اشتغال زن، تحصیلات، و عدم درک زوجین از یکدیگر از عوامل مهم طلاق می باشد.

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد