دادستان پاوه:اعمال قانون کارفرمایان با عدم پرداخت بیمه کارگر/راهی برای جلوگیری از ظلم به کارگران

سرویس: اجتماعیکد خبر: 298012|23:43 - 1398/08/22
نسخه چاپی
دادستان پاوه:اعمال قانون کارفرمایان با عدم پرداخت بیمه کارگر/راهی برای جلوگیری از ظلم به کارگران
دادستان پاوه گفت: کارفرمایان مکلف شده اند که تا پایان ماه جاری اقدام قانونی لازم را انجام دهند درغیر این صورت مطابق با قوانین و مقررات با آنها برخورد خواهدشد.

به گزارشهزار ماسوله، دادستان شهرستان پاوه در گفتگویی با خبرنگار ما در این باره اظهار داشت:پیرو جلسه برگزار شده ماه گذشته با ریاست محترم اداره کار شهرستان پاوه و کارشناسان مربوطه همان طور که بیان گردید، کارگران در مقابل کارفرمایان دارای یکسری حقوق قانونی هستند که مهمترین آنها پرداخت حداقل مزد کارگران توسط کارفرمایان است.

 

مسلم آلماسی افزود: حداقل حقوق آنها، امسال یک میلیون و پانصد هزار تومان و نیز پرداخت حق بیمه کارگر می باشد،که مهمترین اثر آن دریافت مستمری بازنشستگی توسط کارگر است.

 

وی گفت: لذا در یک ماه گذشته توسط بازرسان محترم اداره کار شهرستان پاوه بازدید ها و بازرسی های لازم انجام شد که در۳۳ بازدید و بازرسی صورت گرفته ۲۳ مورد تخلف از قوانین و مقررات گزارش گردیده که نسبت به رعایت حداقل حقوق کارگران و یا پرداخت حق بیمه اقدام ننموده اند.

 

الماسی در پایان گفت: دراین راستا اقدام لازم صورت گرفته و کارفرمایان مکلف شده اند که تا پایان ماه جاری اقدام قانونی لازم را انجام دهند درغیر این صورت مطابق با قوانین و مقررات با آنها برخورد خواهدشد.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد