امام جمعه کرمانشاه:

کفر جهانی با فکر جوانای ما کار دارد/ دشمن با پشتوانه دین و وحدت نمی تواند بجنگد

سرویس: اجتماعیکد خبر: 298003|14:22 - 1398/08/19
نسخه چاپی
کفر جهانی با فکر جوانای ما کار دارد/ دشمن با پشتوانه دین و وحدت نمی تواند بجنگد
وی با بیان اینکه کفر جهانی با فکر جوانای ما کار دارد افزود: ثروت ما نفت و گاز نیست بلکه جوانان هستند که باید آنان را نگه داریم.

به گزارشهزار ماسوله، آیت الله علما ، امام جمعه و نمایندگی ولی فقیه استان کرمانشاه، در مراسم بزرگ میلاد پیامبر در مسجد جامع پاوه اطهار داشت: از امام جمعه محترم پاوه تقدیر و تشکر دارم که این مراسم را این چنین برگزار کرده اند که علمایانی را از کرمانشاه، کردستان و عراق را هم در این جلسه دعوت کرده اند.

 

وی با اشاره به صفات پیامبر بزرگوار اسلام گفت:خود خدا برای رسول الله منبر رفته، و خطبه خوانده و سخنرانی کرده است.

 

وی با اشاره به سخنانی از ملا صدرا ، فیلسوف شرق، گفت: ملا صدرا می گوید، هر گیاهی که از زمین سبز شود، و هر قطره بارانی که از آسمان ببارد یک ملائکه و یک انرژی خاصی کنار آن دارد.

 

وی ادامه داد: خداوند می فرماید ،خودم و ملائکم و هرچه که در هستی دارم و شما از مومنین از اول خلقت، برای رسول خدا صلوات و درود و رحمت و عنایت می فرستند.

 

وی افزود: اینجور تعریف مخصوص از رسول خدا، که شایسته و بایسته است، سرمایه ما مسلمانان پس از ۱۲۴ هزار پیامبر محسوب می شود.

 

آیت الله علما با بیان اینکه این جلسه پشتوانه دارد گفت: این دین با پشتوانه و منطق است که زنده و با دنیا حرف دارد و هم مبارز می طلبد.

 

وی تصریح کرد: هرجایی که منطق باشد شکست معنایی ندارد اما پشتوانه و قباله این پیروزی، دین خدا و رسول خدا است که کسی نمیتواند به میدان بیاید، و چون با خدا قباله دارد شکست نخواهد داشت.


 
نمایندگی ولی فقیه در استان کرمانشاه با بیان اینکه ۱۴۰۰ سال دشمن به فکر انواع نقشه علیه مسلمانان بوده اما موفق نشده است،گفت: با پشتوانه دین و وحدت مگر می شود جنگید؟

 

امام جمعه کرمانشاه گفت: رسول خدا خلیفه اول و پشتوانه اسلام است ، محور همه خیرات و برکات است لذا اسلام شکست ندارد .

 

وی با اشاره به گفته امام جمعه پاوه مبنی بر اینکه فکر داعش باقی می ماند گفت: هر نقشه ای که دشمنان بریزند و گرفتاری هایی همچون از ایجاد داعش درست کردند، فکرشان شکست خوردست .

 

وی ادامه داد: منشا این پشتوانه وحی و خداست،  و چه کسی می تواند با خدا بحنگد، پس ما منطق داریم دین منطق دارد و با دین هم امکان ندارد جنگید لذا همه برای دین فدا شده اند.

 

آیت الله علما عنوان کرد: دین منطق دارد با دین نمی توان جنگید لذا همه برای دین فدا شدند تا جایی که رجز معروف حضرت عباس(ع) در روز عاشورا مبنی بر اینکه « والله اگر دستهای مرا قطع کنید من دین مصطفی را یاری می کنم» بر همین موضوع دلالت دارد.

 

وی گفت: امروز اسلام لحظه به لحظه خودش را نشان می دهد و این اگاهی مردم و نسل جوان را نشان می دهد، شاید ریزش داشته باشد اما رویش آن فراوان است چرا که اسلام جاذبه دارد.

 

وی اظهار داشت: ماموستا قادری چون پشتوانه دین دارد ، امروز توانسته است که این مراسم را برگزار کند.

 

وی با بیان اینکه ما باید اعلای کلمه توحید و حق را سرلوحه کارمان قرار دهیم گفت: دشمن امروز چرا این انشعابات را ایجاد و تکه تکه کرده است ، به این دلیل است که دنیا بر روی اسلام حساب باز کرده است.

 

ایت الله علما افزود: اگر می خواهیم قوی و ید واحد باشیم باید همین وحدتی را که امام راحل برای ما درست کرده است، حفظ نماییم.

 

وی گفت: اگر این دوستی و یگانگی را داشته باشیم کسی نمیتواند مقابل ما بایستد.

 

وی در پایان گفت: پیامبر چه قدرتی داشت که تمام اسلام دنیا را گرفت و این قدرت را نباید تضعیف کنیم و باید بر ان بیفزاییم.

 

وی با بیان اینکه کفر جهانی با فکر جوانای ما کار دارد افزود: ثروت ما نفت و گاز نیست بلکه جوانان  هستند که باید آنان را نگه داریم.

 

وی ضمن تقدیرو تشکر از امام جمعه پاوه گفت: خداوند پیغمبر را برای ما اسوه قرار داده یعنی در تمام کارهایمان نگاه شخص رسول خدا بکنیم ما الگویی داریم که در دنیا نمونه ندارد.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد