‍ دادستان پاوه: واردات با کارت بازرگانی دیگران، مشمول مقررات قاچاق کالا است

سرویس: اجتماعیکد خبر: 297997|10:35 - 1398/08/14
نسخه چاپی
‍ دادستان پاوه: واردات با کارت بازرگانی دیگران، مشمول مقررات قاچاق کالا است
دادستان پاوه گفت: در صورت تنظیم چنین سندی و با فرض وجود سایر شرایط قانونی،وارد کننده(استفاده کننده از کارت) تحت عنوان قاچاق و دارنده کارت بازرگانی تحت عنوان معاونت در قاچاق تحت تعقیب قرار خواهد گرفت.

به گزارشهزار ماسوله، دادستان پاوه در اين باره در گفتگويي با خبرنگار ما اظهار كرد: دادستان کل کشور در بخشنامه ای به دادستان های عمومی و انقلاب سراسر کشور اعلام کرد واردات با کارت بازرگانی دیگران، مشمول مقررات قاچاق کالا میباشد.

 

مسلم آلماسي افزود: در ابلاغیه داستان کل کشور آمده است: با توجه به اینکه بر اساس تبصره ۴ بند ۳ آیین نامه اجرایی ماده ۱۰ قانون صادرات و واردات مبنی بر اینکه دارندگان کارت بازرگانی حق واگذاری آن به غیر برای استفاده از مزایای کارت بازرگانی را ندارند هر نوع معامله یا اعطای وکالت برای استفاده از کارت‌های بازرگانی برخلاف مقررات است و در صورتی که ذینفع واقعی، شخصی غیر از دارنده آن باشد ورود کالا با استناد به آن به علت رعایت نشدن تشریفات قانونی ورود و خروج، مشمول مقررات بند یک ماده یک قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز بوده و جرم قاچاق تلقی می‌شود.

 

وي گفت: در صورت تنظیم چنین سندی و با فرض وجود سایر شرایط قانونی،وارد کننده(استفاده کننده از کارت) تحت عنوان قاچاق و دارنده کارت بازرگانی تحت عنوان معاونت در قاچاق تحت تعقیب قرار خواهد گرفت.

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد