بمناسبت هفته وقف؛

رئیس اداره اوقاف پاوه: نزدیک به یک هزار رقبه موقوفات در منطقه داریم

سرویس: اجتماعیکد خبر: 297983|18:45 - 1398/08/11
نسخه چاپی
رئیس اداره اوقاف پاوه: نزدیک به یک هزار رقبه موقوفات در منطقه داریم
ماموستا رمضانی با اشاره به عملکرد این اداره گفت: ما امروز نزدیک به ۱۰۰۰ رقبه موقوفه داریم که از پیش از انقلاب و تا دهه ۸۰ ، سند دار نشده بودند که اکنون نزدیک به ۷۵ درصد این موقوفات سند دار شده اند.

به گزارشهزار ماسوله، ماموستا ملا هادی رمضانی رئیس اداره اوقاف شهرستان پاوه، به مناسبت هفته وقف در سخنانی اظهار داشت: مصدر ما برای وقف و ترغیب جامعه در حفظ این سنت حسنه، قران و سنت رسول الله است.

 

وی با اشاره به آیه هایی از قرآن کریم و حدیث رسول الله(ص) گفت: خداوند می فرماید ، شما به رستگاری نمی رسید مگر اینکه در راه دین و احیای دین و سنت رسول الله صدقه ببخشید.

 

وی گفت: وقف ،صدقه جاریه است به طوری که برای همیشه از بین نمی رود و حفظ و حراست از آن نیز برای همیشه به عمل می آید.

 

وی گفت: در ممالک اسلامی هم نهادی به عنوان اوقاف و امور خیریه، وجود دارد که از نیت واقفین حفظ می کند.

 

وی با اشاره به عملکرد این اداره گفت: ما امروز نزدیک به ۱۰۰۰ رقبه موقوفه داریم که از پیش از انقلاب و تا دهه ۸۰ ، سند دار نشده بودند که اکنون نزدیک به ۷۵ درصد این موقوفات سند دار شده اند.

 

ماموستا هادی رمضانی احیای زمین های موقوفه، کمک به دانش اموزان مستعد، کمک به مساجد قبل و بعد از زلزله ،با اعتباری بالغ بر ۳۰ میلیارد تومان، صدور احکام هیئت امنا، بازسازی مرقد سید عبیدالله هجیج را از عملکرد این اداره عنوان کرد.

 

رئیس اداره اوقاف شهرستان پاوه با اشاره به درآمد حاصل از موقوفات گفت: امروز درآمد موقوفات، به یک میلیارد تومان رسیده است،که بنا به شهادت هیئت امنای مساجد، ۸۲ درصد از درآمد هر نیت یا موقوفه، صرف هزینه آن مساجد می شود.

 

وی تصریح کرد: وقف در پاوه رونق خوبی دارد و خوشبختانه با تبلیغ ماموستایان، و اراده خود مردم در وقف اموال خود، این سنت حسنه در منطقه ما کمرنگ نشده است.

 

وی با بیان اینکه امروز هر ساله افراد جدیدی به وقف اموال خود می پردازند گفت: خانم اردلان با وقف ۳۰ هکتار مال مسکونی و زمین در کرمانشاه برای بچه های بی سرپرست و یا شیرده، خانم کافیه پور آزادی با وقف ساختمان و زمین خود به مسجد هانی گرمله، ماموستا ملا هادی حق شناس، با وقف خانه و کتابخانه خود به مسجد روستای چورژی، حاج فایق عبدالله زاده با وقف اموال خود به مسجد جامع پاوه و عرفان فخری با وقف دو مغازه تجاری برای بیماران ثعب العلاج سرطانی از کسانی هستند که جدیدا اموال خود را در راه احیای سنت حسنه وقف کرده اند.

 

وی در پایان گفت: این توفیقات جز با زحمات و حمایت ماموستا قادری، فرماندار پاوه، ریاست دادگستری و سازمان ثبت و املاک، ریاست منابع طبیعی، ماموستایان و هیئت امنای مساجد حاصل نشده است.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد