یادواره شهدای هشتم آبان ۵۷ پاوه برگزار شد

سرویس: اجتماعیکد خبر: 297979|02:13 - 1398/08/09
نسخه چاپی
یادواره شهدای هشتم آبان ۵۷ پاوه برگزار شد
صبح امروز مختار برزگرفرد مدیر آموزش و پرورش پاوه در یادواره شهدای هشتم آبان ۵۷، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس، به تاریخ پرافتخار انقلاب اسلامی ایران اشاره کرد و به مناسبت های روز تاریخی هشتم آبان پرداخت.

به گزارشهزار ماسوله،  صبح امروز مختار برزگرفرد مدیر آموزش و پرورش پاوه در یادواره شهدای هشتم آبان ۵۷، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس، به تاریخ پرافتخار انقلاب اسلامی ایران اشاره کرد و به مناسبت های روز تاریخی هشتم آبان پرداخت. 

 

وی؛ حضور فعال زنان و دانش آموزان و دفاع حماسی مردم پاوه در مواجهه با حمله سرکوب گرانه عوامل رژیم ستم شاهی را، نشانه بارز آگاهی و پیشتازی مردم پاوه در دوران مبارزات علیه استبداد عنوان کرد و اضافه نمود؛ حمله بی سابقه وکیل مردم به موکلان خود که در راستای ایجاد رعب و وحشت در انقلابیون منطقه در هشتم آبان ماه سال ۱۳۵۷ رخ داد، دارای درس هایی مهم و عبرت آموزی است که آگاهی از آن برای نسل امروز و نسل های فردا، حائز اهمیت است.

 

مختار برزگرفرد؛ با اشاره به ریشه های خانوادگی نماینده وقت مردم منطقه و نحوه انتصابش به عنوان وکیل ملت به جای انتخاب توسط مردم را سرآغاز برنامه ی شوم استبداد پهلوی در راستای توسعه اختلافات و تفرقه میان مردم عنوان کرد و افزود؛ هرچند این اختلاف افکنی در ابتدا آسیب هایی به اتحاد مردم منطقه وارد ساخت اما در ادامه با تلاش های علما و بزرگان و هوشیاری و آگاهی مردم، نتوانست خللی در اراده مردم انقلابی و پیشرو، وارد کند.

 

مدیر آموزش و پرورش پاوه افزود؛ پیروزی انقلاب اسلامی و پیشرفت های روزافزون ملت سرافراز ایران در سایه اتحاد و انسجام، تحقق یافته است و در ادامه؛ دانش آموزان را به تحصیل علم و معرفت و کسب آگاهی از تاریخ پر فراز و نشیب این سرزمین، در مسیر دستیابی به قله های موفقیت دعوت و تشویق نمود.

 

در ادامه این آیین، سرهنگ سلطانقلی فرمانده سپاه ناحیه پاوه؛ با بیان آیاتی از قرآن کریم، به جایگاه رفیع شهدا در مبانی اسلامی اشاره کرد.

 

سرهنگ سلطانقلی؛ با تاکید بر کلام ماندگار حضرت امام خمینی (ره) در وصف جایگاه والای شهید حسین فهمیده، حیات و شهادت شهدای سرافراز انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس را، الگوی مناسب برای دانش آموزان دانست و به بیان فرازهایی از دلاوری ها و رشادت شهدا و ایثارگران پرداخت.

 

فرمانده سپاه ناحیه پاوه؛ به مناسبت دیگر روز هشتم آبان در تقویم رسمی کشور تحت عنوان روز پدافند غیرعامل پرداخت و برگزاری این یادواره و ارتقای سطح آگاهی نوجوانان و جوانان را از گذشته پرفراز و نشیب این سرزمین را در همین راستا، مهم و قابل توجه برشمرد.

 

در پایان این آیین معنوی؛ عبدالکریم خورشیدی زاد فرزند شهید علی خورشیدی زاد از شهدای هشتم آبان ۵۷ پاوه، به بیان خاطراتی از روز ۸ آبان ماه ۱۳۵۷ و شور انقلابی و شعور والای مردم در آن مقطع تاریخی پرداخت که مورد توجه دانش آموزان و سایر حضار قرار گرفت.

 

گفتنی است؛ آیین گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشتم آبان ۵۷ پاوه، با حضور معاون سیاسی امنیتی فرماندار، فرماندهان نظامی و انتظامی شهرستان، مدیر آموزش و پرورش، اعضای شورای اداری، خانواده معظم شهدا، فرهنگیان و دانش آموزان، در محل نمازخانه دبیرستان شهدای هشتم آبان پاوه برگزار گردید.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد