پنجمین داستان کوتاه هورامی در پاوه برگزار شد

سرویس: فرهنگ و هنرکد خبر: 297963|17:26 - 1398/08/02
نسخه چاپی
پنجمین داستان کوتاه هورامی در پاوه برگزار شد
صبح امروز با حضور نویسندگان و قلم بدستان منطقه هورامان، پنجمین داستان کوتاه هورامی در پاوه برگزار شد.

به گزارشهزار ماسوله، مدیرعاملموسسه فرهنگیادبینسیم فرهنگ هورامانضمن خیر مقدم به مهمانان در سخنانی اظهار داشت: امروز بسیار خوشحالم که امروز،شاهد آن هستیم که مردم این منطقه به زبان اورامی به نثر داستان های کوتاه هورامی کرده اند تا بزرگترین فرهنگ ادبی هورامان سهیم باشند.

 

ابراهیم شمس افزود: خدا رو شکرگزاریم که امروز هم توانستیم پنجمین مراسم داستان کوتاه هورامی را در پاوه برگزار کنیم.

 

وی گفت: داستان کوتاه هرچند عمر کوتاهی دارد ، اما توانست در بین نویسنده ها و قلم بدستان هورامان جای بگیرد

 

وی ادامه داد: عمر داستان کوتاه به دهه 80 با داستان کوتاه سه نفر آقایان رعوف محمد پور، کورش امینی و جمال جباری بر می گردد که صاحب داستان کوتاه بودند اما داستان کوتاه توسط قلم بدستان هورامان و نودشه نیز در همین دهه آغاز به کار کرد و تا به امروز 5 مراسم در هورامان برگزار و بیشتر نویسنده ها هم علاقه به داستان نویسی دارند.

 

شمس با بیان اینکه امروز بیشتر نویسندگان منطقه به داستان کوتاه هورامی هم علاقه مند شده اند گفت: در طول مدت این 5 مراسم، نزدیک به 300 داستان کوتاه به دبیرخانه آمده است که ان شاالله به کتابخانه هورامان تقدیم می شود.

 

وی تصریح کرد: در زمانی که در نودشه مراسم داستان کوتاه هورامی را برگزار کردیم، تعداد کل نویسندگانی که هم به هورامی بنویسند و هم بخوانند ، به 40 نفر نمی رسید اما امروز صدهها قلم بدست را داریم که به زبان هورامی داستان می نویسند.

 

مدیر عامل موسسه نسیم فرهنگ هورامان گفت: ما این امادگی را داشته ایم که هرساله مراسم داستان کوتاه را در فصل مناسب برگزار و در جدول رسمی اداره ارشاد بگنجانیم ، اما متاسفانه تاکنون موفق نشده ایم.

 

وی افزود: از طرف دیگر، فرهنگ، براستی در این منطقه یتیم و به آن توجهی نمی شود ، و در مقابل آن توانمندان هم می توانند در خصوص فرهنگ منطقه کمک کنند بدلیل نبود درآمد ، حاضر به هزینه برای فرهنگ منطقه نبوده اند.

 

وی خاطر نشان کرد: امروز بعد از دو سال وقفه و با همت رئیس اداره ارشاد توانستیم که یک بار دیگر این مراسم را در پاوه برگزار کنیم.

 

شمس گفت: امسال 75 داستان به دبیرخانه مراسم رسیده است، که 42 داستان از آقایان و 33 داستان از زنان بوده است و بسیار خوشحالم که زنان در هورامان پا به پای مردان ، خود را نشان داده است و در زمینه فرهنگی حضور و فعالیت دارند.

 

وی در پایان گفت: ما نه وام دار کسی هستیم و نه کسی نیز ما را حمایت کرده است بلکه ما خود با عشق به هورامان به ادبیات و فرهنگ خود خدمت می کنیم و اگر هم نقدی دارید ، بگذارید، من طرف شما باشم.

 

در ادامه هر کدام از نویسندگان به ارائه داستان کوتاه خود پرداختند که داوران نیز برای تعیین رتبه برتر، داستان آنها را ارزیابی و بررسی کردند.

 

در ابتدای مراسم نیز لوگوی پنجمین مراسم داستان کوتاه هورامی رونمایی شد.

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد