در نشست هم اندیشی ورزش و جوانان با دبیران ورزش مدارس؛

سیروس امین زاده: ضعف مدیریت شهرستان ،عدم داشتن تفکر سیستمی و راهبرد تیمی بدون بنیه علمی است

سرویس: ورزشیکد خبر: 297960|21:27 - 1398/07/29
نسخه چاپی
سیروس امین زاده: ضعف مدیریت شهرستان ،عدم داشتن تفکر سیستمی و راهبرد تیمی بدون بنیه علمی است
سیروس امین زاده درنشستی تعاملگر و متفاوت در اداره ورزش و جوانان پاوه ضعف مدیریت شهرستان را عدم داشتن تفکر سیستمی و راهبرد تیمی بدون بنیه علمی دانست و گفت: بطوریکه دراجرای بیشتربرنامه ها، تصمیمات شخص مدیر از بالاترین رده تا زیر دستان چون بر اساس ویژگی های شخصیتی وفردی و بدون توجه به کاربرد جمعی بوده است هزینه های جبران ناپذیرزیادی را متوجه جامعه نموده است.

به گزارشهزار ماسوله، به مناسبت گرامیداشت هفته تربیت بدنی و ورزش، مربیان و مسئولان ورزش آموزش و پرورش پاوه به دیدار سر پرست جدید اداره ورزش و جوانان پاوه رفتند تا در یک فضای تعاملی جدید و دوستانه برای توسعه و پیشرفت ورزش شهرستان به هم اندیشی و گفتگوی کاربردی بدور از اختلافات سنوات گذشته بپردازند.

 

در این نشست سرپرست اداره ورزش و جوانان پاوه ضمن خیر مقدم وتبریک هفته تربیت بدنی این اقدام مشترک را در راستای توسعه ورزش شهرستان بسیار سودمند دانست و پتانسیل های ارزشمند علمی و نیروی انسانی متخصص و همچنین امکانات ورزشی  تربیت بدنی آموزش و پرورش پاوه را بسیار باارزش توصیف نمود و درخواست همکاری این ابزار های مهم توسعه را از اموزش و پرورش بیان نمود.

 

در ادامه آقای احسان حسنی رئیس دایره تربیت بدنی اموزش و پرورش پاوه در سخنانی ضمن خرسندی از انتخاب آقای توفیقی بعنوان مدیر اداره ورزش و جوانان وی رامتعلق به ورزش و از جنس ورزش دانست و گفت: این مقوله قطعا سطح انتظارات جامعه را از ایشان ومدیریت تحت نظر ایشان بالا برده است .

 

وی امادگی مربیان ورزش وامکانات ورزشی تربیت بدنی آموزش و پرورش را برای همفکری و همکاری با مدیریت جدید اعلام نمود.

 

ساسان نقی زاده از مربیان ورزش فعلی و همکار سابق اداره ورزش و جوانان نیز در سخنانی به اهمیت این نشست در پیشبرد رشد و شکوفایی ورزش شهرستان اشاره نمود و خواهان همکاری بیشتر حوزه های مختلف ورزشی شهرستان برای کمک به همگانی نمودن ورزش در جامعه گردید و باز گشایی تها استخر سر پوشیده شهرستان را در هفته اینده گامی ارزشمند در بهبود سطح سلامت جامعه دانست.

 

در ادامه سیروس امین زاده به نمایندگی از دبیران ورزش سخنان و دغدغه های امروز جامعه ورزشی و دانش اموزان علاقمند به ورزش و جوانان صاحب فکر وایده را از این تعامل و دوستی جدید بیان نمود.

 

سیروس امین زاده دبیر ورزش دبیرستان های پاوه در این نشست هم اندیشی سخنان خود را به بیان خاطره ای از اختلافات سنوات گذشته تربیت بدنی آموزش و پرورش و اداره ورزش و جوانان (تربیت بدنی سابق) اغاز نمود و ضمن تبریک انتخاب سعدی توفیقی آن را به فال نیک گرفت و با اشاره به اینکه چون نقش منتخب با شخصیت فرد و جایگاه ورزشی ایشان و انتظارات جامعه همخوانی دارد اظهار داشت:جامعه، زمانی  می تواند این انتخاب را به فال نیک بگیرد که مدیریت جدید در راستای قرار گرفتن در یک کار تیمی هدفمند از مشاورین و نیرو های جوان توانمند صاحب علم ومهارت استفاده نماید و صد البته تجربیات پیشکسوتان در راستای عدم تکرار راههای رفته بدون نتیجه ، باید مورد استفاده قرار گیرد .

 

وی در ادامه ضعف مدیریت شهرستان را عدم داشتن تفکر سیستمی و راهبرد تیمی بدون بنیه علمی دانست و گفت: بطوریکه دراجرای بیشتربرنامه ها، تصمیمات شخص مدیر از بالاترین رده تا زیر دستان چون  بر اساس ویژگی های شخصیتی وفردی و بدون توجه به کاربرد جمعی بوده است هزینه های جبران ناپذیرزیادی را متوجه جامعه نموده است.

 

امین زاده تصریح کرد: در این راستا اگر نیروی انسانی مسلح به دانش روز و تربیت بدنی آموزش و پرورش در کنار مربیان و تجهیزات و امکانات اداره ورزش و جوانان قرار گیرد و در یک تفاهم و نگرش سیستمی ، رشد و بالندگی جسمی و فکری وروانی جوانان و دانش اموزان و حتی میانسالان جامعه مورد هدف باشد می توان هرسال جشن هفته تربیت بدنی را از یک نماد کلیشه ای به یک هم اندیشی کاربردی تبدیل نمود.

 

امین زاده در ادامه سرپرست جدید ورزش و جوانان شهرستان را مورد خطاب قرار داد و گفت: جامعه مورد هدف امر ورزش حضرتعالی را از دیرباز می شناسد؛  فردی عملگرا ودارای بینش تحلیلی هستید، زیرا در هیئت کشتی شهرستان و حتی استان اقدامات شما قابل رصد است و تقدیر؛ اما این به منزله بی نیازی از مشاوره گرفتن نمی باشد. و چون حضرتعالی به اذعان خویش نقد پذیری را در سرلوحه برنامه های خود می دانید همواره در مسیر رشد و توسعه فکری و عملی نقد وانتقاد جامعه و بالاخص صاحبان فکر و اندیشه متوجه شما خواهد شد.

 

وی افزود: بطور مثال باید گفت از وظایف اداره تحت نظر حضرتعالی درمساله جوانان بجز ابعاد حسمانی  توجه ویژه  و برنامه ریزی خاص برای نیاز های فرهنگی و اجتماعی و غیره جوانان می باشد که برای  این مقوله حتی یک معاونت امور جوانان در وزارت ورزش و جوانان مشغول به فعالیت است اما ایا در شهرستان پاوه اداره ورزش و جوانان تا کنون به مقوله فرهنگی واجتماعی ومشکلات روحی روانی  و ....از نگاه علمی توجه ای داشته است؟ که امید است با اهتمام ویژه حضرتعالی از این به  بعد به مشکلات و آسیب های فرا روی قشر سازنده جوان اجتماع توجه گردد ، تا جوانان در کنار احساس آرامش مکانی را برای بیان خواسته ها و ارائه ایده های خود داشته باشند.

 

سیروس امین زاده بعد از بر شمردن در خواست های دانش آموزان خود از مدیریت جدید اداره ورزش و جوانان پاوه نگاه جنسیتی به ورزش را یکی دیگر از پدیده های شوم ورزش شهرستان دانست و تصریح کرد: 49 درصد از جمعیت شهرستان را بانوان تشکیل می دهند و اما چند درصد از امکانات و حتی بینش سازمانی اداره ورزش و جوانان در اختیار زنانی است که با حد اقل امکانات و نگرش های بسته بسیاری از مسئولین ، بیشترین مدال ها را در ورزش های قهرمانی برای شهرستان به ارمغان اورده اند ، حتی در تربیت بدنی آموزش و پرورش در ورزش قهرمانی،  از مردان  نیز سبقت گرفته اند.

 

وی با بیان اینکه از مشکلات دیگر ورزش شهرستان، ورزش همگانی و عدم سازماندهی آن است گفت: از وظایف اداره ورزش و جوانان علاوه بر رشد و توسعه ورزش قهرمانی توجه به سلامت جسمی و فکری جامعه در سایه ورزش های همگانی است که صد البته در این مسیر نهاد های دیگر نیز مسئولیت های مشخصی دارند.

 

امین زاده در پایان سعدی توفیقی را شخصیتی نقد پذیر و تعاملگرا دانست و تربیت بدنی آموزش و پرورش را دارای روحیه دوستی و کار و تلاش عنوان کرد و گفت: اگر این دو نهاد متولی ورزش مدارس و شهرستان در یک بینش سیستمی هدفی جز رشد و توسعه ورزش و فرهنگ وسلامت جسمی و فکری جامعه نداشته باشند این جلسه گرامیداشت هفته تربیت بدنی نوید آینده ای روشن ودرخشان در حد انتظار جوانان و مردم کم توقع شهرستان خواهد داشت در غیر اینصورت باید به سان گذشته نمادین هفته ها و روزها را فقط جشن رسانه ای گرفت .

 

در ادامه تعدای چند از مربیان ورزش از آقایان و بانوان مطالبی را بیان نمودند و جلسه با اهدای لوح های تقدیر مشترک آداره اموزش و پرورش پاوه و اداره ورزش و جوانان خامته یافت و اداره ورزش و جوانان به پاس قدر دانی از اصحاب رسانه و پایگاه های خبری محلی که همواره یار و یاور ورزشکاران و جوانان شهرستان بوده اند با اهدای لوح  هایی تقدیر بعمل آورد.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد