ماموستا قادری : راه عبور از فتنه های عصر حاضر، تمسک به قرآن و حرکتِ با بصیرت است

سرویس: اجتماعیکد خبر: 297946|09:54 - 1398/07/24
نسخه چاپی
ماموستا قادری : راه عبور از فتنه های عصر حاضر، تمسک به قرآن و حرکتِ با بصیرت است
حاج ماموستا قادری در حاشیه کلاس هفتگی تفسیر خود در مسجد قباء پاوه گفتند: چاره عبور از این دوره پراز فنته و آشوب را بازگشت به قرآن دانستند و گفتند: حضرت علی می‌فرمایند: شخصاً از پیامبر اسلام(ص) شنیدم که فرمودند: در آینده فتنه‌هایی ظهور خواهند کرد؛ عرض کردند راه و چارۀ نجات از آن فتنه‌ها چیست؟ حضرت فرمودند: تمسک به قرآن و حرکت با بصیرت است

به گزارشهزار ماسوله، ماموستا ملا قادر قادریدر حاشیه کلاس تفسیر سه‌شنبه‌شب مورخه ۹۸/۷/۲۳ مسجد قباء پاوه، ضمن خوش‌آمد گویی و تشکر از حضور گرم حضار گفتند:از اینکه در این دنیای پرآشوب و فتنه خداوند توفیق داده لحظاتی کوتاه از عمر خود را در خدمت قرآن باشیم، شاکر پروردگار هستم.

 

ایشانبهاهمیت شناختاشاره نمودند و گفتند:شناخت مسئله مهمی است و قلم‌به‌دستان و تحلیلگران مختلف در جهت بصیرت دادن به مردم به بیان شناخت و معرفت آن پرداخته‌اند.

 

ماموستا قادریگفتند:ما کردها در سیاست، عقلانیت، بهداشت، شهامت، پوشش و فرهنگ از بسیاری از اقوام دیگر جلوتر هستیم، اما باوجوداین خصوصیات یک مشکل داریم که دیگران این مشکل را ندارند و آن این است اول کار می‌کنیم و سپس فکر می‌کنیم و متأسفانه نه ما  و نه علما، معلمان و سیاسیون قبل از ما هم نتوانسته‌ایم این مشکل را حل کنیم.

 

امام‌جمعه پاوهبا اشاره به اینکهقرآن کریم جمعیت انسان‌ها را از حیث عقیده به سه گروه مؤمن، کافر و منافق تقسیم می‌کندخاطرنشان کردند:خطر منافقان از کفار برای مسلمانان بیشتر استزیرا این گروه در میان مسلمانان هستند، به مسجد می‌روند، نماز می‌خوانند، اما به اسلام ایمان ندارند و عبادت را وسیله‌ای برای حفظ خود، اموال، مقام و مسئولیتشان قرار می‌دهند.

 

ایشانبهعصر پیچیده امروزیاشاره کردند و گفتند: متأسفانه این روزها در موضوع ترکیه می بینیم و می شنویم که هر گروه، حزب و کشوری از یکی از طرفیق درگیری حمایت می کنند و برخی هم برخوردهای سیاسی و مصلحتی با موضوع دارند، و در این اوضاع نابسامان حفظ هشیاری بسیار ضرورت دارد.

 

ماموستا قادریچاره عبور از این دوره پراز فنته و آشوب را بازگشت به قرآن دانستندو گفتند: حضرت علی می‌فرمایند: شخصاً از پیامبر اسلام(ص) شنیدم که فرمودند: در آینده فتنه‌هایی ظهور خواهند کرد؛ عرض کردند راه و چارۀ نجات از آن فتنه‌ها چیست؟ حضرت فرمودند: تمسک به قرآن و حرکت با بصیرت است؛ زیرا قرآن حافظ و نگهبان و پاسدار و سپر انسان مؤمن است.

 

امام‌جمعۀ پاوهدر ادامه بهدستگیری روح‌الله زم مدیر شبکه آمد نیوز توسط اطلاعات سپاه پاسداراناشاره و این اقدام را قابل تقدیر دانستند و گفتند:از نیروهای محترم اطلاعات سپاه پاسداران به خاطر این اقدام تقدیر و تشکر کرده و به آنان آفرین می‌گویم.

 

ایشانبابیان اینکهآمریکا و کشورهای غربی نسبت به مسلمانان ظلم روا می‌دارند، خاطرنشان کردند:گوستاولوبون صاحب کتاب تاریخ تمدن اسلامی می‌گوید: اگر مسلمانان به اروپا نمی‌آمدند اروپا تا ۵۰۰ سال دیگر از خواب بیدار نمی‌شد؛ اما امروز شاهدیم آمریکا و غرب برای آنکه سلاح‌هایشان به فروش برسد و ذخایر ما را مفت و مجانی تصاحب کنند به ما مسلمانان فشار آورده‌اند و هرکدام به‌نوعی دارند از ما سوءاستفاده می‌کنند.

 

ایشانافزودند:امیدواریم خداوند تبارک‌وتعالی مسئولان دولت‌های اسلامی را توفیق دهد به فکر ملت‌های گرفتار باشند و به مردم مسلمان توفیق عطا فرماید از خواب غفلت بیدار شوند تا بیشتر از این به ما ظلم روا داشته نشود و از سلطۀ دولت‌های استعمارگر و تروریست‌های فکری و اقتصادی رهایی یابیم.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد