پرونده ثبت جهانی هورامان برای یونسکو ارسال شد

سرویس: اجتماعیکد خبر: 297940|11:52 - 1398/07/20
نسخه چاپی
پرونده ثبت جهانی هورامان برای یونسکو ارسال شد
مدیر پایگاه منظر فرهنگی تاریخی هورامان از ارسال پیش نویس پرونده جامع ثبت جهانی منطقه هورامان به سازمان جهانی یونسکو خبر داد.

به گزارشهزار ماسوله، مدیر پایگاه منظر فرهنگی تاریخی هورامان ، در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به ارسال پیش نویس پرونده ثبت جهانی هورامان به دفتر یونسکو گفت: با تکمیل کارهای مطالعاتی ثبت جهانی به همت کارشناسان پایگاه و دفتر ثبت جهانی وزارت میراث و بر اساس فرم های استاندار جهانی پرونده هورامان برای بررسی و انجام مقدمات ثبت جهانی ارسال گردید.

 

پویا طالب نیا با اشاره به اینکه ۸۰ کارشناس و متخصص در حوزه‌های مختلف کار جمع آوری این پرونده را انجام دادند، اظهار داشت: این مطالعات در قالب مردم شناسی، باستان شناسی و تاریخ، علوم طبیعی، معماری، اسناد تاریخی، هوار نشینی و در سایر زمینه های مرتبط با پرونده انجام شده است.

 

وی گفت: ثبت جهانی هورامان گامی بلند برای توسعه منطقه غرب است و بدون تردید با این اقدام، هورامان از حمایت‌های سازمان جهانی یونسکو بهره مند می‌شود.

 

مدیر پایگاه منظر فرهنگی تاریخی هورامان با تاکید بر لزوم انجام حمایت های بیشتر مدیران استان های کردستان و کرمانشاه در روند نهایی شدن ثبت جهانی، تخصیص اعتبارات مورد نیاز برای ساماندهی بافت های با ارزش و همراهی مردم و رسانه ها را در این میان تاثیرگذار عنوان کرد و گفت: مدیران کل میراث فرهنگی استان های کردستان و کرمانشاه همراهی و حمایت مستمری در این خصوص داشته اند.

 

طالب نیا با اشاره به دستور ویژه رئیس جمهور برای ثبت جهانی هورامان، از لزوم همراهی مدیران استانی برای تحقق این مهم خبر داد.

 

وی با بیان اینکه ارسال پیش نویس هیچ ضمانتی برای ارسال کل پرونده در بهمن ماه ایجاد نمی کند، بیان کرد: تکمیل نهایی پرونده مستلزم حمایت مدیران ارشد کشوری و استانی از موضوع ثبت جهانی هورامان است.

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد