استاندار کرمانشاه:آمادگی کامل مرز‌های شوشمی و شیخ صله برای بازگشایی

سرویس: اجتماعیکد خبر: 297907|21:54 - 1398/07/10
نسخه چاپی
 استاندار کرمانشاه:آمادگی کامل مرز‌های شوشمی و شیخ صله برای بازگشایی
صبح امروز استاندار کرمانشاه در راس هیاتی بلند پایه وارد استان حلبچه در اقلیم کردستان عراق شد و مورد استقبال استاندار حلبچه قرار گرفت.

به گزارشهزار ماسوله، استاندار کرمانشاه هوشنگ بازوند ضمن اشاره به توانمندی‌ها و منابع سرشار استان کرمانشاه گفت: افزایش سطح مراودات در این دو استان میتواند به فعالیت‌های در همه سطوح به رشد، شکوفایی و توسعه دو استان کمک کند.

 

وی در ادامه افزود: با رسمی شدن دو مرز شیخ صله و شوشمی از طرف دولت و به پیرو ابلاغیه از سوی هیات دولت جلساتی با استانداری حلبچه به منظور بازگشایی این دو مرز بر روی مسافران برگزار شد.

 

استاندار کرمانشاه ضمن اعلام اینکه از سمت ایران و در مرز‌های شوشمی و شیخ صله زیر ساخت‌ها آماده به طور کامل برای بازگشایی آمادگی دارد گفت: از سمت حلبچه کمی کار‌های اداری باقی مانده و من فکر میکنم با مرتفع شدن برخی مسائل این بازگشایی میتواند کمک شایانی به رشد و توسعه دو استان داشته باشد.

 

همچنین بازوند افزود: در جلساتی که با استاندار حلپچه داشتیم مباحثی مطرح شد که با توجه به ظرفیت‌های استان کرمانشاه در مباحث تعلیم و تربیت و آموزش و پرورش، توریسم سلامت، کشاورزی و نیز فنی و حرفه‌ای میتوانیم کمک‌هایی به این استان داشته باشیم.

 

استاندار کرمانشاه همچنین به قابلیت‌های کشاورزی و خدمات فنی و مهندسی استان در بخش کشاورزی و ادوات آن در استان کرمانشاه اشاره کرد و افزود: استان حلبچه به طور بلاقوه در بحث کشاورزی ظزفیت‌های خوبی دارد، اما همچنان این استان به طور سنتی در این امر فعالیت دارند که با توجه به مباحث مطرح شده قرار شد ما در این امور هم به این استان کمک‌هایی داشته باشیم.

 

آزاد توفیق استاندار حلبچه نیز در این جلسه گفت: بسیار خوشحالیم که امروز میزبان استاندار کرمانشاه و هیات همراه او بودیم و امیدواریم که با توجه به مباحثی که انجام شد و استاندار کرمانشاه مطرح کرد در امور مختف اجتماعی اقتصادی و سیاسی با کمک و همراهی طرفین بتوانیم بند‌های تفاهم نامه امضاء شده را اجرایی کنیم.

 

وی افزایش روابط محکم اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی بین استان‌های کرمانشاه و حلبچه اقدامی سودمند برای هر دو کشور عنوان کرد و افزود: یکی از مهم‌ترین راه‌ها برای توسعه روابط و مقابله با تحریم‌ها را استفاده از پتانسیل مرز‌های بین دو کشور و خصوصاً استان‌های کرمانشاه و حلبچه است و به همین منظور باید برای انجام این امر تلاش کنیم.

 

استاندار حلبچه از پیگیری زودهنگام اجرایی شدن بند‌های تفاهم‌نامه همکاری بین کرمانشاه و حلبچه عراق خصوصاً برای تردد مسافر از مرز‌های دو استان خبر داد و خاطرنشان ساخت: تردد مسافر از مرز‌های شوشمی، سازان و پشته می‌تواند به تقویت تعاملات تجاری دو طرف کمک کند.

 

گفتنی است مرز شوشمی در شهرستان پاوه پس از مدتها با تلاشهای و تاکیدات امام جمعه پاوه ، فرماندار پاوه ، نماینده اورامانات و مسئولان نظامی و امنیتی سرانجام با مصوبه هیئت دولت رسمی اعلام شده است و امید میرود این مرز بصورت عملی تردد در آن برقرار شود.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد