روشنگری شهردار پاوه از یک درگیری

ماجرای زد و خورد در شهرداری پاوه چه بود؟

سرویس: صرفا جهت اطلاعکد خبر: 297905|21:10 - 1398/07/10
نسخه چاپی
ماجرای زد و خورد در شهرداری پاوه چه بود؟
شهرداری پاوه امروز شاهد یک اتفاق تاسف بار بود که به زد و خورد کشیده شد؛ ماجرا از آنجا شروع شد که تعدادی از ساکنان شهرک کارگاهی در اعتراض به مسیر این شهرک به شهرداری مراجعه کرده بودند.

به گزارشهزار ماسوله، شهرداری پاوه امروز شاهد یک اتفاق تاسف بار بود که به زد و خورد کشیده شد؛ ماجرا از آنجا شروع شد که تعدادی از ساکنان شهرک کارگاهی در اعتراض به مسیر این شهرک به شهرداری مراجعه کرده بودند.

 

جاده ای که محل بحث بود را شهرداری در دست ساخت داشت و مردم به طولانی شدن این روند معترض شده بودند و بحث ها که بالا گرفت ، منجر به درگیری فیزیکی بین مردم و پرسنل شهرداری شد.

 

دلیل این ماجرا را از مهندس دانا آذری شهردار پاوه پیگیر شدیم که اظهار داشت: مشکلات شهرک کارگاهی به دوران سال 1379 باز می گردد و تاکنون مشکلات پیرامون این شهرک حل نشده و ادامه پیدا کرده است.

 

وی افزود: مشکل اصلی شهرک کارگاهی این است که به صورت قانونی امورات آن انجام نشده است و در نتیجه از همان ابتدا که اساس آن با مشکل بنا شده تا به امروز با حواشی و مشکلاتی همراه بوده است.

 

شهردار پاوه با اشاره به نبود زیرساخت ها در این شهرک گفت: شهرداری طی صورتجلسه ای در سال 1391/92 زیرساخت و آسفالت داخل این شهرک را به یک شرکت صنوف آلاینده با تمام پرونده های شهرک و تعدادی قطعه زمین متعلق به شهرداری را با مجوز فروش  در جهت تامین اعتبار هزینه های زیر ساخت و آسفالت آن واگذار کرده است.

 

آذری ادامه داد:  پس از آن در حین کار این تعهدات انجام نشده است و از آن زمان تاکنون کسبه این شهرک با مراجعه با شهرداری نارضایتی خود را اعلام می کنند که در اصل حل این مشکل کار شهرداری نیست.

 

وی با بیان اینکه این مشکل همچنان باقی مانده است و این کسبه نیز گرفتار مشکلات خاص خود هستند، گفت: از همان ابتدا جاده دسترسی به این شهرک نیز پیش بینی نشده بود.

 

وی در پایان با بیان اینکه امروز این کسبه در شهرداری حضور و اظهار گلایه می کردند، گفت: هیچ گونه اعتباری برای زیر ساختهای این شهرک نداریم و صرفا به عنوان کمک قصد واگذاری زمینی در سطح شهر برای تامین اعتبار این شهرک را داریم تا بتوانیم هزینه های آسفالت داخل آن را تامین کنیم.

 

هزارماسوله: بارها از شهرک کارگاهی پاوه و مشکلات و دغدغه و نگرانی کسبه  درعدم رسیدن به حداقل های مورد انتظار سخن ها به میان آوردیم، اما مشکلات آنها سر دراز دارد و هر روز نارضایتی آنها بیشتر می شود.

 

زمین های شهرک کارگاهی پاوه در ابتدا ۱۸۸ قطعه بوده که برای ۱۸۸ نفر تقسیم و قطعه بندی شده بود؛ هرچند که این نقشه نیز مورد تایید رسمی قرار نگرفته بود اما با این وجود این زمینها برای این تعداد صنعت کار در نظر گرفته شده است اما به یکباره به ۲۱۱ و ۲۵۴ قطعه افزایش می یابد و قطعات نقشه اولیه کوچک و کوچکتر می شود و حتی فضای سبز در نظر گرفته شده برای این شهرک نیز فروخته می شود و واگذار می شود.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد