«ماموستا قادری» در نشست نقش وحدت در پیروزی دفاع مقدس:

ماموستا قادری : مسئولان قدر مردم آگاه ایران را بدانند / سکوت مردم نشانه رضایت نیست

سرویس: صرفا جهت اطلاعکد خبر: 297900|20:56 - 1398/07/09
نسخه چاپی
ماموستا قادری : مسئولان قدر مردم آگاه ایران را بدانند / سکوت مردم نشانه رضایت نیست
ماموستا قادری در نشست رسانه‌ای «نقش وحدت در پیروزی‌های دفاع مقدس» که در تهران برگزار شد، گفتند: امروز مردم ما مشکلات فراوانی دارند، ولی عاقل هستند و مشکلات را در سایه اسلام و قرآن تحمل می‌کنند ، در مقابل مسئولان نیز باید قدر این مردم آگاه را بدانند و سکوت را بر رضایت حمل نکنند و در فکر رفاه مردم باشند.

به گزارشهزار ماسوله، ماموستا ملا قادر قادری روز سه‌شنبه 9/7/98 در نشست رسانه‌ای «نقش وحدت در پیروزی‌های دفاع مقدس» که به مناسبت هفته دفاع مقدس و به همت دبیرخانه شورای نمایندگان ولی‌فقیه در مناطق قومی و با حضور جمعی از علمای اهل سنت و پیشکسوتان دفاع مقدس برگزار شد؛ضمن گرامی داشت ۸ سال دفاع ملت ایران در مقدمۀ سخنان خود گفتند: از یکی از غربی‌ترین شهرهای ایران اسلامی و از مرز پاوه آمده‌ام؛ جائیکه فاصلۀ زمینی منزلم تا مرز عراق ۳۵ کیلومتر است.

ایشانبا اشاره به اینکه جنگ زمینی همیشه از مرزها شروع می‌شود خاطرنشان کردند:حتی بعد از صلح و یا شکست دشمنِ متجاوز، مرزها آخرین نقطه‌ای هستند که دشمن و آثارش از آن خارج می‌شوند؛ پس ما هم در بدو جنگ و هم در نهایت جنگ همواره مشکل داشته‌ایم.

ماموستا قادریبه آثار باقی‌مانده جنگ در دیار پاوه و اورامانات اشاره کردند و گفتند:دیار ما دیاری جنگ‌زده و هنوز آثار جنگ در آن مشهود است، بطوریکه هنوز جمعی از مردم ما به زادگاهشان برنگشته‌اند.

ویافزودند:در جنگ‌ تحمیلی زمین‌های ما مین‌گذاری، خانه‌های ما خراب و باغات ما خشک و جوانان ما شهید شدند مع‌هذا باهمه توان، هشت سال مشغول دفاع و مقاومت بودیم.

ماموستا قادریبا اشاره به اینکه طبق شریعت اسلام مرزنشینان از دو حق مرزنشینی و شهروندی برخوردارند به ۴۰ سال دفاع جانانه اهل سنت استان کرمانشاه با دشمن و ضدانقلاب پرداختند و خاطرنشان کردند: اهل سنت استان کرمانشاه در شهرهای کرمانشاه، پاوه، جوانرود، روانسر، ثلاث و سرپل ساکن هستند مجموعاً ۲۰۰ کیلومتر مرز مشترک با عراق دارند؛ شهرستان پاوه که اکنون ۶۲ هزار نفر جمعیت دارد و ۶۵۰ شهید و ۲ برابر این تعداد مصدوم و جانباز به انقلاب اسلامی هدیه کرده است و اهل سنت استان کرمانشاه بیش از ۱۵۰۰ شهید و کل اهل سنت کرد ایران نیز بیش از ۱۰ هزار شهید تقدیم انقلاب اسلامی‌کرده و این‌ها همه نشانۀ باهم بودن و در کنار هم بودن است.

امام‌جمعۀ پاوهسپس ضمن بیان خاطراتی مربوط به دوران پیش از آغاز جنگ تحمیلی و نیز دوران پس از خاتمه جنگ گفتند:مردم ما در هر برهه از زمان در کنار نظام بوده و هستند و خون شهدای ما دلیل بر این مدعاست.

ماموستا قادریدر بخش دوم سخنان خود به اتفاقات سال ۵۸ اشاره کردند و گفتند: سال ۵۸ هر شب صدام در تلویزیون حاضر و تهدید می‌کرد تا اینکه یک‌شب قرارداد الجزایر را پاره کرد و گفت من هیچ‌کدام از مرزهایی که در این توافقنامه هست را قبول ندارم و نهایتاً در ۳۱ شهریور سال ۵۹ صدام به بعقوبه مرکز استان دیاله در ۱۵۰ کیلومتری مرز خسروی آمد و با یک حالت خندان و عجیب به‌صورت نمایشی توپی را به سمت ایران شلیک و رسماً اعلام جنگ نمود و این در حالی بود که تنها ۱۹ ماه از عمر انقلاب اسلامی گذشته بود و وضعیت ارتش غیرمرضی و سپاه نیز تازه جوانه کرده بود و از حیث تجهیزات هم مشکل داشت.

ماموستا قادریافزودند: با این وضعیت دشمن بعثی به‌قصد «لِيُطْفِئُوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ» (خاموش کردن انقلاب) با ۱۲ لشکر زرهی تا دندان مسلح، ۱۵ تیپ مستقل و مغرور، ۵۴۰۰ تانک، ۳۶۰ فروند هواپیما و ۴۵ هلیکوپتر، از اهواز و حمیدیه تا قصرشیرین و پاوه و مریوان و سردشت و پیرانشهر ۸ سال جنگ را بر مردم شریف ایران تحمیل کرد و غربی‌ها و شرقی‌ها و دولت‌های عربی همه و همه حامی صدام شدند اما خداوند تبارک‌وتعالی به مصداق آیۀ «وَاعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ جَمِيعًا وَلَا تَفَرَّقُوا» و آیۀ «وَأَطِيعُوا اللَّهَ وَرَسُولَهُ وَلا تَنَازَعُوا فَتَفْشَلُوا وَتَذْهَبَ رِيحُكُمْ وَاصْبِرُوا إِنَّ اللَّهَ مَعَ الصَّابِرِينَ» به ملت ما کمک کرد و اقوام مختلف و مذاهب مختلف جلو آمدند و با چهار عامل ارزشی لطف خداوند تبارک‌وتعالی، رهبری شجیعانه و حکیمانۀ امام بزرگوار، وحدت اقوام و مذاهب مختلف و ایستادگی و صبر و مقاومت مردم به پیروزی رسیدند.

امام‌جمعۀ پاوهدر بخش سوم سخنان خود با اشاره به آیۀ ۵ سورۀ احقاف و گذر ۴۰ سال از عمر انقلاب اسلامی خاطرنشان کردند: ۴ دهه از عمر انقلاب اسلامی با صبر و مقاومت گذشت و در مقدمۀ دهه پنجم انقلاب هستیم. خداوند متعال در آیۀ ۱۵ سورۀ احقاف اربعین یا چهل‌سالگی را برای انسان‌ها، حکومت‌ها، دولت‌ها و مسئولین یک معیار قرار داده و می‌فرماید:هر کس به سن چهل‌سالگی برسد باید ضمن شکر پروردگار در اعمال گذشته خود تجدیدنظر و کارهای مصلحت مردم و نظام را دو برابر و بدی‌ها و اشتباهات را کم و خلأها را پر و برای آینده برنامه‌ریزی کند.

ایشاندر ادامه سخنان خود گفتند: مملکت ما امروز با سه جنگ سیاسی، فرهنگی و اقتصادی روبروست و مسئولین ما علاوه بر این ۳ جنگی که امروز با آن‌ها مواجهیم، با دو مشکل عمده دیگر نیز در داخل روبرو هستند؛یکیمال‌اندوزی از طرف بعضی از افراد جامعه ما که هرروز در صداوسیما گروهی را معرفی می‌کنند که دارای فساد مالی هستند و تصور مردم ما هم این است که همه مسئولان ما این‌گونه اند ودوممسائل فرهنگی من‌جمله حجاب و غیره است که دارد در جامعه ما به یک پدیده شوم تبدیل می‌شود.

ماموستا قادریاضافه کردند: اگر ما بخواهیم در خصوص این سه جنگ که حتی بر نمازهای جمعه و جماعت و برنامه‌های ما اثر منفی گذاشته، تصمیمی بگیریم، لازم است از خودمان شروع کنیم؛اگر ما که در جمهوری اسلامی مسئولیتی داریم دنبال پول باشیم و بچه‌های ما نیز دنبال جمع‌آوری ثروت و دایر کردن شرکت باشند، نباید از مردم انتظار داشته باشیم مثل گذشته همراه و مخلص ما باشند.

امام‌جمعۀ پاوهبه عدم هزینه برای امور فرهنگی خاصتاً در مناطق کردنشین اشاره کردند و گفتند:برای کارهای فرهنگی و معنوی مسئولین ما هزینه نمی‌کنند؛ اما در مقابل برای برخی همایش‌ها و جشن‌ها انواع هزینه‌ها بدون حساب‌وکتاب انجام می‌شود.

ایشانبه جمله‌ای از حضرت علی (رض) اشاره کردند و گفتند: روزی پیامبر اسلام (ص) از حضرت علی (رض) سؤال کردند: «یا علی صِفْ لَنَا الْعَاقِلَ، فَقَالَ (علیه السلام): هُوَ الَّذِي يَضَعُ الشَّيْءَ مَوَاضِعَهُ؛ وقالَ فَصِفْ لَنَا الْجَاهِلَ، فَقَالَ قَدْ قلْتُ» (ای علی عاقل کیست؟ حضرت علی فرمودند: کسی که هر چیز را در جای خود قرار دهد پیامبر عزیز ما (ص) باز سؤال کردند: نادان کیست؟ حضرت علی فرمود: در تعریف عاقل جاهل را معرفی کردم)

ماموستا قادریبابیان اینکه امروز و در آغاز دهه پنجم انقلاب اسلامی باید هر چیزی را در جای خود قرار دهیم، افزود: فرهنگ همه ایرانیان ازجمله کرد‌ها مهر وطن و محبت قوم و عشیره است.امروز مردم ما مشکلات فراوانی دارند، ولی عاقل هستند و مشکلات را در سایه اسلام و قرآن تحمل می‌کنند و مسئولان نیز باید قدر این مردم آگاه را بدانند و سکوت را بر رضایت حمل نکنند و در فکر رفاه مردم باشند.

امام‌جمعۀ پاوهدر ادامه سخنانشان به تهدیدات فکری نیز اشاره کردند و گفتند: بااینکه در حال حاضر با جنگ مسلحانه مواجه نیستیم، ولی تفکرات انحرافی مانند تفکر داعش و امثال آن در حال رشد است که باید در این رابطه کارشناسی‌های لازم انجام شود؛ چراکه فکر را باید با فکر جواب داد و اندیشه‌های انحرافی را باید با دلیل و برهان صحیح از بین برد.

ایشاندر توضیح این بخش گفتند:هرچند داعش نظامی شکست خورده است اما داعش فکری و فکر داعشی کماکان باقی‌مانده و در مساجد ما حضور دارد

ماموستا قادریدر ادامه شعارهای اروپا و امریکا در قبال مردم ایران را فریبکارانه دانستند و گفتند: اروپا و امریکا به دنبال نابودی ما هستند و ما هم باید در کنار هم بودن را تقویت و شعارهای آنان را باور نکنیم؛ و همچنان که ۱۴۰۰ سال است شعار ملت ما بخصوص آقایان اهل تشیع هیهات مناالذله است، با حفظ عزت در این مقطع نیز هشیار باشیم زیرا به فرموده قرآن کریم آن‌ها غفلت ما را می‌خواهند.

ایشانمرور بر گذشته را لازمه موفقیت در امور دانستند و گفتند:درخصوص سابقین ما و خانواده‌های عزیز شهدا و ایثارگران دوران دفاع باید تجدیدنظری صورت گیرد، چراکه احترام به سابقین یک امر ضروری هم در دین و هم در سیاست و حکومت‌داری است.

ایشانبا اشاره به اینکهامروزه در جامعه ما معنویت کم‌رنگ شده است، گفتند:به نسبت سابق، حضور در نمازهای جمعه و جماعت بسیار کمرنگ شده است، باید بررسی شود ما روحانیون مقصر هستیم یا مردم و یا حاکمیت؟ یا دشمنان و یا همه؟ پس ضرورت دارد چاره‌ای اندیشیده و تجدیدنظر کنیم؛ زیبنده نیست برای مردمی که به نام دین انقلاب کرده، نسل جوان و نسل‌های سوم و چهارمش بی‌توجه به دین باشند.

امام‌جمعۀ پاوهدر پایان احترام به‌تمامی اقوام و مذاهب را از وظایف حکومت و نظام دانستند و گفتند: مذاهب و اقوام کرد، بلوچ، عرب، ترک، لر و ترکمن همه در این انقلاب شهید داده و نظام را همراهی کرده‌اند. ضرورت دارد به این قضیه به‌عنوان یک اصل مهم نگریسته شود. اگر این‌گونه باشد هیچ‌کس نمی‌تواند به ملت ما چشم طمع داشته باشد.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد