فرماندار جوانرود: زعفران، نقش سازنده‌ای در اقتصاد منطقه و تحقق اقتصاد مقاومتی دارد/ توسعه کشت زعفران در این شهرستان

سرویس: اجتماعیکد خبر: 297893|11:38 - 1398/07/08
نسخه چاپی
فرماندار جوانرود: زعفران،  نقش سازنده‌ای در اقتصاد منطقه و تحقق اقتصاد مقاومتی دارد/ توسعه کشت زعفران در این شهرستان
فرماندار جوانرود گفت: کشت زعفران با توجه به مباحث بحران آب و اشتغال می‌تواند نقش سازنده‌ای در اقتصاد منطقه و تحقق اقتصاد مقاومتی داشته باشد.

به گزارشهزار ماسوله، فرماندارجوانرود در بازدید از مزارع کشت زعفران در روستای عزیزآباد این شهرستان با تاکید بر لزوم توسعه زعفران دراین شهرستان گفت: کشت زعفران دارای مزایای زیادی است که با توجه به مباحث بحران آب و اشتغال و تغییر بهینه الگوی کشت می‌تواند نقش سازنده‌ای در اقتصاد منطقه و تحقق اقتصاد مقاومتی داشته باشد.

 

رستگاریوسفی افزود: با توجه به هزینه‌های پایین تولید و نگهداری و بالا بودن قیمت این محصول در بازار وهم چنین نیاز آبی کم این محصول زمینه اشتغال و درآمد مناسبی برای تولیدکنندگان وجود دارد.

 

مدیر جهاد کشاورزی جوانرود نیز بااشاره به اینکه سال گذشته کشت زعفران در سطح ۹ هکناردراین شهرستان انجام شد گفت : امسال نیز با کشت 3 هکتار این محصول به سطح 12 هکتار افزایش می یاید.

 

حسن ویسی افزود: ازاین مقدار زعفران کشت شده در شهرستان جوانرود دو هکتار آن به صورت مکانیزه کشت شده است.

 

وی اظهارداشت : سال گذشته دو کیلوگرم زعفران و امسال نیز با 10 کیلوگرم ، پیش بینی می شود سال آینده 20 کیلوگرم زعفران از مزارع شهرستان جوانرود برداشت شود.

 

وی گفت: همچنین پیش بینی می‌شود درسال‌های آتی سطح کشت این محصول که با شرایط آب وهوایی شهرستان سازگاربوده به 20 هکتارافزایش یابد.

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد