کوه‌خواری در روز روشن و برخوردی که نمی‌شود؛

«بیدمیری» در قبضه متجاوزان طبیعت /زمین‌خواری بدون مزاحم

سرویس: اجتماعیکد خبر: 297823|09:38 - 1398/06/24
نسخه چاپی
«بیدمیری» در قبضه متجاوزان طبیعت /زمین‌خواری بدون مزاحم
تفرجگاه «بیدمیری» شهرستان پاوه با غفلت مسئولان در قبضه متجاوزان به حریم اراضی طبیعی و ملی قرار گرفته است.

به گزارشهزار ماسوله، به نقل ازشبکه اطلاع رسانی مرصاد، اینجا قطعه‌ای از بهشت است که در زبان محلی به آن «ویمیر» می‌گویند؛ تفرجگاهی بسیار زیبا در دل کوه‌های سر به فلک کشیده شاهو که با داشتن آب و هوایی بسیار دلپذیر همواره وعده‌گاه گردشگران است.

 

اما این طبیعت زیبا و دلنشین همواره مورد دستبرد متجاوزان به حریم طبیعت و طمع زمین‌خوران قرار گرفته و بارها تجاوزات و ساخت‌وسازهای غیرمجاز در حریم اراضی ملی و مراتع آن قلع و قمع شده است.

 

شاید آخرین باری که با متجاوزان اراضی ملی در این منطقه تفرجگاه بیدمیری برخورد و اراضی غصب شده از چنگال آنها خلع ید شد چهار سال پیش بود که در سال ۹۴ با هماهنگی مراجع قضایی ساخت و سازهای غیرمجاز کاملا قلع و قمع و تخریب شد.

 

 

حدود ۵ هزار مترمربع از مراتع و زمینهای منابع طبیعی منطقه زیبای ویمیر (بیدمیری) مدتها توسط افرادی مورد تعرض و غصب شده بود که با درایت مسئولین قوه قضاییه و نیروی انتظامی حکم قلع و قمع و بازپس‌گیری این زمینها با حضور شورای حفاظت از منابع طبیعی شهرستان اجرایی شد.

 

اما متجاوزان حریم طبیعی چشم طمع از زمین‌های بکر این منطقه برنداشته و از غفلت دستگاه‌های مسئول سوءاستفاده می‌کنند؛ آنها در دامنه کوه‌های این منطقه همچنان مشغول ساخت و ساز هستند و کسی هم با آنها کاری ندارد.

 

واهمه اهالی از متجاوزان به حریم اراضی طبیعی و ملی!

 

خبرنگارمرصادبرای بررسی این موضوع به این منطقه رفت تا از اهالی آنها در مورد این ساخت‌وسازها پرس‌وجو کند، اما هیچیک از اهالی حاضر به صحبت در این مورد نشد!

 

آنها با اعلام نارضایتی خود از این موضوع و عدم برخورد مسئولان مربوطه می‌گفتند که افرادی که در این منطقه و در حریم اراضی ملی ساخت و ساز می‌کنند، افراد پُرنفوذی هستند که ممکن است برایشان مشکل‌ساز شوند و به همین دلیل از صحبت بیشتر خودداری می‌کردند.

پاسخ مسئولان منابع طبیعی: اراضی تصرف شده جزو منابع طبیعی نیست!

 

اما برای پیگیری این موضوع به سراغ یادگار غالبی، رییس اداره منابع طبیعی پاوه رفتیم و از وی علت عدم برخورد با این سودجویان را جویا شدیم.

 

رییس اداره منابع طبیعی پاوه در گفتگو با خبرنگار مرصاد ضمن رد این موضوع اعلام کرد که این ساخت‌وسازها در اراضی ملی انجام نشده است و ممکن است متعلق به زمین‌های کشاورزی و تغییر کاربری آنها باشد.

 

این اظهارات در حالی است که است که در عکس‌های موجود به وضوح مشخص است که این اراضی که در حال تسطیح هستند در کوهپایه قرار گرفته و هیچ زمین کشاورزی در این ارتفاع وجود ندارد؛ البته در گذشته هم ساخت و سازهای این مناطق که حکم قلع بنا برای آن صادر شده جزو اراضی ملی محسوب شدند.

 

فرماندار پاوه: اطلاعی از ساخت و سازها ندارم

 

البته ما به این موضوع بسنده نکردیم و پس از بارها تماس با پرویز ایده‌پور، فرماندار پاوه موفق به صحبت با وی شدیم که وی صراحتا بر اینکه زمین‌ها متعلق به منابع طبیعی بود اذعان داشت.

 

ایده‌پور اظهار داشت: سال‌های قبل هم در این منطقه شخصا با همکاری دادستانی و نیروی انتظامی این ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی طبیعی را قلع بنا کردیم.

 

وی ضمن اظهار بی‌اطلاعی از ساخت و سازهای جدید در این منطقه گفت: فعلا در مرخصی هستم و هفته بعد حتما از این منطقه بازدید خواهم کرد و به شما گزارش این موضوع را می‌دهم.

 

این بی‌اطلاعی مسئولان حفاظت از منابع طبیعی و مدیر ارشد شهرستان از وضعیت بغ‌رنج این منطقه بیدمیری که در قبضه متجاوزان به حریم اراضی طبیعی و ملی امری ناخوشایند و غیرمعمول است و باید در برابر این قصور به مردم پاسخگو باشند.

 

کوه‌خواری در این منطقه به وضوح مشهود است و لازم است دستگاه قضایی در این زمینه برخورد جدی با متجاوزان داشته باشد تا یکبار برای همیشه دست آنها را از این منطقه کوتاه کند.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد