یکی از واحدهای تولیدی مطرح کرد؛

واگذاری تهیه لباس مدارس شهرستان، به مغازه داران

سرویس: فرهنگ و هنرکد خبر: 297813|13:36 - 1398/06/21
نسخه چاپی
واگذاری تهیه لباس مدارس شهرستان، به مغازه داران
یکی از واحدهای تولیدی به خبرنگار ما گفت: اداره آموزش و پرورش بجای حمایت از تولید کنند گان ،تهیه لباس مدارس را به مغازه داران واگذار کرده است و مغازه داران نیز در شهر ها یا استانهای دیگر این لباس ها را تهیه مینمایند.

به گزارشهزار ماسوله، معمولا بنا بر آن است که هرساله مدیران مدارس همه اولیا دانش آموزان را در هنگام ثبت نام دانش آموزان برای سال تحصیلی جدید، به تولیدی هایی که با آنها قرارداد بسته اند، هدایت می کنند.

 

و در مقابل هم دغدغه های تهیه این لباس در کنار تهیه کتاب و ثبت نام با والدین همراه است و به یکی از دغدغه های مهم آنان تبدیل شده است.

 

تعیین لباس فرم برای مدارس با الگوی مشخصی برای هر مدرسه، طی سال های گذشته وجود داشته اما ، اجبار برای تهیه هرساله آن و افزایش قیمت به صورت سالانه سبب شده تا خانواده با حساسیت بیشتری این موضوع را مورد بررسی قرار دهند.

 

شهرستان پاوه نیز از این قاعده مستثنی نبوده و هرساله لباس فرم با الگوی مشخصی برای مدارس شهرستان تعیین و تهیه خواهد شد، اما آنچه که حائز بیان است ، این است که بنا به گفته های یکی از واحدهای تولیدی این لباسها، آموزش و پرورش به نقض قانون تهیه و عرضه این لباسها به بازار پرداخته است.

 

یوسف ضیایی در این باره به خبرنگار ما گفت: طی جلساتی که با معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری، رئیس سازمان صنعت و معدن استان و مدیر آموزش و پرورش استان در خرداد ماه سال جاری برگزار شد، مصوب گردید که به منظور حمایت از تولید کنندگان استان، تولید این لباسها به تولید کنندگان داخلی واگذار شود، که متاسفانه آموزش و پرورش خلاف این مصوبه را در پیش گرفت.

 

وی گفت: مدتی است بدلیل وضعیت بد اقتصادی بازار کار ما نیمه تعطیل در آمده است و کارگران و دوزندگان ما هم بدلیل کم رونق شدن کارگاه ها در حال بیکار شدن کامل هستند و از طرفی هم صاحبان کارگاه ها توانایی پرداخت اقساط وام هائی که برای راه اندازی کارگاه گرفته اند را ندارند.

 

وی ادامه داد: یکی از انگیزه ها و امیدهائی که داریم تهیه و تولید لباس مدارس است که میتواند رونق خوبی برای کارگاه های سطح شهرستان باشد که متاسفانه چندین سال است اداره آموزش و پرورش بجای حمایت از تولید کنند گان ،تهیه لباس مدارس را به مغازه داران واگذار کرده است و مغازه داران نیز در شهر ها یا استانهای دیگر این لباس ها را تهیه مینمایند.

 

ضیایی گفت: این در حالی است که قرار بود طبق مصوبه خرداد ماه سال جاری ، امسال تهیه و تولید البسه مدارس به تولید کنندگان شهرستان واگذار شود ودر جلسه که در اداره آموزش و پرورش برگزار شد علاوه بر تولید کنندگان ،با هدفی مشخص تعدادی از مغازه داران را که در سال های قبل نیز تهیه البسه مدارس را بعهده داشتند را دعوت کرده بودند ودر این جلسه مشخص بود که تصمیمات از قبل گرفته شده و اعلام کردند که هر تولید کننده که اقدام به تهیه لباس مدارس کند باید ده درصد به مدارس و پانزده درصد به مغازه داران بدهد که این ارقام به قیمت تمام شده اضافه خواهد شد و با این اوصاف نیز حاضر نشدند که به تولید کنندگان واگذار نمایند و تنها تعداد بسیار کمی از این کار را به یکی از تولید کنندگان واگذار نمایند (300ست لباس)که آن هم یک روز بعد از جلسه طی تماسی با تولید کننده تعداد لباسها را از 300به130ست کاهش دادند.

 

وی گفت: در حلی که انتظار میرفت از آموزش و پرورش در سال رونق تولید باعث رونق کارگاه ها و فعالیت مجدد آنها باشد با مدیریت محترم آموزش و پرورش تا همانند تمامی شهرهای دیگر کار را به تولیدکنندگان بومی واگذار نماید .

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد