کارشناس مشاوره در بحث ازدواج:

آمار طلاق در پاوه، نشان از آموزش ضعیف ما است/ لزوم برگزاری برنامه های آموزشی در قبل از ازدواج

سرویس: فرهنگ و هنرکد خبر: 297804|20:33 - 1398/06/14
نسخه چاپی
آمار طلاق در پاوه، نشان از آموزش ضعیف ما است/ لزوم برگزاری برنامه های آموزشی در قبل از ازدواج
اسدی ، کارشناس مشاوره در بحث ازدواج گفت: باید بخش خصوصی را به این آموزش ها وارد و برنامه آموزشی مداوم برگزار کرد. به طوری که آموزش را از پیش دبستانی ها و مهدهای کودک شروع کرد چرا که آموزش پایه بسیار حائز اهمیت است.

به گزارشهزار ماسوله، صدیق اسدی( کارشناس ارشد مشاوره ) با اشاره به کاهش آمار ازدواج نسبت به دهه گذشته در پاوه اظهار داشت: چیزی که بسیار باعث تاسف است آمار ازدواج ماست که از سال ۹۳ با ۹۹۷ مورد ، در سال ۹۷ به ۴۶۲ مورد رسیده است و چیزی در حدود ۵۷ درصد کاهش ازدواج داشته‌ایم.

 

وی با بیان اینکه تبعات کاهش ازدواج  بسیار زیاد است افزود: در کلانشهرها سن ‌ازدواج به مرز ۴۰ سالگی رسیده است، از طرف دیگر کاهش  ازدواج باعث ایجاد مشکلاتی از جمله بالا رفتن سن ازدواج، افزایش فحشا و فساد،بد اخلاقی و نهایتا رواج ازدواج سفید خواهد شد.

 

وی گفت: تحقیقی که بر روی ۱۹۶ زوج از افرادی که اقدام به ازدواج سفید انجام شده  است(توسط علی پور)ازدواج سفید در سه کلانشهر اصفهان، تهران و تبریز یافتهای این تحقیق نشان  داده است که ۲۶ زوج از این۱۹۶زوج صاحب فرزند شده‌اند.  و جالب اینکه با توجه به نو ظهور بودن موضوع و فقدان قانونی در این خصوص معلوم نیست آینده این کودکان چه خواهد شد.واقعیت این است  بحث آسیب های اجتماعی با یک برنامه و همایش و راهکار ساده قابل حل شدن نیست.

 

وی ادامه داد: در کشوری مانند ژاپن  در سال ۲۰۱۳ هزینه صرف شده برای آموزش عمومی ۲۲۴  میلیارد دلار بوده و این در حالی بوده که در کشور ما کل هزینه آموزشی ما در همان سال ۴ میلیارد دلار بوده، واقعیت این است که ما نیز اگر بخواهیم موفق باشیم باید در زمینه آموزش بیش از این هزینه کنیم.

 

ما برای دریافت گواهینامه فرد رادر مرحله اول به چشم پزشک معرفی می کنیم بعد در صورت تائید آموزش نظری و سپس تمرین عملی و نهایتا آزمون عملی واگر فرد صلاحیت داشته باشد گواهی نامه برای فرد صدور خواهد شد .در اینجا این سئول  پیش می آید آیا ازدواج به اندازه گواهی نامه ارزش ندارد که ما براش برنامه بزاریم؟

 

وی همچنین در خصوص سیاستها و اولویتهای درست در مباحث آموزشی، علمی برخورد نمی کنیم مثلا سیستم آموزشی کشور و والدین صرفادر جهت افزایش هوش تحصیلی کودکان برنامه ریزی و توجه می کنیم   تا هوش هیجانی، واین در حالی است که تحقیقات نشان داده هوش عاطفی بالا باعث رضایت زناشویی خواهد شد نه هوش تحصیلی.واین نوع آموزش در مهدهای کودک وپیش دبستانها باید شروع شود .


وی همچنین در خصوص فقدان و عدم توجه به تحقیقات علمی در خصوص علل و عوامل ایجاد آسیبهای اجتماعی و لزوم توجه به تحقیقات در این خصوص خلل و نبود این نوع تحقیقات بسیار بارز و محسوس می باشد.تنها تحقیقی که در خصوص طلاق صورت گرفته مربوط به طرح کاهش طلاق  بوده که بر اساس پرسشنامه ۷۵ سئوالی که توسط متقاضیان مراجعه کننده به دادگستری شهرستان در فواصل بین سالهای ۹۲ الی ۹۴ بوده که نتایج نشان داد ۹۴ درصد از متقاضیان فقدان مهارتهای ارتباطی داشته و همچنین ۸۸ درصد تحصیلات آنها دیپلم و زیر دیپلم بوده وهمچنین ۷۶ درصد از افراد مراجعه کننده برای طلاق ۶ سال سابقه و تجربه زندگی مشترک را داشته اند.(در ۶ سال اول زندگی) برای طلاق مراجعه نمو ده اند. تمام این سه آمار به ما می گوید که ما در آموزش پیش از ازدواج ضعیف عمل کردیم.


 وی همچنین در خصوص سطوح پیشگیری گفتند در تمام دنیا چهار سطح پیشگیری وجود دارد .که بیشترین هزینه ها در سطوح پایه و سطح اولیه صورت می گیرد. که باز ما به نسبت  آنها کمتر هزینه می کنیم.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد