روشن شدن چراغ سوم شفاف‌ سازی دخل و خرج شهرداری پاوه توسط دانا آذری ؛

شهردار پاوه در خصوص مسائل مطروحه اخیر شورا و بلدیه شفاف سازی کرد

سرویس: صرفا جهت اطلاعکد خبر: 297789|17:19 - 1398/06/06
نسخه چاپی
شهردار پاوه در خصوص مسائل مطروحه اخیر شورا و بلدیه شفاف سازی کرد
شهردار پاوه جوابیه ای را در خصوص مسائل مطروحه اخیر شورا و بلدیه برای ما ارسال کرد ، وی از مدیران رسانه های پاوه خواست ، جوابیه وی را منتشر کنند.

به گزارشهزار ماسوله، شهردار پاوه جوابیه ای را در خصوص مسائل مطروحه اخیر شورا و بلدیه برای ما ارسال کرد ، وی از مدیران رسانه های پاوه خواست ، جوابیه وی را منتشر کنند. .

 

بسمه تعالی
اظهارات شهردار پاوه مهندس دانا آذری در خصوص مباحث مطروحه اخیر در فضای رسانه ای شهرستان

 

 مدیران محترم سایتهای خبری شهرستان ، همشهریان عزیز و بزرگوار پاوه
با سلام و عرض ادب و احترام

 

اینجانب ضمن تقدیر و تشکر از کلیه شهرداران و اعضای محترم شوراهای اسلامی ادوار گذشته  شهرپاوه که با جدیت واهتمام ویژه و صادقانه سهمی در عمران و آبادانی این شهر ایفا نموده اند به استحضار می رساند متاسفانه در چندروز اخیر شاهد مسموم شدن فضای مجازی و گاها  انتشار مطالب توهین امیز  در این فضا بودیم که به هیچ عنوان زیبنده شهری با پیشینه فرهنگی بسیار بالا چون پاوه عزیز  و مردمان فرهیخته اش نبود.

 

بنده به نوبه خود از وضعیت پیش آمده بسیار متاثر و متاسف شدم و نگران از آینده شهرمان که به راستی ما مسئولین و نمایندگان این شهر رابه چه سمت و سویی می برد؟

 

و آیا تا به حال از خود پرسیده ایم  که چرا باید ما شروع کننده ایجاد چنین فضای مکدرو مشوشی باشیم؟

 

آیا راه خدمت به این مردم پاک و نجیب همین است؟

 

بگذریم که در این مقوله سخن بسیار است.

 

حقیقتا اینجانب به هیچ عنوان دوست نداشتم در این موضوعات و فضای نامناسب پیش آمده ورود نمایم و انتشار بیانه های اخیر را نیز به هیچ عنوان به مصلحت ندانسته و در راستای خدمت به مردم و شهرمان نمی دانم.

 

اما صرفا به منظور تنویر افکار عمومی و جلوگیری از تشویش اذهان همشهریان محترم و احیانا ایجاد توقعات غیر معقول و غیر منطقی در میان همشهریان از شهرداری و اطلاع از وضعیت واقعی مالی موجود شهرداری پاوه علیرغم میل باطنی توضیحات ذیل را در خصوص آمار و ارقام ارائه شده اخیردر سایتهای شهرستان لازم و ضروری می دانم.

 

در خصوص اینکه میزان موجودی نقدی تمامی حسابهای شهرداری در زمان تحویل به اینجانب مبلغ ۱۶/۰۴۶/۵۲۷/۱۴۲ریال بوده است موضوع صحیح بوده اما از کل این مبلغ ۹/۵۱۷/۴۱۰/۰۹۷ریال آن مربوط به حساب سپرده و تضمینات (سپرده حسن انجام تعهدات پیمانکاران _سپرده تغییر کاربری و خرید تراکم _سپرده شرکت در مناقصات و مزایده ها _تضمین قیر تحویلی راه و شهرسازی )شهرداری بوده و به عنوان  امانت در حساب سپرده شهرداری نگهداری می شود و به غیر از مبلغ مربوط به تغییر کاربری و خرید تراکم (آن هم مشروط به تصویب نهایی در کار گروه تخصصی استان )مبلغ مذکور به هیچ عنوان قابل هزینه کرد توسط شهرداری نخواهدبود.

 

با این توصیف مبلغ مانده قابل هزینه کرد توسط شهرداری برابر است با ۶/۵۲۹/۱۱۷/۰۴۵ریال که از کسر کردن حساب سپرده از کل موجودی حسابهای شهرداری حاصل می شود و با توجه به اینکه اینجانب سرپرستی شهرداری پاوه را در تاریخ ۲۴ فروردین ماه تحویل گرفتم یعنی عملا شهرداری پاوه یک ماه حقوق و مزایای فروردین ماه پرسنل شهرداری (پرسنل شهرداری و پیمانکار شرکت خدماتی طرف قرارداد)بدهکار بوده است که مبلغ یک ماه پر داختی مذکور نیز حدود ۵/۹۰۰/۰۰۰/۰۰۰ریال بوده است که با کسر ان از مبلغ مانده قابل هزینه کرد عملا فقط مبلغ ۶۲۹/۱۱۷/۰۴۵ریال پس از پرداخت حقوق و مزایای فروردین ماه  مانده قابل هزینه کرد موجود بوده و در حسابهای شهرداری تحویل اینجانب گردیده است.

 

و اما در خصوص توضیحات مبلغ ۶۷/۹۲۸/۸۴۹/۳۴۲ریال به عنوان طلب شهرداری باید به استحضاربرسانم که از این مبلغ تنها مبلغ ۱۰/۶۸۵/۸۲۹/۸۸۵ریال آن بدهی اشخاص حقیقی و حقوقی به شهرداری می باشد که آن هم عمدتا مربوط به جرائم کمسیون ماده ۱۰۰ و مال الاجاره های پرداخت نشده املاک شهرداری در سنوات قبل بوده که می بایست در قراردادهای اجاره ای با اشخاص  تضمینی اخذ می گردید که لحاظ نشده است و سهل الوصول نمی باشد و مشمول مرور زمان خواهد شد.

 

و مهمتر اینکه مبلغ۵۷/۲۴۳/۰۱۹/۴۵۷ریال باقی مانده نیزدر واقع تعهدات سنوات قبل ادارات  ونهادهای دولتی سطح شهر به شهرداری می باشد که بر اساس دستور العمل ابلاغی سال ۱۳۹۵ موضوع بند و تبصره ۵ ماده واحده قانون بودجه سالیانه کشور محاسبه و احصاء گردیده است.و بر اساس آخرین دستورالعملهای صادره از وزارت امور اقتصادی و دارایی به هیچ عنوان قابل وصول به صورت وجه نقد توسط شهرداری نیست و تنها در صورت بدهکاری شهرداری به ادارات و ارگانهای دولتی قابل تهاتر در سامانه تخصصی مربوطه خواهد بود که فعلا شهرداری پاوه نیز چنین بدهکاری به ادارات دولتی نداشته و لذا مبلغ مذکور نیز قابل تهاتر نمی باشد. و بنابر این اعلام این مبلغ صرفا جنبه محاسباتی و آماری داشته   و در شرایط فعلی هیچ کمکی به وضعیت مالی شهرداری نخواهد کرد.

 

و اما در خصوص ده هزارتن  شن موجود در کارخانه شن و ماسه شهرداری به استحضار می رساند این مقدار شن متاسفانه به علت معدن نامرغوب فاقد کیفیت لازم جهت تولید آسفالت می باشد و در کارخانه آسفالت نیز تناژ دوهزار و هشت صد تن(۲۸۰۰تن) تنها مربوط به ماسه بوده و شامل شن مورد نیاز جهت تامین آسفالت نمی باشد.

 

ضمنا  موارد مربوط به دریافت اضافه کاری ماهیانه و اجاره مسکن(حق مسکن) ماهانه به مبلغ ۵/۰۰۰/۰۰۰ ریال و عدم تحویل گوشی همراه شهرداری توسط شهردار سابق در زمان تصدی اینجانب مورد تایید نمی باشد.

 

با احترام

 

دانا    آذری
شهردار پاوه
۱۳۹۸/۶/۶

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد