زیرساخت‌های دو مرز شوشمی و شیخ‌صله برای فعالیت‌های رسمی فراهم شود

سرویس: اجتماعیکد خبر: 297765|11:39 - 1398/05/30
نسخه چاپی
زیرساخت‌های دو مرز شوشمی و شیخ‌صله برای فعالیت‌های رسمی فراهم شود
نماینده مردم پاوه و اورامانات در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تصویب دو مرز شوشمی و شیخ صله در اورامانات به عنوان مرز رسمی گفت: زیرساخت‌های لازم برای بهره‌مندی از رسمی شدن این دو مرز باید به سرعت فراهم شود.

به گزارشهزار ماسوله، شهاب نادری با اشاره به نامگذاری سال با عنوان رونق تولید و ضرورت حمایت از این حوزه اظهار داشت: با توجه به شرایط اورامانات از نظر مرزها و بازارچه‌ها از جمله مرز شوشمی و شیخ صله می‌توان از این ظرفیت برای رونق تولید استفاده کرد.

 

وی با بیان اینکه مرز شوشمی و شیخ صله بعد از 40 سال به عنوان مرز رسمی معرفی شدند عنوان کرد: از دولت و استاندار درخواست می‌شود که ارگان‌های مربوطه از جمله پلیس گذرنامه و گمرک به سرعت در این مرزها مستقر شوند و زیرساخت‌های لازم فراهم شود.

 

نادری با اشاره به اینکه در دو سال گذشته پنج میلیارد تومان از طرف استاندار برای زیرساخت شیخ صله تخصیص یافته است گفت: رسمی شدن شوشمی و شیخ صله مصوبه دولت است و اعلام شده است و راه و شهرسازی باید زیرساخت لازم را به سرعت فراهم کند

 

نماینده مردم پاوه و اورامانات در مجلس شورای اسلامی افزود: زیرساخت مرز در کشور عراق با وجود شرایط موجود آماده است و توقع می‌رود زیرساخت شیخ صله و شوشمی به سرعت فراهم شود و ساماندهی مرزها در اولویت است و مردم توقع دارند این اقدام به سرعت انجام شود.

 

وی با اشاره به ایکه پایگاه جهانی اورامانات در دو سال گذشته ایجاد شده است گفت: امروز درآمد صنعت گردشگری از نفت بیشتر است و اشتغالزایی بسیاری در استان به‌ویژه اورامانات دارد و مردم می‌توانند از این فرصت برای بوم‌گردی، گردشگری و اقامت‌گردی استفاده کنند.

 

نادری با بیان اینکه ورود گردشگران و احترام به آن‌ها ما را به سمت جهانی شدن کشانده است افزود: استاندار کرمانشاه در آخرین مکاتبات نامه‌ای به رئیس جمهور ارسال و ایشان نیز نامه‌ای مبنی بر ثبت جهانی اوارمانات ابلاغ کردند و این دستور یک فرصت حیاتی است که حوزه اورامانات را چندین سال به جلو می‌کشاند.

 

وی درباره وضعیت بیمارستان‌های اورامانات گفت: بیمارستان پاوه بعد از 16 سال توسط وزیر بهداشت افتتاح شد اما مردم این منطقه هنوز طعم نظام سلامت را نچشیده‌اند و برای بیمارستان روانسر نیز وعده افتتاح فاز نخست تا پایان امسال داده شده که انتظار می‌رود تسریع یابد.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد