سردار ریحانی:

مردم پاوه در همه صحنه های انقلاب سربلند و محکم ایستاده اند/ حماسه خونین پاوه یکی از صحنه های زیبای ارزشمند نظام است

سرویس: اجتماعیکد خبر: 297753|12:43 - 1398/05/26
نسخه چاپی
مردم پاوه در همه صحنه های انقلاب سربلند و محکم ایستاده اند/ حماسه خونین پاوه یکی از صحنه های زیبای ارزشمند نظام است
سردار ریحانی گفت: بدون شک حماسه خونین پاوه از روزهای حساس ، ارزشمند و بیادماندنی و یکی از صحنه های زیبای این تابلوی ارزشمند نظام جمهوری اسلامی شد آنقدر مهم و حساس که امام عظیم شان آن فرمان تاریخی را صادر کردند .

به گزارشهزار ماسوله، مراسم حماسه ۲۶ مرداد و شکست حصر پاوه با حضور سردار سلیمانی رییس سازمان بسیج مستصعفین، امام جمعه پاوه، سردار ریحانی، سردار عظیمی، سردار باباخانی، بردار شهید چمران، علما و روحانیون و مسئولین دولتی، نظامی و انتظامی و اقشار مختلف مردم در سالن امام خمینی پاوه برگزار شد.

 

فرمانده سپاه نبی اکرم استان کرمانشاه در این مراسم  شهیدان خونین حماسه پاوه را مایه عزت سربلندی و دوام و بقای نظام جمهوری اسلامی دانست .

 

سردار ریحانی گفت : اگر نگاهی به دفتر خاطرات نظام جمهوری اسلامی و انقلاب داشته باشیم بعضی از حوادث و رویداد ها بسیار بیاد ماندنی و حساس اند . آنچنان این حوادث حساس اند که سرنوشت انقلاب و نظام جمهوری اسلامی در این جغرافیای ارزشمند به این حماسه و به این روز گره خورده است.

 

وی افزود : بدون شک حماسه خونین پاوه از روزهای حساس ، ارزشمند و بیادماندنی و یکی از صحنه های زیبای این تابلوی ارزشمند نظام جمهوری اسلامی شد آنقدر مهم و حساس که امام عظیم شان آن فرمان تاریخی را صادر کردند .

 

سردار ریحانی به اهمیت فرمان حضرت امام خمینی (ره ) پرداخت و گفت : این فرمان یک دستور بیاد ماندنی بود که امید دشمنان برای سقوط این جغرافیا و جدا کردند آن را از جمهوری اسلامی به یاس مبدل کرد. فرمانی که اگر آن را معجزه بنامیم کم نگفته ایم . پیوند امام و امت با این فرمان همه توطئه های دشمن برای مشکل درست کردن و به چالش کشیدن این منطقه را نابود کرد.

 

فرمانده سپاه نبی اکرم استان کرمانشاه به اعتقادات راسخ و پایبندی مردم پاوه و اورامانات به آرمانهای انقلاب اسلامی اشاره داشت و گفت : با توجه به اینکه مردم خونگرم و سربلند اورامانات خصوصا پاوه اعتقادی راسخ و محکم به نظام و امام داشتند و با آن تفکرات و اعتقادات انقلابی محکم در صحنه بودند .  و در همان زمان بخش زیادی از پاسداران محلی و پیشمرگان کرد مسلمان مسئولیت حراست و حفاظت از این دیار را  برعهده داشتند دشمنان اسلام نمی توانستند این وضعیت را تحمل کنند . دشمنان نمی توانستند ببینند که مردم مقاوم پاوه بر اساس تفکرات انقلابی و مذهبی  و دینی در مقابل آنان ایستاده و از جغرافیا و حکومت حفاظت می کنند لذا توطئه های بسیاری را برعلیه این منطقه رقم زندند.

 

سردار ریحانی با اشاره به جنایات ضد انقلاب در سال ۵۸ در پاوه گفت : به خاک و خون کشیدن مردم بی دفاع پاوه ، شهادت بسیاری از پاسداران و پیشمرگان مسلمانی که داوطلبانه برای حفاظت از این منطقه پای کار آمده بودند. و اگر نمی بود فرمان تاریخی امام فاجعه بزرگ و بسیار بزرگتر از آنچه اتفاق افتاد برای پاوه رقم زده می شد.

 

وی افزود :آن زمان هیچکس فکر نمی کرد امام راحل چنین فرمانی را صادر کند . و از همه  نقاط کشور ، همه مردم ایران و همه شهرهای اطراف ، ارتش ، سپاه ، بسیج همه برای کمک به ملت مقاوم پاوه پای کار بیایند.

 

سردار ریحانی گفت : امروز به حمد خدا، پاوه مقاوم ایستاده و با عزت با ارتفاعات و قله های سربلند و سر به فلک کشیده مثل روحیه و انگیزه مردمش در تارک و پیشانی انقلاب اسلامی می درخشد.

 

فرمانده سپاه نبی اکرم کرمانشاه گفت : مردم پاوه انصافا در همه صحنه های انقلاب سربلند و محکم ایستاده اند .

 

وی خاطر نشان کرد :همان جنایتکاران دیروز امروز با نام و لباس و رنگ دیگری به دنبال ضربه زدن به نظام و مردم کرد و مردم پاوه بودند. همان سربازان کرایه ای همان داعش صفتان و انسانهای خونخواری که مایه ننگ برای جامعه اسلامی شدند. که با نام دین آمدند اما بزرگترین ضربه ها را به دین زدند.

 

سردار ریحانی افزود : امروز این مردم بصیر و آگاه پاوه ، روحانیت معظم و با بصریت در صحنه بودند که تو دهنی محکمی به آنها زدند. که اگر این مقاومت و بیداری و هوشیاری مردم نبود آیا ما امروز می توانستیم در مقابل این تفکرات انحرافی بایستیم . همه این افتخارات مربوط به مردم پاوه و اورامانات و همه آنها که در این راه قدم گذاشته اند می باشد.

 

وی حضور رهبر انقلاب اسلامی را در پاوه تاریخی دیگری دانست و گفت : حضور مقام معظم رهبری در پاوه تاریخ دیگری بود که رقم زده شد . صحنه های بسیار زیبا، و جذاب و بیاد ماندنی .

 

سردار ریحانی افزود : آن روزی که آقا تشریف آورده بود پاوه پیرمردی را دیدم که از یکی شهرهای اطراف پاوه از نودشه پیاده آمده بود. گفتم بابا چطور آمدی گفت پیاده همه ماشین های را گرفته بودند و ما بخشی از راه را با ماشین آمدیم گفتم برای چی آمده ای گفت آمده ام نوه رسول خدا را ببینم . آمده ام که نگاهی به این نوه رسول خدا بکنم که برکتی به زندگیم بیفتد .

 

وی به دیدگاه مردم این خطه نسبت به پاوه اشاره کرد و افزود: این نگاه مردم پاوه و اورامانات به ولایت و اعتقادات راسخ و دینی و مذهبی است .

 

سردار ریحانی با بیان اینکه عقبه و تاریخ پاوه هیچگاه فراموش نخواهد شد گفت :به حمد الله امروز مردم اورامانات خصوصا پاوه بر اساس اعتقادات انقلابی محکم ایستاده اند و ما تا زمانی که برپایه این اعتقادات ، اصول و توجه به فرمایشات مقام عظمی ولایت هستیم ملتی سربلندی هستیم . و در آینده پیروزی های بسیار بزرگتری را بدست خواهیم آورد.

 

وی افزود: چه کسی فکر می کرد که زمانی یک ناو آمریکا حرکت می کرد حکومتهای عوض می شد امروز ما آن تو دهنی محکم را بهش بزنیم هواپیمایی که در آمریکا فقط دو تا از آن درست شده است که بسیار پیشرفته که امریکا اصلا نه باور می کرد می توانیم بزنیم و نه باور داشت جرات کنیم بزنیم . اما ملت نشان داد هم جرات و هم قدرت و توان نظامی دارد..

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد