امام جمعه پاوه:

حادثه 26 مرداد پاوه،به مقاومت ۶ روزه مردم این شهر منتج شد

سرویس: فرهنگ و هنرکد خبر: 297751|09:26 - 1398/05/26
نسخه چاپی
حادثه 26 مرداد پاوه،به مقاومت ۶ روزه مردم این شهر منتج شد
امام جمعه پاوه در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به حادثۀ ۲۶ مرداد سال ۵۸ پاوه گفتند: در ۴۰ سال پیش در پاوه حادثه ای خطرناک و جنگی نابرابر علیه مردان و زنان و جوانان این شهر روی داد؛ که در نهایت خداوند تبارک‌وتعالی به این مردم لطف داشت و مقاومت ۶ روزه مردم پاوه نتیجه داد.

به گزارشهزار ماسوله، امام جمعه پاوه در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به حادثۀ ۲۶ مرداد سال ۵۸ پاوه گفتند: در ۴۰ سال پیش در پاوه حادثه ای خطرناک و جنگی نابرابر علیه مردان و زنان و جوانان این شهر روی داد؛ که در نهایت خداوند تبارک‌وتعالی به این مردم لطف داشت و مقاومت ۶ روزه مردم پاوه نتیجه داد.

 

ماموستا قادریگفتند: امروز به مصداق «رَبَّنَا اغْفِرْ لَنا وَ لِإِخْوانِنَا الَّذِينَ سَبَقُونا بِالْإِيمانِ» برای شهدای آن حادثه درخواست رحمت و غفران و برای ایثارگران هم درخواست عزت و سربلندی داریم و ممنون کسانی هستیم که در آن روزها مردانه در کنار ما بودند.

 

ایشان با اشاره به آیه «وذَكِّرْهُمْ بِأَيَّامِ اللَّهِ إِنَّ فِي ذلِكَ لَآياتٍ لِكُلِّ صَبَّارٍ شَكُورٍ» تصریح کردند: همچنانکه قرآن به حضرت موسی (ع) و به رسول‌الله (ص) امر فرموده روزهای حساس را در زندگی خود فراموش نکنید. اگر پیروز بوده‌اید خدا را شکر کنید و اگر شکست خورده‌اید تجدیدنظر کنید؛ ما هم آن روزها را فراموش نخواهیم کرد.

 

خطیب جمعۀ پاوهضمن گرامی داشت یاد و خاطره مرداد ۵۸ پاوه به پیام مهم امام راحل (ره) اشاره و خاطرنشان کردند: یاد امام، بنیان‌گذار جمهوری اسلامی را گرامی می‌داریم که با پیام مهم و تاریخی خود باعث شکست حصر پاوه شدند و یاد کسانی را نیز که ما را همراهی کردند، خصوصاً شهید دکتر چمران که تا آخر کنار ما ایستادند؛ گرامی می داریم.

 

ماموستا قادریدر پایان به‌عنوان نتیجه خطبه‌ها این عصر را عصر تضارب افکار دانستند و گفتند: عصر ما عصر تضارب افکار و عصر اضطرابات و عصر موبایل و فضای مجازی است و همه با خطرات فکری و فرهنگی و عقیدتی و اجتماعی و سیاسی مواجه هستیم. اگر ما بتوانیم خود و فرزندانمان را حفظ کنیم کار مهمی کرده‌ایم و در دنیا و آخرت سربلند هستیم.

 

ایشانافزودند: درهرحال نباید غافل باشیم و اجازه ندهیم دشمنان، فرزندانمان را که ثمره زحمت چندین ساله ما هستند بدزدند و گرگ‌های بی‌رحم آن‌ها را شکار کنند.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد