از اصحاب رسانه شهرستان پاوه تجلیل به عمل آمد

سرویس: فرهنگ و هنرکد خبر: 297747|01:27 - 1398/05/24
نسخه چاپی
از اصحاب رسانه شهرستان پاوه تجلیل به عمل آمد
توسط فرماندار شهرستان پاوه از اصحاب رسانه شهرستان پاوه تجلیل به عمل آمد.

به گزارشهزار ماسوله، فرماندار شهرستان پاوه در مراسم تجلیل از خبرنگاران شهرستان پاوه در سخنانی ضمن تبریک این روز به خبرنگاران اظهار داشت: یک نظریه مرکز پیرامون در اقتصاد سیاسی هست که بعضی افراد اعلام می کنند اگر پیرامون اصلاح شد مرکز هم اصلاح خواهد شد.

 

پرویز ایده پور افزود: در مقابل هم مجموعه مردم در شهرستان های مرزی اعم از دولت و سکنه به عنوان مرزبان هستند که بتوانند این نقاط مرزی را در کنار هم اصلاح کنیم، 16 استان مرزی کشور همزمان با 15 کشور همسایه اند ، اما چه حرکت مشترکی می تواند داشته باشد که بتوانند مرز سالم باشد و پس از سلامتی مرز ، تاثییر سلامتی پیرامون بر مرکز را بسنجیم که اعتقاد بر این است که این 16 استان در یک مسیر مشخصی حرکت کنند.

 

وی با اشاره به مسئله مرز شوشمی و با بیان اینکه نشست ما با اقلیم کردستان به عنوان شروع این ارتباط پس از رسمی شدن است اظهار کرد: کارشناسی مرز سازان ما در بخش باینگان هنوز تمام نشده است چرا که اگر این مرز به طور کامل آماده باشد، 50 درصد از آن آماده است چرا که به همین مقدار هم باید اقلیم کردستان آمادگی زیر ساختهای این مرز را بلید اعلام کنند.

 

وی گفت: در مورد مرز شوشمی در طول سالیان گذشته دوستانی همچون امام جمعه ، نماینده و بخشدار به مسئله بازگشایی مرز شوشمی اشاره کرده اند، اما تفاوت موجود این است که پیگیری این مسئله از پایین به بالا بوده است اما ما از بالا به پایین حرکت کردیم.

 

وی ادامه داد: در طول چهار سال گذشته، ما پله های مراحل درست مسئله مرز شوشمی را طی کردیم که در این مسئله یک نیروی اجرایی ، کار اجرایی را انجام می داد که اقدامات آن هم از فرمانداری انجام می شد و ستون پشتیبانی هم خود که مردم، امام جمعه، نماینده مجلس و استاندار بوده است به عنوان پشتیبان ستون اجرایی عمل می کردند.

 

ایده پور با بیان اینکه امروز یک سری ابهامات وجود دارد که در نشستهایی مسئولین باید با مردم در این رابطه گفتگو و آنها را در جریان این مهم قرار دهند ، گفت:  مصوبه رسمی شدن مرز شوشمی در جلسه هیئت وزیران پس از بررسی مصوبات ما در کمیسیون فنی ، ابلاغ شد.

 

وی ادامه داد: پروسه این مهم هم با اعلام و مبادله به وزرات خارجه دو کشور و تفاهم نامه بین طرفین صورت می گیرد، اما یکی از ضعف های این کار این است که هنوز جلسه هیئت وزیران کشور عراق برگزار نشده است .

 

وی گفت : مصمم هستیم که پس از این زیرساختهای لازم برای استقرار امکانات لازم در مرز شوشمی را به صورت تجمیع و در کنار هم آماده کنیم و از امروز به بعد هم تازه کار ما شروع شده است.

 

فرماندار پاوه گفت: امروز مرز در گرو نشست عراق است و باید آنها هم مصوبه خود را با هیئت وزیران ابلاغ کنند و یک روز مشترک را برای اجرا تفاهم نامه تعیین خواهیم کرد .

 

وی افزود: ستون اجرایی و پشتیبانی ما برای اخذ مجوز خوب کار کرده است، اما با تاخیر به مرحله عمل رسیده است.

 

در ادامه هرکدام از خبرنگاران هم به ایراد سخنانی در خصوص مسائل و مشکلات خود و انتقاد از عملکرد فرماندار پرداختند ، و در ادامه به صورت پرسش و پاسخ نیز فرماندار به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.

 

در پایان نیز از مدیران سایتهای هزارماسوله، پاوه پرس و سلام پاوه با اهدای لوح سپاس تجلیل به عمل آمد.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد