انتقاد استاندار کرمانشاه از روند کند ساخت زیر ساخت مرزهای “شوشمی “و “شیخ صالح”

سرویس: اقتصادیکد خبر: 297727|19:15 - 1398/05/18
نسخه چاپی
انتقاد استاندار کرمانشاه از روند کند ساخت زیر ساخت مرزهای “شوشمی “و “شیخ صالح”
استاندار کرمانشاه با اشاره به رسمی شدن ۲ مرز شوشمی پاوه و شیخ صله در ثلاث باباجانی از دستگاه های اجرایی مرتبط خواست هرچه سریعتر زیرساخت های مربوط به این بازارچه ها را فراهم کنند.

به گزارشهزار ماسوله، به نقل از ایرنا؛ هوشنگ بازوند روز جمعه در دومین جلسه شورای مبادلات مرزی استان کرمانشاه در سرسرای تدبیر استانداری با قدردانی از هیات دولت در تصویب و ابلاغ رسمی شدن این ۲ مرز، افزود: ظرفیت بسیار خوبی در استان در حوزه مبادلات تجاری با تصویب این مرزها ایجاد شده که با نهایت استفاده را در راستای درآمدزایی و ایجاد اشتغال ببریم.

 

او با انتقاد از روند طولانی ایجاد زیرساخت ها در مرزهای شوشمی و شیخ صله، گفت: آسفالت چند کیلومتر راه دیگر نباید ماه ها و سالها طول بکشد و دستگاه متولی باید پاسخگو باشد.

 

بازوند خواستار پاسخگویی اداره کل راه و شهرسازی و راهداری و حمل و نقل جاده ای در موضوع ایجاد زیرساخت های راه در این بازارچه ها شد و گفت: پیمکانکاران پروژه های این مناطق در صورت ناتوانی باید سریع خلع و پیمانکار جدید جایگزین شوند.

 

او تاکید کرد نباید گذاشت طول اجرای یک پروژه کوچک سال ها به طول بیانجامد و سایر موضوعات را تحت شعاع قرار دهد.

 

استاندار کرمانشاه در ادامه سخنان خود خواستار توجه دستگاه های متولی بر روند صادرات محصولات از گمرکات و مرزهای استان شد و گفت: نباید اجازه داد کالای بی کیفیت از کشور صادر شود چرا که به وجهه تولید کشورمان در خارج از کشور آسیب می زند.

 

بازوند همچنین خواستار آسیب شناسی دلایل کاهش صادرات از مرزهای استان شد و از گمرک و اتاق بازارگانی و اتاق تعاون خواست این موضوع را بررسی کنند.

 

در جلسه روز چهارشنبه ۱۶ مرداد هیات وزیران که به ریاست رئیس جمهوری برگزار شد، بازارچه کیله سردشت در آغ، نقطه مرزی شوشمی، بازارچه مرزی سومار و بازارچه مرزی شیخ صله در کرمانشاه و بازارچه چیلات دهلران در ایلام، به عنوان راه‌های مجاز گمرکی تعیین شدند.

 

استان کرمانشاه با ۳۷۱ کیلومتر مرز مشترک با ۲ بخش کُرد و عرب نشین عراق و داشتن ۶ مرز رسمی و بازارچه فعال، سالانه حدود نیمی از کل صادرات کالاهای غیرنفتی کشورمان به عراق را به خود اختصاص می‌دهد.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد